Йога - помага ли за отслабване?

Някои пози подобряват метаболизма и стимулират горенето на мазнини
6 юни 2020 22:15, Иванка Гъркова
8
Йога - помага ли за отслабване?
IStockphoto

Премахването на излишните килограми е голям проблем за много хора, особено за тези, които са били изолирани у дома повече от два месеца. Ако са имали понижена двигателна активност и са прекалили с яденето на вредни храни, то резултатът на кантара със сигурност не им харесва. С настъпването на лятото това може лесно да се промени – с ходене на йога и промяна в някои навици. 

Йогата е една от дейностите, която се изпълнява еднакво добре както вкъщи, така и в залата, или пък на плажа или басейна. Тя е подходяща за онези, които не обичат прекалено интензивните упражнения и същевременно търсят начин да отслабнат и да се избавят от стреса.
 
Много хора смятат, че с изпълняването на различни йога упражнения дори не могат да се изпотят, камо ли да се натоварят и премахнат излишните килограми. Истината е, че грешат и в това могат да се уверят, ако бъдат търпеливи и постоянни.

Йогата и изгарянето на калориите
 
Традиционната йога не е високоаеробна, но има някои видове, които са същинско изпитание за физиката ни, в сравнение с други. Комбинирането на дихателни техники и асани ускорява сърдечния ритъм, насърчава метаболизма и спомага за изгарянето на мазнините в тялото.
 
Ако човек прави редовно йога, може да отслабне, но резултатите идват постепенно. Така например Ащанга виняса йога е система за успокояване на ума и предотвратяване покачването на килограмите. От своя страна силовата, при която има по-динамични упражнения, е препоръчителна за хора, които искат да изгарят повече калории и да стегнат тялото си.
 
Едно проучване, цитирано от HealthLine установява, че възстановителната йога помага на жени с наднормено тегло да отслабнат. При тях се наблюдават задоволителни резултати при премахването на коремните мазнини.
 
Колко често трябва да правите йога, за да отслабнете?
 
Колкото по-често, толкова по-добре. Все пак, ако нямате нужната пластичност и тренинг, няма как да ходите на йога всеки ден, а и тялото има нужда от почивка. Най-добре е да наблегнете на по-интензивна практика от 3 до 5 пъти седмично, като заниманието ви е с продължителност от поне час. В дните, когато не практикувате йога, може да правите пилатес или други по-леки тренировки.
 
Ако сте начинаещи, започнете бавно и постепенно изграждайте практиката си. Така ще предотвратите наранявания и ще заякнете по-лесно. Ако в определени дни нямате време за един час йога или да идете до залата, правете самостоятелна практика вкъщи, която да е поне 20 минути.
 
Комбинирайте йогата с дейности като ходене пеша, каране на колело и плуване, за да постигнете по-добри резултати в отслабването.
 
Кои йога пози помагат за отслабване четете в Tialoto.bg 

Източник: Tialoto.bg 

8
Още от Здраве
13 причини да практикувате възстановяваща йога
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
рали преди 2 седмици
До Анонимен
Така е, аз ходя в Йога Клуб Скорпион и се чувствам чудесно!
Препоръчвам ги.
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Помага, ако ходиш на курсове по йога. Да те изпоти хубавичко инструкторът. Две мързеливи пози вкъщи, ничие дупе няма да изтънят. Изпробвано.
3
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
най странното е че не трябва да ходиш на йога.
2
2
 
3
 
! Отговори
Пeдaл преди 3 седмици
Помага също и да си смyчеш yя сам. Всички йогистш го знаят.
1
2
 
3
 
! Отговори
Помага преди 3 седмици
И за по-добър секс даже.