Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.
Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.
На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.
В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.
1.4 TSi/TFSi, семейство EA111 - Volkswagen
Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.
Този мотор от 2007 година се смяташе за съвременен и напредничав, като спечели награди като "Двигател на годината" и "Иновациия на годината". За съжаление, блестящите инженерни решения не бяха подкрепени от висока надеждност, поне в ранния му период. Много от моторите се повредиха още преди да изтече гаранцията.
Турбодвигателят се използва от много модели на концерна, включително от Skoda и Seat. Големият му проблем е ангренажната верига, която се разтяга още на 60 000 км. Обтегачът също често е дефектен и понякога се стига до прехвърляне на 1-2 зъба, след което клапаните се срещат с буталата.
Към това трябва да бъдат добавени чувствителност към качеството на горивото, склонноста към коксуване, висок разход на масло плюс възвратен клапан, който излиза от строя. Същото се отнася и за междинния охладител на турбината. Общо взето, бедата може да дойде от няколко източника.
Двигателите 1.4 ЕА111 се произвеждат до 2012 година, когато VW ги заменя със сериозно модернизиран агрегат от семейството EA211 с ангренажен ремък. Към него претенциите са мното по-малко, въпреки че не всички проблеми са отстранени. Буквите TSi обаче и до ден-днешен стряскат много собственици.
1.8 TSi, 2.0 TSi, семейство EA888 - Volkswagen
Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.
По-големите "братя" на мотора 1.4 са сходни като конструкция, така че логично повтарят и повечето от техните проблеми. В случая става дума за второто и третото поколение на двигателя. Особено кошмарно е второто поколение, при което се стига до подмяна на буталата още в гаранционния срок. Причината е, че са прекалено тънки. Разходът на масло понякога достига до литър на 500 километра пробег.
При третото поколение разходът на масло е намален, но не чак толкова - литър на 3000 км. Остават сериозни въпроси към налягането на маслото (или по-скоро за разликата в налягането вежду горивната камера и картера). Износват се шийките на разпределителния вал, а също така увреждат се и соленоидните клапани. Добавете течовете на водната помпа и термостата, както и обратния клапан на сепаратора на маслото за вентилационната система на картера.
Тези два двигателя не се препоръчват за закупуване при автомобил на старо, тъй като има рискувате след няколко месеца ще се наложи основен ремонт. Ако обаче са здрави, те работят отлично и всички са доволни.
Още по темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Руски банкер: Путин има пари да финансира войната в Украйна с години
Камен Илиев: Огромни са рисковете от космическите отпадъци
Чешки милиардер иска да създаде гигант в отбраната в Европа
Пазарите очакват разликите в лихвите между ЕЦБ и Фед да укрепят еврото още повече
Ралито на Дядо Коледа: SOFIX отчете близо 2% седмичен ръст до малко под 1130 пункта
Месечните приходи от петрол и газ на Русия ще достигнат най-ниското си ниво от август 2020 г.
Борисов: В ГЕРБ никога не сме управлявали напук
Късмет и щастие за три зодии на 13 декември
Стоки менте: Как AI ги различава и кога са опасни за здравето
Киеза, Распадори, Инсиние, Зиркзее! Голямото завръщане в Серия А
Зографски прескочи квалификацията в Клингентал
Добри новини за Юве! Бремер се завръща срещу Болоня
Петър Мицин стана плувец №1 на България за 2025 г.
Двете лица на Конте! Защо в Шампионската лига е зле, но печели в първенството
Странният случай на Леао и Пулишич. Само 135 минути заедно на терена
Дневен хороскоп за 13 декември, събота
Протеинова рецепта с пуешко и боб
Бърза рецепта за кисело зеле
7 малки ритуала за съживяване на любовта
Изберете ангелско число и вижте посланието от коледния ангел
Баница с кисело зеле и ориз за Бъдни вечер и Коледа
Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Зеленски между войната, вътрешния натиск и борбата за оцеляване на Украйна
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Разкриха влиянието на Марс върху климата на Земята
НАСА да изпрати хора на Марс възможно най-скоро
Нов вид миниатюрна жаба е открит в Южна Бразилия