Две са основните версии за катастрофата с автобуса

Човешка грешка или техническа неизправност
Обновена: 12 дек 2022 09:14 | 12 дек 2022 09:13, Камелия Цветанова
9
Две са основните версии за катастрофата с автобуса
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Две са основните версии за тежката катастрофа с автобус край Свиленград - човешка грешка, свързана с несъобразена скорост, или внезапно възникнала техническа неизправност на превозното средство. Това заяви на брифинг окръжният прокурор на Хасково Иван Стоянов, цитиран от bTV.

Починалата е 68-годишна жена от Бургас. Други 19 души пострадаха. Най-тежко ранените са настанени в болницата в Хасково. Състоянието на всички тях е добро и без опасност за живота. 

Още по темата

„От 10 пациенти, дошли за преглед в спешното отделение снощи, 9 са настанени в болницата. Двама има в хирургия за наблюдение, 4 жени – в ортопедия с периферни травми, неизвискващи тежки оперативни намеси. Всички са контактни и адекватни, в добро състояние. Двамата по-пострадали са шофьорът и водачката на групата. Тя е с два счупени прешлена. Шофьорът е 51-годишен. Те са с леки фрактури без никаква неврологична симптоматика. Движат крайници, контактни и адекватни са. Никое дете не дойде при нас на преглед. Отказали са да бъдат прегледани, явно са били в добро състояние“, каза д-р Георги Гелов, управител на МБАЛ- Хасково. „Разпитани са 19 свидетели от общо 40 присъстващи в автобуса. Назначена е комплексна автотехническа и съдебно-медицинска експертиза. Няма данни за друго превозно средство, което да е участвало в произшествието. Работи се по две версии – човешка грешка в резултат на неправилно преценена скорост във връзка с метеорологичните условия, пътя и наклона, или внезапно възникнала техническа повреда“, каза окръжният прокурор в Хасково Иван Стоянов.

„Има налична видима маркировка, но лошите метеорологични условия най-вероятно са повлияли на ПТП-то. Предстоят експертизи, които по безспорен начин ще докажат причините“, каза Атанас Ненков, директор на ОДМВР-Хасково

По думите на разследващите автобусът е преминал през мантинелата на завоя. Дерето, в което е паднал, е дълбоко около 10-15 метра. В него е имало дървесина, която вероятно е предотвратила преобръщането на автобуса.
Разледващите заявиха, че автобусът е преминал годишен технически преглед през октомври. Пътят между селата Младиново и Дрибчево все още остава затворен. Определени са алтернативни маршрути през селата Лесово и Българе към АМ „Марица“, а пътят при Свиленград е отклонен през „Капитан Андреево“.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още по темата: автобускатастрофа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Иван преди 1 година
Видими резултати от кражбите по време на полагане на маркировка, асфалт и т.н. при нормални условия Мантинелата спокойно би трябвало да задържи транспортното средство на пътя. Но не сме били там, не знаем.За съжаление в България винаги вината се лепва на този, който най-малко би могъл да се защити. Затова слагайте видеорегистратори и записвайте всичко, така правят например в Русия. Но ги крийте, когато дойде полицията, защото обичат да ги вземат и после удобно да изчезнат. Само в съда се ползват
7
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ми да карат полека като не могат иначе !
6
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Миналата седмица пътувах с автобус на известна фирма. По тази линия шофьорите са едни и същи, но този път беше друг. Възрастен човечец, доста притеснен ми изглеждаше. Караше много неадекватно. Слава богу, пристигнахме невредими.
5
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има и трета версия - лошо състояние на пътя, на маркировката, на пътните знаци, на организацията на движението. Над 90% от катастрофите в България са по тези причини, но ги регистрират като нещо друго.
4
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ама верно ли?!... Аз пък си помислих, че е липсвала маркировка, пътни знаци и тези светещи, трасиращи метални джаджи, които го има навсякъде тук, в Англия!... Сигурно съм се объркал!
3
3
 
5
 
! Отговори
? преди 1 година
Мантинела имало ама не издържа много.Дървесината поне от незаконната сеч нещо е помогнала?А за варта в асфалта да не питаме..леко се хлъзна и не се отводнява но пътната мафия снася чували рушвети на Бойко и Геша не ги закача. А хората в БГ са първенци по смърт на пътя. Защо ли.. ами не могат да карат..според МВР и прокуратурата..много некадърни шофьори са всички, нескопосани и неуки. Така и не се научиха да шофират и за тва мрем:(
2
2
 
8
 
! Отговори
силно загрижЕна преди 1 година
Гумите........гумите как са?!
1
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Държавните хрантутници са царе да вменяват вина. Не била съобразена скоростта,с кое да е съобразена. Когато маркировката е в разрез с нормативните изисквания,се приема че я няма,дори и да е видима. Няма ги знаците които са по проект.Няма светлоотразителни елементи по мантинелите. На практика това не е първокласен път,а нещо което трябва да се затвори, докато не се приведе в съответствие с изискванията.Но на корумпираните наркомани им измислили понятието несъобразена скорост и за тях всичко е точ