Модернизацията на метрото в Голямата Ябълка – бавно и скъпо

Процесът ще струва $40 млрд. и ще отнеме десетилетие
Обновена: 22 окт 2018 11:54 | 22 окт 2018 11:53, Бойчо Попов
6
Модернизацията на метрото в Голямата Ябълка – бавно и скъпо
снимка: Ройтерс

 Модернизацията на вековното метро в Ню Йорк, затрудненa от пожари, прекъсвания на електрозахранването и неизправности по сигнализацията, може да струва 40 млрд. долара и да отнеме десетилетие, но пътниците трябва да видят някои подобрения до края на годината, каза президентът на оператора на метрото пред предаването „60 Minutes“ на CBS Corp.

„Няма да е бързо", твърди Анди Байфорд, президент на New York City Transit Authority - органa, който оперира метрото в града. „Няма да е евтино. И със сигурност няма да е лесно. Така че моето послание към нюйоркчани е - няма победа без малко болка. Това ще си струва“.

Байдфорд, който е започнал кариерата си в лондонското метро, поема управлението над метрото в Ню Йорк, след като ръководеше съответната агенция в Торонто.

„Нашата задача е кристално ясна. Трябва да направим това за нюйоркчани. И аз напълно искам нюйоркчани да започнат да чувстват, че до края на тази година определено пътуването с метрото ще се подобри".

Въпреки че градът притежава метрото, щатската MTA го управлява. Както губернаторът на Ню Йорк Андрю Куомо, така и кметът на Ню Йорк Бил де Бласио са съгласни, че органът, който има дългове за 38,6 млрд. долара, изисква повече капиталови инвестиции. Те не са на едно мнение обаче кой трябва да плати за това и как.

Затруднения ще имат преди всичко пътниците на влака L, който превозва пътници под Ист Ривър между Бруклин и Манхатън. MTA ще затвори тунела за 15 месеца от април, като избира пълно спиране, за да извърши необходимата модернизация, а не частични ремонти, които са рутинни в условията на хронични оперативни дефицити.

През юни 2017 г. Куомо обяви „спешен случай при бедствия" и призова за план за справяне с причините за закъсненията, включително неизправности в сигналните уредби, откази за електрозахранване и повредени трасета. Пътуванията с метрото в града са спаднали с 2% от пика си през 2015 г. въпреки увеличаването на населението, заетостта и туризма, стана ясно от изнесена през миналата седмица статистика на службата по бюджета на мегаполиса, цитирана от Bloomberg.

Агенцията представи „екшън план“ през юли 2017 г., като призова за повече от 830 млн. долара за бързи поправки, фокусирани върху частите на системата, отговорни за повечето аварии и закъснения и нови вагони за влаковете, за да се облекчи пренаселеността, както и замяна на амортизирани асансьори и ескалатори на станциите.

Спешният план „започва да работи бавно", заяви по-рано през този месец одиторът на Ню Йорк Томас ДиНаполи. При оставащи три месеца от 18-месечната програма MTA е успяла да усвои по-малко от 60% от капитала от 348,5 млн. долара за подобрения, например на сигналната система. Наемането на допълнителни работници по поддръжката също изостава, пише в доклада на ДиНаполи. 

Продължението на материала - вижте в Investor.bg


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Мен това какво ме интересува? Защо изобщо ни занимавате с глупости?
4
2
 
2
 
! Отговори
до анонимника 1 преди 2 години
Там има истинско метро, не като това на Тиквуний. Така че, стой си и си мълчи.
3
0
 
1
 
! Отговори
House M.D. преди 2 години
Защо са оперирали метрото и кой е бил главният хирург?

Голяма ябълка или отхапана ябълка - това е въпросът?
Ваш Хамлет МакИнтош.
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Казвам ти, дъще - сещай се, снахо...
1
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Малее техните бесепари сега ще искат оставки, метрото не се яде