Високи цени: От 13 000 лв. нагоре за кола над 10 години

У нас се внасят много ударени автомобили, които после се препродават в Европа
26 дек 2022 09:29, Елка Василева
130
Високи цени: От 13 000 лв. нагоре за кола над 10 години
Снимка: архив, БГНЕС

Заради кризата с доставките и поскъпването на новите автомобили през 2022 г. цените на употребяваните коли поскъпнаха драстично в цяла Европа, включително и в България. Редица експерти смятат, че историческият връх на возилата на старо е достигнат и през следващата година цените ще спират да растат, пише „24 часа“.

В момента на нашия пазар трудно могат да се намерят автомобили до 5 години, които да са по-евтини от 20 000 лева. В най-големите сайтове за употребявани возила у нас в момента има предложения, които се броят на пръстите на едната ръка. Това са няколко дачии и пежа на солидни километри. Всичките други оферти започват от 20 000 лева, толкова колкото струваха базовите версии на чисто новите миниавтомобили преди COVID кризата.

При 10-годишните употребявани возила ситуацията е същата, само че цените започват от 10 хиляди лева нагоре. Масово офертите за автомобилите на тази възраст всъщност започват от 13 хиляди лева за модели от малкия клас като Citroen C3, Skoda Fabia и Nissan Micra.

Високите цени на употребяваните автомобили в България, които според някои търговци са скочили с цели 50 процента за последните 2 години, се дължат и на ограничения внос. Дефицитът е заради поскъпването на возилата на старо в Западна Европа, а и по-голямото търсене там. По-голямата част от употребяваните автомобили, които стоят пред автокъщите в Германия, Швейцария, Франция, Нидерландия и Белгия са непродаваеми, защото са много скъпи за нашия стандарт.

У нас идват предимно ударени автомобили и такива с дефекти. След като се оправят обаче от българските тенекеджии и автомонтьори, повечето от тях се връщат обратно на Запад, предимно в Италия, където се препродават на по-високи цени, отколкото могат да се вземат в България, и в повечето случаи с превъртян километраж.

В Германия (най-големия пазар на коли втора ръка в Европа) изчислиха, че тази година за всички модели увеличението на цената е 19% спрямо предходната. Това е резултатът от текущия индекс на цените на употребяваните автомобили (AGPI) на AutoScout24. Годишната средна цена на возила на старо в Германия са впечатляващите 27 497 евро, абсолютен рекорд.

Една от основните причини за значителното увеличение на цените на пазара на употребявани автомобили е и по-ниското предлагане. Обявите за продажба на дизелови автомобили през тази година са паднали с 23 процента, а за тези с бензинови двигатели с 27 на сто. 39 процента по-малко е предлагането спрямо 2021-а на електрически коли, 23 процента на хибридни превозни средства.

Цените на употребяваните автомобили са най-високи за всички времена и вероятно скоро ще паднат,  прогнозираха обаче от финансовия отдел на Volkswagen.

Финансовият директор на германския автомобилен гигант Франк Фидлер дори е на мнение, че цените вече бавно падат, тъй като хората очакват рецесия и са по-предпазливи с харченето на парите.

Според специалисти роля за спирането на покачването на цените на употребяваните автомобили ще изиграе и краят на периода на евтините кредити.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


130
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
8
 
3
 
! Отговори
Трактора преди 1 година
2020 година моята я взех за 27 000 лв и преди два месеца я продадох за 38 000, така че аз съм доволен
95
2
 
19
 
! Отговори
Тодор Живков преди 1 година
Приземяване. Приземяване. Приземяване. Ха Ха
94
1
 
12
 
! Отговори
Оня с коня дет варял преди 1 година
Момите няма да са алчни и да слязат на земята
93
4
 
18
 
! Отговори
Питам преди 1 година
След като цените на имотите стигнаха космоса , защо и колите да не ги последват ?
92
4
 
