Риба, ядки... Кои храни са полезни за мозъка?

Те подобряват концентрацията
25 фев 2021 04:00, Дарена Найденова
2
Риба, ядки... Кои храни са полезни за мозъка?
Pixabay

 Храните, които ядем, могат значително да повлияят на нашето настроение, емоции и когнитивни способности. „Храна за мозъка“ е термин, използван за описване на най-полезните продукти за ядене и пиене, които спомагат за оптимално здраве на мозъка. Тези храни могат да помогнат за укрепване на мозъчните функции като памет, концентрация и други.

Много от тези храни съдържат здравословни компоненти като омега-3 мастни киселини, които могат да помогнат за отблъскване на деменцията. Други може да са с високо съдържание на антиоксиданти, които стимулират притока на кислород и кръв към мозъка, като същевременно намаляват възпалението. „Ключът е в приемането на непреработени храни“, казва д-р Шад Марбасти пред Insider. В здравословните храни има хранителни вещества, химикали и мазнини, които помагат на мозъка да функционира правилно. В началото на този списък са боровинките, орехите и мазните риби.


Ето кои храни се считат за „Храна за мозъка“: 

Горски плодове
 
Горските плодове са доста хранителни, най-вече благодарение на растителни химични съединения, наречено антоцианини. Това са антиоксидантните пигменти, които придават цвета на червените, лилавите и сините растения. Тези плодове с размер на една хапка могат да намалят възпалението, да запазят мозъчните клетки и да помогнат за комуникацията между тях. По този начин те намаляват риска от невродегенеративни заболявания като деменция.
 
Според Марбасти, боровинките имат най-много ползи за здравето. Докато повечето проучвания са се фокусирали върху тези плодове, има и други от семейството, за които е установено, че укрепват здравето на мозъка. Тук се включват ягоди, касис, къпини, черници и малини.
 
Ядки
 
Много видове ядки са здравословни за мозъка, тъй като са богати на витамин Е. Той предпазва от оксидативен стрес – дисбаланс в тялото, който може да доведе до увреждане на клетките и тъканите. Орехите помагат за паметта, при безпокойство и за ученето. Те съдържат големи количества растителна мастна киселина, наречена n-3 α-линоленова киселина, която има противовъзпалителни ефекти. Освен орехите, най-полезните ядки за здравето на мозъка са шамфъстъци, макадамия, бадеми и лешници.

Мазни риби
 
Човешкият мозък е с почти 60% мазнини, така че той се нуждае от много здравословни мазнини, за да функционира добре. 
 
Още за полезните храни за мозъка вижте в материала на Tialoto.bg

Източник: Tialoto.bg 

2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Румен Рублата да яде повече бадеми, че дано му дойде акъла в главата.
1
0
 
7
 
! Отговори
Зори преди 1 месец
То като си немаш акъл в Главата, квото и да ядеш е все тая.