Toyota и Panasonic ръка за ръка: Правят нови батерии

Капацитетът им ще е 50 пъти по-голям от тези, които сега се използват
22 яну 2019 22:15, Красимир Ангелов
19
Toyota и Panasonic ръка за ръка: Правят нови батерии
Снимка: Reuters

Японските корпоративни гиганти Toyota Motor и Panasonic обединяват усилията си, за да посрещнат нарастващото търсене на плъг-ин хибриди. Според японския в. "Никей", планът им е до 2020 г. да създадат съвместно предприятие за производство на батерии.

Двете компании се надяват да постигнат намаляване на цената и увеличаване на производството, за да се конкурират по-добре с китайските компании.

Наскоро Toyota отново заяви, че електрическите превозни средства на батерии не са жизнеспособни и търсенето им е ниско. Въпреки това изглежда, че автомобилният производител няма друг избор, освен да се съобрази с нарастващото търсене от страна на клиентите и с регулациите на правителството. В момента пък Panasonic доставя литиево-йонни батерии за плъг-ин хибрида Prius Prime.

Твърди се, че Toyota ще притежава 51% от акциите в съвместната компания, а Panasonic - 49%. След създаването на дружеството, контролът върху пет съществуващи предприятия на Panasonic ще бъде прехвърлен на новата компания. Очевидно няма да бъде засегнато нито едно съоръжение, свързано с настоящия партньор на Panasonic -  Tesla.

Според вестника, Toyota и Panasonic ще се стремят да произвеждат батерии с "50 пъти по-голям капацитет от тези, които сега се използват в хибридни превозни средства". Новата съвместна компания ще доставя батерии на Mazda, Daihatsu Motor и Subaru за бъдещите им плъг-ин хибриди.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


19
Още от Коли
Франция иска сливане между Renault и Nissan
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
2
 
! Отговори
Бобчо преди 3 седмици
Къде се засилихте да слагате 5 MW/h батерия в кола?! По-рентабилно ще е да сложат пак 100 KW/h батерия, която обаче ще е много пъти по-лека и ще заема значително по-малко място в колата. От там следва, че колата ще е несравнимо по-лека и ще харчи много по-малко. Но, най-важния въпрос остава без отговор - от къде по дяволите ще вземем толкова много ток за да заредим всички тоя батерии??
13
7
 
3
 
! Отговори
Патриот-майтапчия преди 3 седмици
Похвално!
Решили да настигнат руснаците...
Ха ха ха ха
12
2
 
7
 
! Отговори
LosHo преди 3 седмици
Както Мъск спомена, над 70% от частите и оборудването на електромобила са тотал о различни от тези на една кола с вътрешно горене. Т.е. Никой от големите в индустрията не иска да инвестира в електромобил, а предпочитат плъг-ин хибридите и да продължават да те смучат за смяна на масло и други консумативи, които липсват при електромобилите.

Нокия си мислеха, че са номер едно вовеки и че никой не може да ги измести от трона. Е... спряха с разработването на нови технологии и видяхте какво стана
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Да е жив и здрав Руския физик който получи нобелова награда през 2010 година Константин Новосьолов!
10
0
 
4
 
! Отговори
Инж преди 3 седмици
По-голям капацитет на батерията означава и по-голямо изминато разтояние. Но и по-дълго време за заряд. Т.е. освен батериите, трябва и зарядните станции да се развият още. Военните приложения обаче са повече. За тях новите батерии означават повече време за дроновете във въздуха, с повече снаряжение и сензори. И доближава с още една крачка към дронове-таксита.
9
1
 
5
 
! Отговори
юбералес преди 3 седмици
Става въпрос за графеновите батерии- Grabat В Испания се строи такъв завод и ще се пусне през 2020г. Но енергийната плътност не е 50 пъти, а не повече от 2-3 пъти спрямо сегашните литиеви. Тоест около 700вт/ч - 1кв/ч на кг. Самсунг пуснаха такава батерия, но е за телефон.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До 12
Сегашните хибриди са с 1.2 до 2кВ никелови батерии. Plug-in е с около 11kW и е Li-ion.

W/kg и W/$ се промениха адски много - W/kg се покачи над 4 пъти, а W/$ падна поне 2 пъти спрямо преди 10г. И тук не говорим за физика ... а химия!
7
1
 
19
 
! Отговори
12 преди 3 седмици
"Няма как да се направи батерия която да има 50 пъти по висок капацитет от сегашните литиево полимерни батерии."
22.1.2019 - комнтар номер 7 хахах

"Няма нищо, което да бъде открито във физиката, вече. Всичко, което остава са по-точни измервания"
Около 1900та - Лорд Келвин.

Ако един най-брилянтните умове на по-миналия век може да изцепи таква простотия, на теб ти е простено.
Лека!
6
7
 
6
 
! Отговори
хахах преди 3 седмици
50 пъти по голям капацитет.....това не e възможно! Коригирайте си превода. Или спрете да пишете глупости и фалшиви сензации!

Има си конкретни формули по които се изчислява ЕНЕРГИЙНАТА ПЛЪТНОСТ на батериите и горивата. Има си и лимити на тази плътност.

Няма как да се направи батерия която да има 50 пъти по висок капацитет от сегашните литиево полимерни батерии.

Това означава една кола като Тесла да има батерия 5 МЕГАВАТА и да минава 20 000 км с едно зареждане. Това е НЕВЪЗМОЖНО!
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
това ще е голям пробив,и ще направи ел колелата и колите бъдещия индивидуален и групов транспорт,но само ако удължат живота на батериите или ги направят достатъчно достъпни за подмяна
4
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До ..

значи трябва да изминават 50 пъти по-голямо разстояние?
3
1
 
5
 
! Отговори
.. преди 3 седмици
До Анонимен
Говори се за капацитет!
Означава на прост език, че ще "събират" 50 пъти повече електричество. Или ако сега акумулатора на колата ти може да отдава 80 вата мощност в продължение на 1 час, тези, които искат да направят ще отдават по 4 квт мощност за 1 час.. или 80 вата за 50 часа. Схващаш ли?
2
3
 
2
 
! Отговори
тип преди 3 седмици
До Анонимен
ТА ТО ИМА ТАКИВА БАТЕРИИ И СА ИСПАНСКИ
1
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
може ли да уточните какво значи 50 пъти по-голям капацитет-че ще изминава 50 пъти по-голямо разстояние при зареждане или,че ще има 50 пъти по-дълъг живот на батериите