Шофьорите да чакат писмо от КАТ, мерят мръсния въздух в София

В него няма да има санкции за шофьорите, поне засега
126
Шофьорите да чакат писмо от КАТ, мерят мръсния въздух в София
Снимка: Булфото

Мобилни екипи на Столична община излизат с уреди по столичните булеварди като част от борбата за чист въздух. Акцията ще се проведе следващите две седмици, а в края й всеки шофьор ще получи писмо от КАТ.

В писмото няма да има санкции за шофьорите. Поне засега, пише "Стандарт". Инициативата за измерване на емисиите идва само няколко дни, след като ЕК обяви, че вредните газове от автомобилите ще се отчитат в реални условия.

Още по темата

От тази седмица екип на специализирана испанска лаборатория, съвместно с КАТ, ще отчитат замърсяването от колите на определени места в столицата.

Инициативата за дистанционното измерване е на екипа на "Зелена София" към Столичната община, който подготвя кандидатурата на града в европейския конкурс "Зелена столица на Европа". При измерването на вредните емисии колите няма да бъдат спирани.

А това доколко колите замърсяват столицата ще се разбере през октомври, когато резултатите от изследването ще бъдат обявени на специална пресконференция в присъствието на кмета на София и колегите й от още 5 европейски столици.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


126
Още по темата: КАТСофиямръсен въздух
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
123
0
 
0
 
! Отговори
До 118 преди 6 години
Ти си веган, природозащитник (най- вероятно не посадил нито 1 дърво), подкрепяш ЛГБТ и техните извращения, мразиш капитализма и демокрацията, но и ти самият не знаеш защо. Живееш с родителите си и се обличаш с дрехи втора ръка, за да пазиш природата. А да, пафкаш тревица щото е полезна и ти озостря сетивата, и те прави по- креативен. Сладур.
122
0
 
1
 
! Отговори
РВ преди 6 години
Значи колите да са чисти- добре. Ама никой ли не намирисва че зимно време в България не се диша от *** и пушек от печки на дърва и въглища? Като се прибера от България зимата( живея в САЩ от четвърт век, детето ме пита дали съм бил на къмпинг че така мириша на огън..
121
1
 
5
 
! Отговори
Съвет преди 6 години
До Анонимен 117 Аз предлагам да се бутнат жилищните блокове покрай булеварда и да се изградят по 6 платна във всяка посока.Умно нали?
120
5
 
7
 
! Отговори
Do 117 преди 6 години
Коментарите са ти адекватни колкото твърдението,че без бус ленти ще е по-добре и за самите автобуси. Иначе решението ще дойде от другаде - просто няма да има къде да се отиде с кола където да можеш да паркираш. И пра-дядо ти не е искал да следва европейските порядки и да се къпе всяка седмица, ама виж сега как е.
119
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
само не знам какво ще мери т'ва чудо, ако мина през прахта която е до бордюра ще покаже че карам ЗИЛ...
118
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Шофери, мразя ви! Гнусни ***, загивайте.
117
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Частичното решение беше още една лента на Малинов, т.е. по три ленти във всяка посока плюс четвърта лента за ляв завой на кръстовищата, но явно нямаше достатъчно разум за това в хората пръснали милиони за нищо. При три ленти плюс четвърта, можеше да се сложи и бус лента, въпреки че очевидно без нея е много по-добре за всички, вкл. и за автобусите. Сегашната бус лента е върхова проява на липса на разум.
116
2
 
4
 
! Отговори
Анти бус ленти преди 6 години
Основното решение е поне още една връзка с детелина с Цариградско шосе, а още по-добре още две такива връзки - едната на бул. Йерусалим, втората някъде за ХМС, като даже и продължението на бул. Сахаров до бул. Копенхаген би свършило работа, ако направят там детелина, а не сегашното ужасно задръстване там даже и без да го има продължението на Сахаров. Частичното решение беше още една лента на Малинов, т.е. по три ленти във всяка посока плюс четвърта лента за ляв завой на кръстовищата, но явно ням
115
4
 
4
 
! Отговори
Анти бус ленти преди 6 години
т.е. от две ленти, след разширението стана една лента, крайно недостатъчна за 150 хилядният Младост. Като за капак се "оптимизираха" и автобусите там и вместо през 2-3 минути в пиковете часове, те от 15-20 години са на 12-18 минути, т.е. бус лентите стоят празни, въпреки че там минават няколко автобуса. Аз пътувах с автобус, но въпреки това не изпадам в крайности и да не виждам как трябва да бъде организирано движението там. Основното решение е втора връзка с детелина с Цариградско шосе, но
114
1
 
