Ван без претенции

Изпробвахме Dacia Lodgy със 7 места
23 яну 2015 18:45,
52
Ван без претенции
Снимка: Automedia.bg

Ако имате хиляди претенции и излишни пари, то този материал вероятно не е за вас. Ако обаче сте практик, по-добре отделете малко време. Ще ви представим най-достъпния миниван на пазара, чиито качества обаче не се изчерпват само с ниската цена.

Lodgy е крайъгълен камък за румънската марка, тъй като с този модел тя представи новия си дизайн, по-късно въведен в цялата гама на Dacia. Именно Lodgy бе първото возило, което предложи невижданите дотогава в моделите на Dacia екстри като мултимедийна система MEDIA NAV със сензорен екран (7 инча), ограничител на скоростта и сензори, подпомагащи паркирането назад.

Lodgy е и първият миниван на Dacia, като той съхранява основните ценности на марката - практичност, достъпност и функционалност. Моделът може да бъде поръчан със 7 или с 5 места, като при първия вариант седящите на последните две места разполагат с водещо в класа пространството за коленете (144 мм) и за главата (866 мм). Нещо повече, автомобилите с по-удобен трети ред седалки могат да бъдат изброени на пръстите на едната ви ръка, независимо от ценовия клас.

Тъй като водещи при покупката на миниван са критерии като пространство в салона и обем на багажника, от Dacia са се постарали именно те да бъдат основен коз на модела. При версията с пет места обемът на багажника е 827 л., като достига цели 2617 л. при сгъването на задните седалки. Обемът на багажника при 7-местната версия на Lodgy е 207 литра, когато се използват всички места. И достига 634 литра при сгъването на последния ред седалки.

Когато е необходимо допълнително товарно пространство, задната седалка може да бъде демонтирана (теглото й е 18 кг). Тя може и да бъде сгъната, преместена напред и фиксирана за втория ред места. Това решение увеличава обема на багажника до 1861 литра.

Е, да не забравяме, че става дума за бюджетен автомобил. Сгъването, преместването и демонтирането на третия ред седалки не е най-удобното, което сме виждали. На нас ни отне няколко минути и лутане между задните врати и вратата на багажника. Ако обаче вече сте правили това, то най-вероятно процедурата няма да бъде така сложна.

Лек дискомфорт причинява и липсата на движеща се по дължина задна седалка, която би дала добра модулност на салона и би улеснила качването и слизането на пътуващите на третия ред. Тъй като цената е водеща при тази марка, подобна екстра не се предлага.

Ако обаче оставим настрана претенциите, Dacia Lodgy може да бъде изключителен миниван. В този автомобил безпроблемно се настаняват 7 души, като тези на предните 2 и задните 2 седалки се радват на най-голям комфорт. Средният ред също е удобен, но при сядането на трима едри души ширината на седалката може да се окаже недостатъчна.

При натоварването на Lodgy със 7 души и багаж задната част на автомобила видимо кляка, което се отразява и на поведението на автомобила. Това обаче не бива да ви притеснява, тъй като подобно "явление" се наблюдава при почти всяко комби или миниван, които не са оборудвани с пневматично окачване на задния мост.

Много добро впечатление за динамика оставя доказаният 1,5-литров мотор на Алианса. Той тегли уверено дори при планински пътища и натоварен догоре автомобил, като в същото време е много икономичен. Ако се въздържате от скорости над 120-130 км/час, лесно ще постигнете разход от около 6,0 л./100 км. Ако пък използвате колата наполовина празна, то разход от под 5,0 л/100 км е напълно постижим.

Моторът се предлага с 90 или със 110 к.с. Максималният въртящ момент е 200 Нм за версията с 90 конски сили и 240 Нм за по-мощния вариант, който изпробвахме. Трансмисията е механична с 6 степени.

Приятна изненада е също така пътното поведение на Lodgy. Въпреки че става дума за бюджетен автомобил, миниванът вози меко, поема тихо неравностите и демонстрира съвсем очакван крен при завои. Воланът дава добра обратна връзка като за миниван, а позицията на шофьора предоставя отличен обзор във всички посоки.

Инженерите на марката са помислили и за безопасността. Да, Lodgy не е най-сигурният автомобил на света, но пък разполага в базовото си оборудване с всички необходими технологии - ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението). Също базови са 4-те въздушните възглавници за предния ред седалки.

