Рисковете на пътя пред новаците: Дрифт на сухо, дрифт на мокро...

Да караш и на суха повърхност крие опасности, обяснява автопилот
20 юни 2018 08:55, Петя Славова
58

МВР с нова мярка срещу катастрофите на пътя. Вътрешният министър Валентин Радев представи идея, според която всички млади шофьори ще трябва да преминават курс по екстремно шофиране, които ще включва управление на автомобил на лед, мокра настилка, при силен дъжд и други. Ако новите водачи не изкарат курса, то тяхното свидетелство за шофиране ще бъде невалидно.

Още по темата

Според дрифт пилота и рали състезател Ива Русинова шофирането понякога крие доста големи опасности, дори и на суха повърхност.

"Полезно ще бъде ако има курсове за екстремно шофиране. И в момента се провеждат такива, но малко хора се интересуват. Доста от българските шофьори си мислят, че са родени научени и не се впечатляват от подобни неща", категорична е състезателката пред Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ доста от шофьорите не знаят как да се държат зад волана при непредвидени ситуации.

"Понякога едно заобикаляне на дупка може да ни коства много. Трябва да избягваме резки движения или да знаем как да отреагираме в следващия момент. Най-опасно става зимата или след дъжд. Лятото често се получава аквапланинг на магистралата. Автомобилът започва да се плъзга по водата и няма сцепление", уточни дрифт пилотът.

Тя е на мнение, че винаги трябва да съобразяваме скоростта ни с пътната настилка.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До РВОтворко, мацката ще те направи за смях, за нула време.
54
0
 
1
 
! Отговори
Лимонад преди 5 години
Вчера карам в манастирски ливади и пред мен - дупка. Спирам и не барам крака на газта, дори натискам спорачката да мина възможно най бавно. И бам - изтрещя отдолу като влезе в дупката . Не искам да казвам че нямаше как да я заобиколя, че са еднопосочни улуците и че едното платно е заето за паркинг. И като издрънча и си мисля .. отидоха праговете. И да викам КАТ - несъобразена скорост.. ако ида за каско - няма как да ме ударят отдолу...Та на скапан път - съобразена скорост - извинявай...
53
2
 
5
 
! Отговори
РВ преди 5 години
Коте, само като те видя как си застанала на седалката, пускаш волана в движение, позицията ти в колата, без колан, какви ги дрънкаш....напрао си ми ясна. И да си затвориш капачката на резервоара на фалшивата м-ка. И ролбарове нямаш, даже и волана ти е сток. Мацко, ходи в спалнята и не се излагай.
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 47Цената се вдига всеки месец с по 5 лева а пенсийте - годишно!
51
2
 
6
 
! Отговори
случаен преди 5 години
Ех тоя селски манталитет - поне за репортажа да си бяхте сложили коланите...
50
1
 
6
 
! Отговори
П.Петров преди 5 години
В контекста на множеството случаи с купените книжки, шофирането с години без книжка, издаването на книжка без или с фалшива диплома за основно образование, ЗА КАКЪВ КУРС ПО ЕКСТРЕМНО ШОФИРАНЕ ГОВОРИ РАДЕВ!?!?!?Кандидат шофьорите да научат нормалното шофиране първо!Курс с инструктор, проверовачен изпит, документ за право за шофиране с придружител опитен шофьор за една година, изпит пред КАТ в реална среда и тогава книжка!
49
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вместо да се учим как да избягваме дупките, не е ли по-просто да поискаме от администрацията да ги запълни всичките в момента, в който се образуват, а не да си стоят години наред?
48
2
 
1
 
! Отговори
Гoшу преди 5 години
Като ги видя двете Иви и забравям и за дрифт и за коли, абе за всичко :))) Потърсете в нета коя е монтьорката на тази Ива и ще пощръклеете :)))
47
1
 
4
 
! Отговори
az преди 5 години
да дойде един законотворец да го повозя 10-15 км екстремно през планински проход , пък ако на 3тия километър поиска да спре щот се е насрал от страх , да ходи да си завира малоумията в .... . Между екстремно шофиране и познаване на автомобила и рискови ситуации не се държи изпит - това се научава в реалния живот и никой не е подготвен.
46
0
 
7
 
! Отговори
Стига глупости преди 5 години
По-добре е да се увеличат часовете за кормуване в основния курс отколкото тази фантасмагория с курс по екстремно шофиране и то ако пък не го издържиш, да ти вземат книжката. Радев ако го подложат на такъв курс се съмнявам да го вземе. С този курс най-много да се вдигне самочувствието на куцо, кьораво и сакато и да се пребият по пътищата, защото имат курс, но нямат акъл в главата си. Това ми прилича всички, които отиват на море да минават курс по плуване и ако не го завършат, да не стъпват там.
45
0
 
3
 
! Отговори
123 преди 5 години
Абе хубаво е да с еобразова народът. Ама как стане като не иска, само чалга и пари са им на повечето в главата. Аз се интересувам най-малкото защото искам да знам и да мога. Така се живее по-дълго.
44
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре де, не е ли по-правилно да ограничите купуванево на книжки?
43
0
 
17
 
! Отговори
Пародия на държава преди 5 години
Идиотизъм с елементи на ***. С трошка и скапан път нищо няма да те спаси. Шофьорите са виновни, че пътищата са скапани и необезопасени. Все едно сме в Африка а не в Европа. Ами турските и румънските шафьори и те ли на изпит. Или нов рекет само за българите. Тва творението КАТ само идиотизми предлагат вместо да видят как е в Европа а истината е че поддръжката на пътищата е толкова важна колкото и на автомобила за безопасно пътуване.
42
1
 
14
 
! Отговори
Мирослав преди 5 години
Има две прости условия когато си на пътя : Първо - спазваш правилата и скоростта. Второ - съобразяваш се с путните условия и обстановка! Няма как например да караш със 130 по магистралата ако вали сняг, много дъжд, има мъгла и т.н. Хулиганите на пътя не могат са осъзнаят че колата е средство за придвижване което може да се превърне в оръжие ако си го подкарал като на видео игра! Който иска дрифт и гонки, да ходи на Калояново и да кара на пистата!
41
0
 
8
 
! Отговори
123 преди 5 години
До АнонименНе е вярно всъщност. Зимните гуми са по меки и не изхвърлят добре водата. Летните гуми по-големи канали и затова изхвърлят водата по добре назад. Летните гуми по правило са по-твърди. Прочети малко преди да пишеш.
40
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Карат прекалено бързо и рязко ускоряват и спират, не могат да мислят и да преценяват реално заобикалящата ги обстановка. За това стават над 90% от катастрофите.Няма как една *** да стане човек с някакъв курс по екстремно шофиране.
39
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
6. Колко стара е гумата. Новата гума има добро сцепление, защото е мека. Старата - лошо, защото е твърда.
38
0
 
7
 
! Отговори
До 123 преди 5 години
4. Дълбочина на грайфера на гумата.5. Колко износен е асфалта в горния си слой.
37
1
 
11
 
! Отговори
EGSMBNSPTR преди 5 години
Хехе, жена-авто-пилот :) Звучи ми като арменец - миньор. Иначе е сладко куклето, бравос
36
0
 
4
 
! Отговори
до 31 преди 5 години
Аквапланинга, не се дължи на шофьорите. Отговорете какво можете да контролирате на пътя? Наличие на вода на пътя?!? Скоростта, с която се движите?!? Основна предпоставка за аквапланинга е скоростта на превозното средство. Който иска да спори, да спори с ААА,