6
 
! Отговори
Каруцар преди 1 година
Вярно бе! Автокъщите полупразни,коли няма,ще си купуваме магаренца с каручки!Лошо,много лошо! Също като в супермаркетите,няма клиенти,рафтовете празни, никой не пазарува!
91
1
 
35
 
! Отговори
Away преди 1 година
И какъв е проблема? Защо всички са хукнали точно сега да си купуват коли? При тия спекулативни цени, ще си карам моята 10г. кола и няма да я сменам още година, две, върши си ми добра работа. Не вярвам повечето от вас, досега никога да не са имали кола и сега непременно да трябва да си купят. Другото е вече Егото на повечето, които задължително трябва да се покажат в обществото с нова покупка. Ами в такъв случай давайте безумни пари и не се оплаквайте колко скъпи са станали колите. Просто е
90
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
зеленизъм направи старите коли златни. голфа с газова на 25 г стана ще го продавам за 30 000 хил
89
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ще си карам старомобила 96-ти набор докато може а спекулантите да .....
88
3
 
33
 
! Отговори
x преди 1 година
Който се е возил на запад с влак, знае, че няма по-бърз, удобен и безопасен трянспорт за дълги пътувания. Ако имахме съвременни железници много хора щяха да се откажат от автомобилите си за пътуване на по-големи разстояния.
87
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В ТОП 10 на най-продаваните коли в Европа за периода януари-юни 2022 година влизат Peugeot 208 (22 899, +13%), Volkswagen ID.4 (22 899, -6%), Kia Niro (22 534, +8%), Skoda Enyaq (21 492, +53%), Renault ZOE (20 903, -32%), Hyundai Kona (19 954, -9%) и Dacia Spring (19 687, +571%).
86
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Масовото навлизане на електромобилите ще нанесе сериозен удар върху пазара на труда, тъй като производството на един е-автомобил изисква 30% по-малко работна ръка. А влиянието на автономните автомобили върху отрасъла (колкото и далечно да изглежда на този етап) е абсолютно непредсказуемо.
85
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
пълно със скраб по тия авто къщи - по -точно автоморги- пребоядисвани кърпени и каквили не още - качва ли цените а па да видим до кога- който се мине да вземе сега нещо дето след 6 месеца няма да струва и половината с е дал парите на вятъра - също като строителството - една трета от жилищния фонд празни - новити де а те обувяват листи за записване на чакащи - стръв за бълъци
84
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
2015-та си взех Кия Спортидж на 3 години и 37000 км. Сега карам Мерцедес Мл, 2009 г, на 14 години е ама е по-добър от Кията
83
3
 
11
 
! Отговори
до 100 преди 1 година
Не може кола без екстри. ЕС ще изисква всяка кола да има SOS система. Това още повече ще оскъпи колата. Задължително старт/стоп система. Филтри, катализатори...
82
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 101-Водородните двигатели биват 2 вида:с вътрешно горене на водорода и с горивни клетки отделящи електричество.
81
4
 
47
 
! Отговори
1234 преди 1 година
Цените и на новите ина старите автомобили са спекулативни.Опровданието е,че заради войната нямало чипове.Чиповете нито се произвеждат в Украйна,още по-малко в Русия.Автокъщите са пълни с таралясници и като почнат да ръждясват и алчоците им свършат оборотните пари,ще ви молят да ги купите на 3 пъти по-ниска цена.Търпение му е майката.
80
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Военен брокер, колите с водород не са с ДВГ а с електрически двигатели, ама то военен:)
79
1
 
17
 
! Отговори
Антрополог преди 1 година
Абе направете една обикновенна кола без екстри неква марка сглобена в БГ ще струва 5000 евро нова.
78
0
 
26
 
! Отговори
Роко2 преди 1 година
Свършва далаверата с коли от ЕС втора ръка,минават на електрички,а те са за *** след 10г. експлоатация ще караме нови от въображаемия завод на киро
77
4
 
19
 
! Отговори
Военен брокер преди 1 година
Забраниха електричките в Швейцария .Нема ток и да има е от въглища не е много еко,бъдещето е във двг на водород или растителен алкохол...

Спонсорирани публикации