Археолози откриха пещерни рисунки на 25 хил. години

Находката е направена в в северната част на Испания
5 май 2011 11:30,
Археолози откриха пещерни рисунки на 25 хил. години
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Скални рисунки на около 25 000 години, изобразяващи коне и човешки ръце, бяха открити в пещера в северната част на Испания, съобщи Ройтерс.

Археолози попаднали случайно на рисунките в червено, докато търсели руини от древни селища.
Рисунките датират от същия период, от който са и тези в пещерата Алтамира - най-хубавите праисторически рисунки в света, открити в северната част на Испания през 1879 г.

"Имахме шанса да ги открием, заяви археологът Диего Гарате. Макар че са трудно забележими, защото са повредени, успяхме да ги идентифицираме."

Експерти планират да изследват пещерата, за да търсят праисторически сечива и съдове.

Първите представители на Хомо сапиенс са пристигнали на малки групи в северната част на Испания преди около 35 000 години. За известно време те са съжителствали с последните представители на неандерталците, преди да започнат да създават каменни сечива и да украсяват с рисунки стените на пещерите през късния палеолит.

buba преди 12 години
Туй кат оня виц дет 2ма са в пирамидите и едина вика на другия:"айде бе, ко се моташ, пиши *** и да си ходим!!!"

Е сега вече Европейския съюз влезе в границите на Македония

бат Миро преди 12 години
Това е древна македонска база, където са планирали раселването на великата Македонска нация по света и вселената.Рисунките на ръцете всъщност са да показват къде се слага ръката за идентификация на персонала, за да не влезе някой неандерталец и да им открадне плановете.