В заключение може да се каже, че Lodgy няма претенцията да бъде най-добър, но в някои отношения е именно такъв. Този автомобил може да бъде отличен избор за онези, които не търсят излишни глезотии. А достъпна и практична голяма семейна кола, струваща колкото малък хечбек.

В България Lodgy стартира от 17 990 лв. с ДДС. Най-достъпният дизел започва от 24 990 лв. с ДДС, а версията, която изпробвахме - Laureate 1.5 dCi 110 к.с., струва 29 520 лв. с ДДС. При нея са поставени допълнителните екстри аудио-навигационна система Media Nav със 7-инчов сензорен екран и карта на Европа, заден паркинг сензор и предни отопляеми седалки.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Като цяло българите са комплексари - Дачията си е доста добра и здрава кола. И НЕ Е като Москвич АЛЕКО - карал съм такъв и говоря от опит. Особено най-новите модели на Дачия със сигурност са доста подобрени в сравнение с тези отпреди няколко години. За мен е важно колата да е здрава и държелива, а не нещо с което да се парадира. Ясно е, че който има пари ще си позволи и по-скъпа кола, ама така и баба знае! Обаче който няма пари да купува скъпа кола с 300 зора и после да не я кара е свръх глупост
37
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За взема се поправя, че сега веднага някой ще каже, че давам акъл пък не мога да пиша:А пък Ягуар (например), да знаеш на колко галактики е над Шкода. Ама как ме кефи. Всеки път като отида на автоизложение гледам да седна (поне веднъж) и аз в една хубава кола. И така до следващото изложение. И така, мога вече да дам оценка кое на колко години от кое е.Ама като гледам, повечето тука дето изказват мнение са такива "салонни" специалисти като мен.
36
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименА пък Ягуар (например), да знаеш на колко галактики е над Шкода. Ама как ме кефи. Всеки път като отида на автоизложение гледам да седна (поне веднъж) и аз в една хубава кола. И така до следващото изложение. И така, мога вече да дам оценка кое на колко години от кое е. Ама като гледа, повечето тука дето изказват мнение да такива "салонни" специалисти като мен.
35
1
 
8
 
! Отговори
/// преди 9 години
За бизнеса дачия е много добър избор. Евтина, има място да товариш, поддръжката и не е скъпа. 7 години вече само дачии ползвам да си върша работата и не правя сметка да сменям марката.
34
4
 
7
 
! Отговори
партиен член преди 9 години
Не съм фен на Дачия но, по Европа доста ги карат.
33
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименДа така е. В с. Стойките е. Това е на входа на бившия ресторант "Воденицата" на пътя за с.Широка лъка
32
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименСнимката е от Родопите, с. Стойките.
31
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ЧИРЕП
30
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Абе тя шкодата може и да е на светлинни години, ама ако не ти е по джоба, ще и се радваш само в автосалона. Всички не мое да са пачкаджии. А дачийката (и другите бюджетници) си се джиткат. Дават всичко основно, което е нужно. Евтино се поддържат. Факт е, че се купуват и то много.
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Някой ще каже ли каъде са направени снимките ???
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Може ли някой да ми каже къде е правена снимката ?
27
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
шкода с дсж автоматик е на светлинни години от дачията...на дачия интериора е все една на москвич алеко
26
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
не позна, в еврото съм.
25
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ми не знам кой ги купува в Германия, ама Дачия има ръст около 19% в Европа и даже Англия. сигурно ще кажеш сега , че ги купуват само български балъци емигранти. Дачия няма претенции за премиум и си има пазарна ниша. Всеки има право да си харчи парите както иска. Като му е кеф - да кара скъпа кола -втора ръка. Ако не го вълнува марката, а иска минимални разходи за километър-купува Дачия. Ако има по-големи доходи - каквото му е на сърце.
24
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
25, а сега отвори мобиле.де, па виж дали немците не купуват дачиии.
23
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За 27 хил си взех нов Дъстър (Дачия). Дизелов. Много добър е. Работя в сферата на рез.части за коли. Мога да напиша много за това коя кола каква е :)
22
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
модела 90 коня с екстрите излиза към 28 с 5годишен лизинг и 100000км гаранция а всички подобни на другитер марки са над 40
21
15
 
7
 
! Отговори
до 11 преди 9 години
Знаеш ли кога германец ще си купи Дачия - на 33 в шестък.
20
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
За тия пари си е идеален! Прочети по форумите от хора, които го използват и ще споделят повече впечатления!
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
мисля да си взема един 6+1 за фирмата, някой ако има такъв нека напише деве думи струва ли си