Двойно са скочили жалбите до КЗП в сектор туризъм

Най-много са сигналите за платени и отменени почивки
2
Двойно са скочили жалбите до КЗП в сектор туризъм
Снимка: БГНЕС

Основните жалби и сигнали, които получава тази година Комисията за защита на потребителите, са свързани с отменени почивки. За последните месеци има много такива случаи, заяви председателят на комисията Димитър Маргаритов по БНТ.

Още по темата
"Почти двойно е увеличението на броя на жалби в туристическия сектор. Огромната част от тези жалби са свързани със заплатени пътувания, които са отменени. Хората искат да си получат парите, но извънредното законодателство дава възможност за отложено връщане на сумите", обясни той.

Последният вариант на текста на извънредните правни норми е в сила от 11 август, уточни Маргаритов.
"Когато пътуването е отменено поради коронавирус, потребителите имат право да получат или заместваща облага под формата на ваучер, или да получат парите си, но в срок от 12 месеца от датата на отмяна на пътуването. Традиционният текст гласеше, че това се случва в 14-дневен срок", каза той.

Според него тази промяна е довела до доста голямо разрастване на броя на жалбите.

„Естествено хората са притеснени, те са планирали почивките си. Трябва да бъде намерен разумен компромис, защото и туроператорите също се оказаха в доста неизгодна ситуация, обясни Маргаритов.

Председателят на КЗП призова всички потребители, които имат възможност да приемат някаква заместваща почивка във времето, в разстояние на месеци, дори година, да премислят внимателно тези варианти и да се възползват от тях.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
0
 
! Отговори
Васил Геров преди 3 години
Нещо не ми излизат сметките. В последните години Маргаритов твърдеше, че жалбите в КЗП годишно са около 20 000, а под 5% от тях са за туризъм. Сега съобщава за двоен ръст на туристическите оплаквания, което в числа трябва да е 2 000, и заявява, че тези жалби преобладават. И как 2000 жалби са преобладаващи сред 20 000. Някой може ли да ми обясни?