Кои са най-проблемните двигатели при коли на старо?

Сред тях са 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel и Ford 1.0 Ecoboost
19 ное 2020 12:50, Нели Христова
55
Кои са най-проблемните двигатели при коли на старо?
Снимка: Pixabay

Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.

Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.

На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.

В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.

1.4 TSi/TFSi, семейство EA111 - Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

Този мотор от 2007 година се смяташе за съвременен и напредничав, като спечели награди като "Двигател на годината" и "Иновациия на годината". За съжаление, блестящите инженерни решения не бяха подкрепени от висока надеждност, поне в ранния му период. Много от моторите се повредиха още преди да изтече гаранцията.

Турбодвигателят се използва от много модели на концерна, включително от Skoda и Seat. Големият му проблем е ангренажната верига, която се разтяга още на 60 000 км. Обтегачът също често е дефектен и понякога се стига до прехвърляне на 1-2 зъба, след което клапаните се срещат с буталата.

Към това трябва да бъдат добавени чувствителност към качеството на горивото, склонноста към коксуване, висок разход на масло плюс възвратен клапан, който излиза от строя. Същото се отнася и за междинния охладител на турбината. Общо взето, бедата може да дойде от няколко източника.

Двигателите 1.4 ЕА111 се произвеждат до 2012 година, когато VW ги заменя със сериозно модернизиран агрегат от семейството EA211 с ангренажен ремък. Към него претенциите са мното по-малко, въпреки че не всички проблеми са отстранени. Буквите TSi обаче и до ден-днешен стряскат много собственици.

1.8 TSi, 2.0 TSi, семейство EA888 - Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

По-големите "братя" на мотора 1.4 са сходни като конструкция, така че логично повтарят и повечето от техните проблеми. В случая става дума за второто и третото поколение на двигателя. Особено кошмарно е второто поколение, при което се стига до подмяна на буталата още в гаранционния срок. Причината е, че са прекалено тънки. Разходът на масло понякога достига до литър на 500 километра пробег.

При третото поколение разходът на масло е намален, но не чак толкова - литър на 3000 км. Остават сериозни въпроси към налягането на маслото (или по-скоро за разликата в налягането вежду горивната камера и картера). Износват се шийките на разпределителния вал, а също така увреждат се и соленоидните клапани. Добавете течовете на водната помпа и термостата, както и обратния клапан на сепаратора на маслото за вентилационната система на картера.

Тези два двигателя не се препоръчват за закупуване при автомобил на старо, тъй като има рискувате след няколко месеца ще се наложи основен ремонт. Ако обаче са здрави, те работят отлично и всички са доволни.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
6
 
1
 
! Отговори
БМВ е39 528i преди 3 години
М52Б20 TÜ с чугунов блок,това няма трошене ,ако 150 кончета са малко,взимаш M52B28 TÜ 193 коня и си я караш докато стане милион. Ако много ти бъркат в джоба ,сменяш с М57Б30Д 218 КС или слагаш газ.Дачий Дъстъри по 100 коня джип ,то това не може да откине на магистрала ,та камо ли по пресечена местност. Хуидай и Киа по 80-120 кончета,старата баба Яга БМВ е39 ги изяжда направо. Вие да сте виждали 15 годишна румънска или южно коте иска кола на какво мяза? Немски 6-стак бензин или дизел е истината.
40
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Естествено че има стари машини. Ако нямаше, още щеше да си на парен двигател.
39
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези които са просрочили заложения им ресурс, както и тези, които не са поддържани по належащия ред.Модерните системи за проектиране, дават много точни резултати за параметъра жизнен цикъл на агрегатите и производителите много точно знаят какво предлагат. Надценените си продукти, продава с реклама, име и градски легенди за безсмъртни двигатели на еди кой си производител.няма стара машина, има не поддържана. Но понеже спират производство на части, променят се изискванията, излизат от употреба.
38
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Германският инженерен гений гордо е окупирал класацията за най-калпави и трошливи двигатели. Нито един японски мотор в тази класация.
37
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Японският двигател води по всички параграфи!
36
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
То и на БМВ Е60 М5 моторът S 85 беше "Мотор на годината", нищо, че на 80 000 му се сменяха рутинно биелни лагери. 5 смени на масло и отваряш да правиш мотор, найс, а?
35
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За Ауди като за умрел - или хубаво, или нищо.Опела е 100 пъти по- кола от Ауди, особено за цената си.
34
2
 
9
 
! Отговори
Аладин с килимчето преди 3 години
Истинските мъже карат само вълшебни летящи килимчета. Не се чупят, не ръждясват, е само от време на време трябва да се изтупа прахоляка. Ей го на, забих една принцеса с такова килимче. Голям кеф. Останете със здраве!
33
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
само VAGинални извръщения то Аудито незнае сеат ли е шкода ли е казвам го като фен на Хонда но са пропуснали 2.5 TDI много сполучлив мотор :))) пълни кен.. фи
32
2
 
11
 
! Отговори
Хахахххххххххххх.... преди 3 години
...само като си спомня, че при появата си навремето еднолитровото недоразумение на Форд бе обявено за "двигател на годината" ;)Това говори много за истинската стойност на подобни класации, мисля!
31
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има една разлика между колите правени през 90-те години и след 2000 година.През 90-те години производителите правеха коли с които да пробият и да изградят имеСега правят коли, които самите са консумативи. Ово е стандарт - купуваш и изхвърляш.Нали трябва да си пласират частите, а механиците и те искат хляб да ядат.
30
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Малки двигатели с висока компресия, леки алуминиеви сплави на блока и главата, тънки едноредови вериги, пластмасови компоненти по охладителната система. Общо взето двигатели като консуматив.
29
2
 
8
 
! Отговори
Веско преди 3 години
До XXxВерно трябва да си голям шофер да превъртиш полуоска!
28
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бах скептично настроен към Хондата но след 5 години каране на Акорд не мога да кажа лошо. Абе не се троши.
27
6
 
11
 
! Отговори
XXx преди 3 години
Не са само моторите.На служебното ренде на баща ми - Меган 1.5ДЦИ 2018г му превъртя едната полуоска на 52хкм и се оказа, че е масов проблем.....бафти кенефЕте.
26
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Kaто дойде ред да му правите задното окачване, с многото щанги и тампончета и почнете да посовате на майка немското автомобилостроене, пак ще ви питам.Даже от чистачки са пестили - само една е.
25
6
 
8
 
! Отговори
Док преди 3 години
Моят е същия W202 2.3 атмосферен бензин на 330хил км. Скоро му мерих компресия, стойностите са близки до фабричните.
24
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
21г. МБ бензинов W202 на 288хил. км. Моторът работи като часовник и освен свещи, масло, ремък и водна помпа, които са консумативи, друго нищо не е пипано.
23
3
 
21
 
! Отговори
Се ля ни прости преди 3 години
Повечето автомобили, произведени през последните 10-15 години, имат експлоатационен срок на двигателя приблизително колкото и гаранционния срок - 5 години или 100 000км, след това може да се "счупи" във всеки един момент.А цъpвyлът на каквато и кола да се качи, малка или голяма, скъпа или евтина, стара или нова, си остава цъpвyл и си личи отдалеч.
22
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Веско панамератаНали не си въобразяваш, че Панамерата е Порше?!911 Турбо, GT-3, това са Поршета.