Революционни правила във Формула 1 от 2007 година

ФИА планира въвеждането на ново задно крило, което ще направи изключително лесни изпреварванията. Завръщането на гладките гуми ще бъде другата основна промяна, която допълнително ще усили ефекта.
24 окт 2005 15:42,
Революционни правила във Формула 1 от 2007 година
Горе: новото крило. Долу: въздушният поток преди и след въвеждане на крилото. снимки: FIA
След като обяви плановете си за новите правила  през следващият сезон, ФИА гласи нови революционни промени за 2007 година. Основното нововъведение ще бъде специалното задно крило, улесняващо значително изпреварванията.

Проучване на ФИА ясно показа, че огромното мнозинство от фенове ( 94%) желае да наблюдава повече изпреварвания. Това се случва във време, в което изпреварванията във Формула1 стават все по-трудни.

Повечето подобрения в аеродинамиката на болидите се правят в така наречените условия на "чист въздух", който не е разсеян от задното крило на  караща отпред кола. В условията на състезание обаче, когато колите се преследват на минимална дистанция, крилото на първият болид значително  намалява аеродинамичното представяне на каращият зад него. Това прави изпреварваният изключително трудни, а понякога и невъзможни.

В резултат на това, колкото по-добра е аеродинамиката на определен болид , толкова по-лош е ефекта когато той  е зад друга кола  и толкова по-голяма е неговата загуба.

За да улесни изпреварванията ФИА стартира програма за проучване на възможностите да се подобри аеродинамичното прдставяне на болид, каращ в  "сянката" на друг болид. Целта е да се направят промени във формата на колата, които да въведат крило, зад което преследващият автомобил да  генерира по-голяма прилепяща сила и  намаленo съпротивление.

Проучванията на екипа на ФИА, извършени  заедно със стратегическите си партньори от АМД доведоха до създаването на централно крило генериращо слизащ въздушен поток (Centreline Downwash Generating Wing). То ще бъде представено на специална среща днес в Лондон.

Намеренията са това крило, в комбинация с по-широките колела и гладките гуми, да формират основната част от техническите правила за 2008 година. С подкрепата и сътрудничеството на тимовете е възможно въвеждането на тези промени да стане още пред 2007г.

По този повод президентът на ФИА Макс Мозли заяви:

"Това ново проучване е важно за бъдещето на Формула 1. С въвеждане на това крило, ние ще дадем на феновете на моторните спортове точно това, което поискаха: каране колело до колело и много повече изпреварвания"

"Надяваме се тимовете да ни сътрудничат в оптимизирането на тази радикално нова промяна така, че аеродинамичните подобрения да се въведат във Формула 1 още през 2007 година, вместо да се налага да чакаме до 2008" допълни Мозли.

По-рано през този месец ФИА вече обяви намеренията си за промени в правилата за сезон 2006. Те  включват промени във формата на квалификациите, както и позволяване смяната на гуми по време на състезанията.

 


Спонсорирано съдържание