Кои са губещите и печелившите в автоиндустрията през 2020 г.?

Надеждите са за по-добра 2021 г.
Обновена: 25 дек 2020 10:52 | 24 дек 2020 22:30, Александър Попов
4
Кои са губещите и печелившите в автоиндустрията през 2020 г.?
Снимка: БГНЕС

Ако бяхте попитали автомобилните производители през април или май за перспективите за останалата част на 2020 г., отговорите им биха били мрачни.

Заводите по света бяха затворени, производството спря, работниците бяха пуснати в неплатен отпуск, продажбите спаднаха и милиарди долари бяха загубени. По-ранни оценки на IHS Markit през годината, прогнозираха, че продажбите в САЩ ще достигнат едва 12 милиона нови автомобила, припомня Bloomberg.

До декември много автомобилни производители се бяха възстановили. Сега IHS прогнозира, че през тази година в САЩ ще бъдат продадени 14,5 милиона бройки нови превозни средства, което е с около 3 милиона бройки по-малко спрямо 2019 г. Cox Automotive определя броя на 14,4 милиона, което е с 15,3% по-малко спрямо предходната година.

Някои производители на автомобили реагират по-добре на променящите се пазари от други. Пандемията им е позволила да спрат да произвеждат автомобили, които не са им носели печалби, да съкратят бюджетите за ефективност и да станат по-дисциплинирани по отношение на търсенето и предлагането. Някои дори биха могли да излязат от пандемията по-силни, казва Кевин Тайнън, старши автомобилен анализатор в Bloomberg Intelligence.

Но кои са най-големите победители и най-големите губещи през тази година, съобразено с проценти на продажби, пазарен дял, дълбочина и разнообразие от предложения на портфолио, позиция на марката в нейната холдингова компания, качество и ефективност на нейните продукти и допълнителен анализ от Bloomberg Intelligence, IHS Markit и Cox Automotive.

Победители:

Hyundai

Hyundai Motor Co. е спечелила по-голям пазарен дял през 2020 г. в САЩ, показва доклад на анализатора на Cox Automotive Ванеса Тон от 14 декември.

Hyundai успя да достигне до по-млади и по-богати клиенти с по-висок кредитен рейтинг, казва Тон. Близо 45% от купувачите на Hyundai имат доходи на домакинствата над 100 000 щатски долара, в сравнение с 33% през 2015 г .; и 30% са на възраст 18–44 години, в сравнение с 24% през 2015 г.

Telsa

Най-добре представящите се автомобилни акции тази година са тези на стартъпите за производство на електически автомобили като Nio, Li Auto и за известно време Nikola. Но всички те все още бледнеят пред 17-годишната Tesla, чиито акции поскъпват с цели 700% през 2020 г. На 21 декември компанията беше добавена към индекса S&P 500.

General Motors и Ford

General Motors е най-големият производител на автомобили в САЩ. Той отчете печалба от 4 млрд. долара за третото тримесечие и използва 2020 г., за да се настрои за смело бъдеще, като обяви плановете си да произведе 30 модела електрически превозни средства до 2025 г., започвайки с любителите на автомобили в Детройт: Cadillac и Hummer.

Междувременно Ford Motor Co. отчете 2,4 млрд. долара нетна печалба през третото тримесечие на тази година. Той вече показа признаци на потенциален подем в растежа на печалбите, благодарение на инициативата си за „глобален редизайн“ (която рационализира чуждестранните операции и премахва продукти с лошо представяне) и предстояща гама от дебюти на модели, която включва електрически пикап (предстои през 2022 г.), модерен SUV Bronco и електрически SUV Mustang Mach-E.

Porsche

Porsche AG представи невероятните 17 нови модела през тази година, включително Porsche 911 от следващото поколение и допълнителни версии на своя електрически седан Taycan.

Освен че Porsche 911 Turbo S бе обявен за най-добрия нов автомобил на годината, Porsche генерира приходи от 19,4 милиарда евро (23,7 милиарда долара) и 10,4% възвръщаемост на продажбите през първите девет месеца на 2020 г.

Кои са най-големите губещи - вижте тук


4
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
“...Заводите по света бяха затворени, производството спря, работниците бяха пуснати в неплатен отпуск...”



Там не е България! “Отпуска” е платен и ако е повече от 3 до 6 месеца влиза държавното обезщетение наречено “курцарбайт”! Неплатен отпуск за по дълго време е много трудно да се вземе! Трябва да се иска разрешение от заводския “профсиндикат”!
1
16
 
4
 
! Отговори
V преди 2 месеца
Тесла избиха рибата ама на фондовата борса. Тия китайците и те нио то май .До година ще минат WV по капитализация .Все пак бъдещето е в електромобилите. За кво да си купуват раждиво немско желязо ?Може алуминийки .Те не раждясват.