4
 
! Отговори
Анти бус ленти преди 6 години
Докато не сложиха там 7 светофарa на 1,5 км разстояние (а имаше и още един), там минаваха много коли за 2-3 минути, в пъти повече от сега. После Фандъкова "оптимизира" пътя, дадоха се много милиони, за да стане от двулентов на еднолентов път, рекламиран от нея като трилентов - бус лента, нормална лента, единствена за 150 хилядният Младост и и лента за ляв завой, каквато си имаше и преди на около 30 метра преди всяко кръстовище, т.е. от две ленти, след разширението стана една лента, крайно недост
113
2
 
6
 
! Отговори
Анти бус ленти преди 6 години
Живях 30 години в ж.к. Младост и накрая не издържах на "оптимизациите" на транспорта там на поредица от кметове и се преместих, но ми е болно като гледам какви продължават да ги творят там поредните некадърници от общината. Примерно бус лентите по А.Малинова /бивш Л.Живкова/. Там имаше път с две отделни платна за движение, всяко с по две ленти и трета лента само на кръстовищата за ляв завой. Докато не сложиха там 7 светофарa на 1,5 км разстояние (а имаше и още един), там минаваха много коли за 2
112
4
 
5
 
! Отговори
До 106 преди 6 години
Не според мен, а според хората, които са успяли да уредят градовете си. Да - те правят места по които единствено може да се минава с градски транспорт или пеша/колело. И не - бус ленти са нужни там където има забавяне на градския транспорт.
111
0
 
3
 
! Отговори
ss преди 6 години
До GopetoАбсолютно си прав. Ами тя столицата е на всички българи. Това, че някакви хора са се заселили в столицата, това са си лични техни извръщения.
110
2
 
9
 
! Отговори
Gopeto преди 6 години
А ако трябва да се върна на темата... според мен, основните причини за мръсния въздух са отоплението на твърдо гориво и страшно мръсните и прашни улици! Зимата,когато мина през "витошките квартали", в които някой по-долу се гордееше,че живее, не се диша от миризма на изгорели въглища и дърва!
109
2
 
8
 
! Отговори
Gopeto преди 6 години
Мале, мале, под тази статия е станало страшно! Чета коментарите и не мога да повярвам, че съществуват толкова прости и ограничени хора! Чудя се как някой, считащ себе си за нормален и образован човек, може да ми държи сметка, ЗАЩО съм се преместил да живея в НЕГОВАТА София?! Вие нормални ли сте?! След като си плащам данъците и спазвам законите, мога да си живея където си пожелая и никой няма правото да ми държи сметка- ЗАЩО! Като не ти изнася....ще направиш това,което ние направихме- премести се
108
1
 
11
 
! Отговори
Как е по света? преди 6 години
В Лондон след Големият смог през 1952 г., заради който загинаха хиляди хора, забраниха отоплението с твърдо гориво. Миналата зима в Пекин имаше огромно наднормено замърсяване и властите в Китай си казаха откъде идва то - от работещите на пълна мощност тецове на въглища около Пекин. Само в България се твърди,че колите са основния замърсител и се крие,че основният замърсител през зимата е отоплението с твърдо гориво,а през лятото това са неизмитите улици, които замърсяват 2-3 пъти повече от колите
107
3
 
7
 
! Отговори
До 104 преди 6 години
Да, българските коли са значително по-малко, отколкото в подобни градове в Европа и затова може би замърсяват по-малко като цяло. Проблемът в София е отоплението с твърдо гориво и неизмитите улици. А при колите проблемът е друг - заради изключително некадърно направена организация на движението, София се затапи и навсякъде има задръствания. За да прикрие некадърността си, общината ограничава колите, но това не решава проблема. Даже и със задръстванията пак е малък дела на колите в замърсяването.
106
4
 
5
 
! Отговори
До 105 преди 6 години
Според теб бус лентите трябва да са навсякъде и други ленти не трябва да има, защото така е в Европа. Също така според теб на автобус минаваш веднъж на половин или един час с 5-10 човека в него, трябва да се запазят всички възможни ленти на движение.
105
6
 
5
 
! Отговори
Do 103 преди 6 години
Според българския интелектуалец, бус лента трябва да има единствено на широк булевард, на когото е достатъчно широко да не стават задръствания, защото разбираш ли, иначе 80 човека вътре в автобуса ще се движат по-бързо от самия човек в 20 годишната му кошница.
104
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сега знаете ли какво ще се окаже? Че българските коли замърсяват двойно по-малко от европейските, и хоп - ще станем зелена столица на Европа моментално. История с предрешен край.