От старите ленти: Ретро автобуси на събор

Шедьоврите на българския транспорт са използвани активно
9
От старите ленти: Ретро автобуси на събор
Снимка: Нова тв

За първи път в село Брестовица се състоя събор на стари автобуси. Оказа се, че част от тях още са в движение, както и в детските спомени на днешното активно поколение.

Шест стари возила, събрани в един автопарк в продължение на три години - това видяха посетителите на първия по рода си събор. Шедьоврите на българския транспорт са използвани активно през 60-те, 70-те и 80-те години на миналия век. Независимо от годините и навъртяните километри, те все още се движат по пътищата.

"Това са автобуси, които ще останат за поколения след нас. В България е имало епоха на автобусостроене и искаме хората да могат да се качат в тези рейсове. Нямаме идеята да бъдат музейни експонати", каза собственикът Светослав Славов пред Нова тв.

Стартът на колекцията е даден със закупуването на автобуса "Шкода 706" от Чехия, който беше една от най-големите атракции на ретро събора. Макар и на преклонна възраст, този автобус безпроблемно преодолява маршрута между Брестовица и Златитрап.

Събратята му - българските "Чавдар"-и, по нищо не отстъпват по мощност и скорост.

По-възрастните зрители си спомниха за младостта, виждайки най-старият ветеран в ретропарка, произведен през далечната 1959 г.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още по темата: ретро колиавтобуси
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
48576 преди 4 години
Автобусите на този събор не бяха ретро. Ретро са м 65 и м 80
7
0
 
1
 
! Отговори
Сп???нс преди 4 години
Дълги години във Варна се движеше един "Икарус", любопитното е че беше син, съчленен, и имаше само два прозореца, които да се отварят- зимата горе-долу, но лятото колко ли хора са колабирали докато стигнат "Златните"
6
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автобусният завод в Ботевград започва като частна фабрика през 20-те, в която са сглобявани модели на МАН, Додж и Сетра. Комунистите са го заграбили и си приписват чужди заслуги.
5
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"българските "Чавдар"-и, по нищо не отстъпват по мощност и скорост" - само ще ти изпадат зъбите от "окачването" му. Още помня червените Чавдарки по линия 64 в София, които бяха способни да ти изкривят гръбнака, ако пътуваш за повече от 3-4 спирки...
4
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вземете и някой Икарус от съчленените- шумния двигател и изгорелите дизелови газове пълнещи купето, блокиралите прозорци в лятната жега и плаката на Лепа Брена на шофьорската кабина са екстремна тръпка, на която трябва да се насладят и следващите поколения. Чак ме налегна носталгия.
3
6
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Нашите автобуси бяха по здрави по безопастни и по леки за подръжка от старите трошки които внасят сега от запада.
2
2
 
9
 
! Отговори
Бау преди 4 години
"Оказа се, че част от тях още са в движение" Това звучи доста тъжно :(
1
4
 
23
 
! Отговори
Само питам преди 4 години
"Това са автобуси, които ще останат за поколения след нас"Ще има ли поколения след нас, които да запазят тези автобуси?