Нито един инвеститор не е проявил интерес към приватизацията на БДЖ "Товарни превози", която беше планирана от Министерството на транспорта. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред медиите след среща със синдикатите и ръководството на БДЖ.
В сряда след участие на министъра в парламентарната транспортна комисия някои медии съобщиха, че предстои поне 600 души от товарните превози да бъдат съкратени. Днес Московски заяви категорично, че такъв план за съкращения няма. Той обясни, че е цитирал пред депутатите цифри от стратегия за оздравяването на железниците, която чака одобрение за държавна помощ от Европейската комисия.
Има предварителни разчети за съкращения в "Товарни превози", но МТ не уволнява и назначава в дружеството. Тепърва ръководството на холдинга ще работи по план за оздравяване, като ще се цели това минимално да рефлектира върху работещите там, каза Московски.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви, че синдикатът винаги е бил против продажбата на товарните превози и против обвързването на бъдещето на железниците с концесията на Летище София. Той се обяви като цяло и срещу концесията на аеропорта.
За нас е необяснимо подценяването на жп сектора за сметка на пътната инфраструктура, каза той. КНСБ очаква на среща след седмица управляващите да кажат ще развива ли изобщо държавата железопътния транспорт.
Той смята, че оздравителната програма за жп сектора трябва да бъде финансирана от държавата.
Димитър Манолов от КТ "Подкрепа" определи днешната среща като "тревожна". За жп транспорта липсва всякаква стратегия, ние целенасочено го убиваме, заяви той. И обвини държавата, че дотира автомобилните транзитни превози на чужди компании.
Според него на политическо ниво трябва да бъде даден отговор ще има ли развитие на жп транспорта, или целта е той да бъде унищожен и "даден в ръцете на един - двама разбойници".
Пламен Димитров поиска допълнителни средства, които АПИ ще получи от поскъпналите винетки, да отидат към железниците. Железницата е обект от стратегическо значение, който държавата трябва да контролира, каза той.
Изпълнителният директор на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров смята, че трябва да бъде взето окончателно решение дали товарните превози ще бъдат приватизирани, или не, за да бъде стабилизирано дружеството. Ако няма да има раздържавяване, товарните и пътническите превози могат да оптимизират дейността си като изведат ремонтите в отделно предприятие, което може да стане в рамките на година.
Владимиров допълни, че за преструктурирането на "БДЖ Товарните превози" не е необходимо външно финансиране, за да бъде дружеството реформирано.
Дружеството трябва да си намали загубата, за да излезе на нула или положителен финансов резултат. Дълговете на компанията към днешна дата са над 95 млн. лв. Дружеството е на загуба, но тя намалява, заяви той.
Шефът на холдинга допълни, че загубите са постоянни от 2007 г., откогато компанията е самостоятелна.
За финансовото състояние на холдинга Владимиров каза, че общата задлъжнялост е била 850 млн. лв. през 2010 година, а към момента е 458 млн. лв.
Пламен Димитров се обяви категорично против концесията на Летище София, с която е планирано да бъдат оздравени железниците, ако бъде намерен инвеститор с интерес към аеропорта.
Представителите на профсъюзите бяха категорични, че днес не са обсъждани съкращения.
Московски уточни, че тол таксите ще балансират транспортната система. Сега са подценени приходите от транзитния трафик, който е над 50% от трафика в държавата. Неразумно е транзитните камиони да плащат 10 евро да преминават през държавата, а 60 - 70 евро през други държави. Така останалите ни видове транспорт са неатрактивни, заяви министърът.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
УЗФ присъжда почетното звание „доктор хонорис кауза“ на Алесандро Профумо
Разрешителните за строеж и жилищните сгради ще са на фокус през седмицата
Домбровскис: Теоретично България може да кандидатства и за трето плащане по ПВУ до края на 2025 г.
Петролът поскъпва след решението на ОПЕК+ да спре ръста на производството от догодина*
Хорър и романтична комедия спориха за лидерството в боксофис класацията в САЩ
Пространства с нов дух: "Интер Експо Център" откри обновения си конгресен етаж
Двама души загинаха в катастрофа край Оногур
Рецепта за тиквена крем супа с джинджифил
Гуцанов: Осигурителните вноски ще бъдат увеличени
ИПБ: Загиналите в катастрофи не намаляват, мерките не работят
Таксиметровите шофьори в Атина обявиха 48-часова стачка
В Левски потриват доволно ръце преди дербито с ЦСКА
Пада нова треньорска глава в родната Първа лига
Законите на УЕФА! Решението за скандалното пловдивско дерби е ясно
Трансферна издънка на Ман Юнайтед върна Бетис към победите в Ла Лига
Синер и Алкарас излизат в любопитна битка
ЦСКА 1948 няма спирачки! Взима нови перли от топ дестинация
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Нумерологична прогноза за 3 ноември
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 3 – 9 ноември
Варненци недоволни: Цените на квартирите започват от около 1000 лева на месец
Спират движението по част от пътя към Златни пясъци
Гранд хотел "Варна" вече е и без козирка
Вандали сеят разруха във Варна
Александър Николов за "Лукойл": Стряскащо е решението за въвеждане на временна забрана на износа
Протест пред общинския приют за животни в с. Каменар, ще се пренесе и пред Обшина Варна
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21