Китайците са напът да превземат света – с колите си

Износът на автомобили от страната расте с огромни темпове
4 ное 2022 07:00, Елка Василева
79
Китайците са напът да превземат света – с колите си
Снимка: архив, БГНЕС

Все още никой не вярва сериозно в това, но китайските автомобили неизбежно ще се превърнат в огромна сила на международния пазар. Износът на коли от Поднебесната империя продължава да расте с огромни темпове, а това е доказателство, че моделите на местните производители трябва да бъдат взети на сериозно.

Най-убедителното доказателство за това е статистиката. През 2021 г. обемът на продадените автомобили от Китай извън страната възлиза на 2 милиона броя. За сравнение, през същия период по света са продадени почти 67 милиона автомобила, от които 26 милиона се падат на самия Китай. Тоест, всички останали пазари са консумирали малко повече от 40 милиона, като от тях 2 милиона са изнесени от Китай, което е едва 5% от общия брой.

Кои обаче са най-големите износители за същата година? На първо място е Япония с 3,8 милиона автомобила, а на второ – Германия, която е доставила 2,3 милиона коли на външни пазари. След това идва Китай с 2 милиона, като изпреварва Южна Корея, чийто резултат е с 500 000 бройки по-малко.

Ето и най-актуалните данни - през август и септември тази година износът на китайски автомобили за първи път надхвърли 300 хиляди броя, което е с 60% и 74% повече от същите месеци на миналата година. И което е по-важно, това вече е повече от показателя на Германия. Така че в момента Китай се превърна във втория по големина износител на автомобили след Япония.

През първите три тримесечия 2,1 милиона нови коли са напуснали Китай по света, а границата от три милиона до края на годината вече не изглежда недостижима. А най-интересното е, че през 2020 г. обемът на китайския износ възлиза на само един милион коли. И ако тенденцията за „добавяне на милион на година“ продължи, Поднебесната империя може да стане най-големият износител на автомобили в света до края на 2023 г.

Това, разбира се, не означава, че в момента по пътищата ще има повече китайски коли, отколкото японски, германски или корейски. Тук става дума само за износ, докато по-голямата част от продадените автомобили се произвеждат в местни заводи. Трябва да се отчете, че производителите от Китай все още имат малко заводи зад граница, но и това се променя постепенно.


Целия анализ четете на Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
3
 
1
 
! Отговори
Оня преди 1 година
Ще превземат , ама не света , а масква ! И няма да я превземат , а ще си я купят ! Браво на бай Ботокс дето ги прави велики :) Ура !
58
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Китай дава уроци на запада по капитализъм .
57
3
 
1
 
! Отговори
До Програмист преди 1 година
колега, тука вече ревът от Хавалите. На половината гаранция и вече е за основен ремонт. Масово шмекерии и непризнаване на повреди от производителя. Абе голяма весеба пада, цирка е пълен. Ай поздрави от СиднейАавстралияя
56
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Износът расте, но не казват за кои държави :)
55
4
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 година
До Бай Пешо/60"И без Европа, Китай няма да има на кого да продава, и много бързо ще финишира." - китайският вътрешен пазар е вече огромен. От 3 години са заети да го развиват с предимство за точно такива ситуации. В Китай има, в абсолютни цифри, повече китайци с доходи колкото (и по-високи) са редните в САЩ.
54
5
 
8
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 година
Че то вече китайските коли среден клас са по-добри от немските.
53
0
 
5
 
! Отговори
11 преди 1 година
В Google - "напът" - 217 000 резултата, "на път" - 27 000 000 резултата. Толкова за напът, за нашосе, намагистрала сай изс...ала.
52
3
 
5
 
! Отговори
Бай Пешо преди 1 година
Много хора пишат как Китай били пред срутване, и т.н. Ама не се замислят, че всъщност не само Китай, ами цяла Европа са пред срутване. Китай съществува като производител на всичко. И без Европа, Китай няма да има на кого да продава, и много бързо ще финишира. Т.е. и Европа и Китай ще си отидат едновременно. И вместо да мислите кой ще отиде първи, помислете за това как да оцелеете като си отидат икономиките на Европа и Китай. Защото едва 5% от населението може да се изхрани само.
51
8
 
4
 
! Отговори
Хаххахахха преди 1 година
Това просто няма да се случи. Китай има да учи още поне 10-15 години, докато превземе с нещо света. Да, в БГ може и да се купуват китайски ментаци, но платежноспособните пазари засега са извън силиците на чайните. Парите са в САЩ и ЕС (западната му част), на тези пазари Китай скоро няма да пробие.
50
18
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Китай е "Колос на глинени крака". Една лоша година и после ще им трябват сто да се възстановят. Единственият шанс да се задържат като "втори полюс" е да придобият цялата територия на изток от Урал и да влязат като пълноправен член в Европейския Съюз.
49
1
 
21
 
! Отговори
1 преди 1 година
В момента в който почнат да се представят добре на краш тестовете, ще им се покачат продажбите главоломно. между съвременните коли вече няма голяма разлика така че, по евтиното ще спечели.
48
0
 
4
 
! Отговори
до 56 преди 1 година
...е, времето ще покаже кой е в заблуда :D
47
11
 
3
 
! Отговори
Хаха преди 1 година
До До 53, Само ще ти кажа че си в ужасна грешка, Китай е в бедствие и в следващите години няма да бъдат първи а ще изпаднат от класацията доста бързо .....
46
11
 
3
 
! Отговори
ъхъъ преди 1 година
Момчета и момичета, Китай няма да бъдат първи поради много причини, а в скоро време ще видите и как индустрията им умира.Имат огромни проблеми с чистата питейна вода, намаляването на населението, санкциите за производство на чипове и машините които сам им нужни за това, имотния балон, спирането на индустрията заради ковид и т.н.
45
3
 
10
 
! Отговори
До 53 преди 1 година
Очаква те изненада, приятел :D Много хора мислят като теб, но дори не се замислят, че 95% от вещите, които ползват в ежедневието са произведени в Китай или с компоненти от Китай.
44
8
 
3
 
! Отговори
Хаха преди 1 година
Ако има кой да им ги купи !Made in china никога не е било символ на качество, а на евтин продукт ....
43
0
 
6
 
! Отговори
Бай Дрън преди 1 година
Абе то и корейските таралясници бяха *** преди 2010-та, но отдавна никой не ги смята за такива. Относно китайските гуми, повечето не стават, но има и 2-3 марки на световно ниво, даже не и средно. Само че сред 20марки гуми да хванеш точно тях, е все едно да спечелиш от тотото петица. Затова се купуват само известни марки, дори не и техни деривати.
42
0
 
2
 
! Отговори
Яяяя преди 1 година
До ФактДа и още повече ,че те са под руския ядрен чадър!
41
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
алооо, на път се пише отделно. не ви ли е срам?
40
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Преди време за китайските гуми пишеха, че са опасни за живота, ама май вече не е така. Някои от китайските гуми са средни по качество. С автомобилите е същото! Ако ги наричате "болкуци" значи живеете в 1990 г. Тогава бяха! Вече не са!

Спонсорирани публикации