Volvo oтваря нов завод в Словакия

Компанията ще произвежда изцяло е-коли още в тази декада
4 юли 2022 22:40, Йоана Цонева
21
Volvo oтваря нов завод в Словакия
Снимка: БГНЕС

Volvo Cars ще произвежда електрически автомобили в Словакия в нов завод, предназначен за производство на до 250 000 изцяло електрически автомобила годишно. Строителството е планирано да започне през 2023 г., а серийното производство - през 2026 г.

Притежаваният от Geely шведски производител инвестира около 1,2 млрд. евро в завода в Източна Словакия и отбелязва, че около 20 % от тях могат да бъдат финансирани с държавни субсидии.

Експлоатацията на новия завод трябва да бъде неутрална по отношение на климата. Volvo все още не разкрива кои модели ще слязат от производствената линия, но твърди, че се възползва от добре изградената верига за доставки на автомобилни продукти в Словакия. Този завод ще бъде петият автомобилен завод на компанията в страната.

Съобщава се, че изграждането на завода в Кошице е първата нова европейска производствена площадка за Volvo Cars от почти 60 години насам. Централата, продуктовото развитие, маркетингът и администрацията са разположени основно в Гьотеборг, Швеция. Там е разположен и производствен завод, както и други в Гент (Белгия), Южна Каролина (САЩ), Чънду, Дацин и Тайджоу (Китай). Компанията разполага и с центрове за научноизследователска и развойна дейност и проектиране в Гьотеборг, Камарило (САЩ) и Шанхай (Китай).

С новия завод компанията се вижда "добре позиционирана, за да посрещне постоянното търсене на електрически автомобили от страна на своите клиенти и да използва бъдещия потенциал за растеж", пише в изявлението на Volvo Cars. Целта на шведската компания е до 2030 г. автомобилите да станат изцяло електрически, а до 2040 г. - въглеродно неутрални.

"Имаме ясен фокус върху това да се превърнем в марка за изцяло електрическа мобилност до 2030 г., което е в съответствие с нашата цел", заяви Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo Cars. "Разширяването в Европа, нашият най-голям регион на продажби, е от решаващо значение за преминаването ни към електрификация и за продължаващия растеж."

През февруари тази година Volvo Cars инвестира десет милиарда шведски крони (около 960 милиона евро) в завода си в Торсланда, близо до Гьотеборг, през следващите години, за да го подготви за производството на следващото поколение напълно електрически автомобили.

Само преди няколко дни Volvo Cars съобщи, че е променила ръководния си екип. Това е било ускорено от пенсионирането на предишния заместник, Лекс Керсемакерс, който скоро се пенсионира след 38 години работа във Volvo. В същото време Volvo иска да коригира и отговорностите на ръководството, за да постигне собствените си амбиции за растеж и устойчивост.


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
А тук завод? При Кирето! Такива заводи си ги плащаш, както бай Ердо си плати на ФВ и те избраха Турция! За хубавите очи на Лена не става.
16
0
 
0
 
! Отговори
Иво преди 3 седмици
Странно, в едната статия обясняват, как трябвало да се чака по 20 години за нова кола, щото разбираш ли, нямало материали, а в другата, как се отварял чисто нов завод за още трошки, който не е ясно с какви материали и дали изобщо ще работи. Много куха пропаганда, издиша отвсякъде. Затова САМО кола на старо, но от първи-втори собственик, и не от България. В редки случай, някой стар рядък модел, но пазен, може да е имал примерно 10 собственика преди вас, но си личи, ако е свеж и поддържан.
15
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
У нас щеше да има завод на СААБ, включително авиоремонтен, ако "началниците" не бяха сритали Бойко по кокълчетата да откаже грипените за да им купим чертежите...
14
1
 
0
 
! Отговори
Виена и Прищина ? преди 3 седмици
Словакия е на час път до Виена с кола и дори влак. Иначе разходите за труд са като тези у нас вече. А ние сме на час от Скопие и Прищина. Правете разлика.
13
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Там разстреляха като куче журналистка за разкрития. Корупцията си е като у нас, но просто са близо до Германия и тя си прави санитарен кордон и гледа да пусне по някой завод на съседите. Виж за нас прошка няма- ако ще да изгоним всички посолства и да си спрем газа и стоим с *** в банята зимата, завод няма да видим!
12
4
 
0
 
! Отговори
Еми така е! преди 3 седмици
Като там нямат СИК,кюлчета,рекет и чекмеджета ще отварят
11
5
 
9
 
! Отговори
Решетников преди 1 месец
На мутрите все боко им виновен! Боко не управлява вече година и полвина и държавата потъна.джендърите и чалгарите нищо не могат.крадат повече и от комунистите
10
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А ние ще правим албанските коли на кирчо
9
0
 
10
 
! Отговори
Дядо от село преди 1 месец
А ние ще им правим тазовете на джантите , което ще е голям успех ! Все пак сме привлекли VOLVO и в България ....
8
5
 
6
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
Аз китайска кола не бих си купил. Възходът на Китай ще доведе единствено до трета световна война в която всички ще оперем пешкира.
7
3
 
7
 
! Отговори
дЕдо БлЭк преди 1 месец
Що не построят завод в Чалгаристан? Сигурно... България, там където Азия свършва, но Европа не започва никога!!!
6
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А тук.....нищо. Такова е наследството на ГЕРБ
5
3
 
12
 
! Отговори
не мож да бъди преди 1 месец
е как в Словакия , не е ли в България ?!
4
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В България всичко е полулегално. Даже бат Бойко не можа законно да си строи магистралите, щото е неизгодно.
3
7
 
11
 
! Отговори
адолф преди 1 месец
А в СССР какгда?
2
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Китйската легенда за дракона - Омря
1
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако банкянския арестант не беше позорно изритан от хранилката, щеше да ги накара да си построят завода във Връшка Чykа, тъй както накара Фолксваген да строят в Драгоман и БМВ в Трън . Хвала на такива способни държавници,раждащи се веднъж на всеки един милиард години.