Храните, които са източници на селен

Вижте кои са те
26 мар 2020 15:37, Ивета Иванова
14
Храните, които са източници на селен
Снимка: Pexels

Селенът е много важен минерал за функциите на организма. Той не се съдържа в много храни, но трябва да си го набавяте за силен имунитет и добро здравословно състояние. Приемът на селен подобрява паметта, помага за здравето на щитовидната жлеза и пази от безплодие. Селенът е полезен и за белите дробове. Ето в кои храни се съдържа, според материал на "Rootd".

Морски дарове
 
Морските дарове, и най-вече рибата, са отличен източник на селен. Хубаво е да поемате риба тон, камбала, скариди, сардиня. Трябва поне един от тези продукти да присъства в дневното ви меню, за да поемате препоръчителното количество селен за деня.
 
Месни дреболии
 
Ако не обичате риба или имате алергия към нея, заложете на месо. Полезни са органите на животните - дроб, бъбреци, дори мозъкът. 2-3 порции говежди черен дроб ви набавят нужната дневна доза селен.
 
Бразилски ядки
 
Бразилските ядки съдържат повече селен от морските дарове и месните дреболии. Те са подходящи и за вегетарианците, а и са чудесно ястие за следобедна закуска. Но има опасност - някои бразилски ядки може да съдържат повече от нужното ви количество селен за ден и да се натровите. Затова яжте само между 1 и 3 ядки на ден.
 

14
Още от Ако щете - вярвайте
Мъжките момичета в зодиака. Кои са те...
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
3
 
! Отговори
кон Стипаций преди 1 седмица
Аре стига с тея "морски дарове" , де ! Да не би да ви ги дарява някой , напротив - струват майка си и баща си !
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Бразилският орех е много мазен и лесно гранясва. И понеже е скъп, винаги продават гранясал орех. Не го купувайте!
Горе пише: "2-3 порции говежди черен дроб ви набавят нужната дневна доза селен".
Значи, в никой случай не яжте 4 порции джигер!
От мен - веднаж седмично яжте чер дроб от чифткопитно и ще се заредите с желязо и вит. В12 за дълго. Той има свойството да се депонира в организма и отделя в нужните количества.
12
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 7
Селъри на български е целина. Вслушай се в звученето и ще чуеш латинския произход!
Аз редовно ям бейкън с гарлик.
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Прекомерното количество селен и наистина опасно. Самоволното тъпчене може да доведе до лоши последици. Затова ползвайте лицензирани препарати с правилното съчетание на съставките. Активността и ползата/ вредата зависят от баланса на различни елементи.
За бразилски орех пишат, че е допустим само в минимални количества.
10
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Баба ви само бразилски ядки и годжи бери е яла, хаха. И стига с тия лимони и портокали - червените чушки имат 3 пъти повече витамин Ц
9
2
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 1 седмица
Злоупотребата със селен води до болестното състояние "селения"!
8
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Специалистите що не казаха че при излишък от селен тялото отделя ужасна неприятна воня
7
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Чесън, селъри , сланина.
6
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Чесъна къде го забравихте. Или той не е скъп и не става
5
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Стига с тоя селен бе, у нас селен НЯМА такава ни е почвата от там и каквото ядем пак няма и така е от векове пък най добре не сме измрели, адаптирали сме се някак си
4
1
 
12
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 1 седмица
Дразните, с тая пържола у тая мизерия беей
3
0
 
9
 
! Отговори
До Коментар 1 преди 1 седмица
Гледай ся, ти не разбираш :D Бразилски ядки и камбала, и скариди са, така казват великите повелители, такива "храни за простолюдието" чесън, лук, бобови … не така, в голямото добрутру няма такива неща. Хапваш си скаридки с бразилски ядки и толкоз ;)
2
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В аптеките Лечител има чудесен комплекс Селесан.
1
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А всички бобови, чесъна, лука... къде ги забравихте.