Пролетна умора! Как да презаредим тялото си?

Липсва ни концентрация, а щастието е мираж. Какво не е наред?
28 апр 2018 10:52, Eкип на Puls.bg
0
Пролетна умора! Как да презаредим тялото си?
Reuters

Мислим, че с настъпването на пролетта и хубавото време ще се почувстваме по-жизнерадостни и бодри. Дните са все по-дълги, слънцето грее, лятото е толкова близо... Но не – всъщност едва се събуждаме сутрин и през целия ден се чувстваме недоспали и изтощени.

Липсва ни концентрация на работа, служебните задачи ни се струват все по-непосилни, а доброто настроение изглежда като някакъв мираж. Какво не е наред?  

Колкото и странно да изглежда, пролетта е тежък период за организма. Това е времето, когато е възможно да има дефицит на витамини. Резките промени на времето изискват бърза адаптация, но изтощават тялото. Ситуацията се влошава от драстичните промени в климата през последните години - дори и в рамките на един ден са възможни значителни колебания в температурата и атмосферното налягане. Краят на март по принцип е период на остри респираторни инфекции - едно боледуване в края на зимата, когато организмът е вече изтощен, води до още по-дълго време за възстановяване и април сякаш не стига. 
 
При наличие на сериозни оплаквания и в случай, че състоянието се задълбочава или продължава в течение на седмици е нужно да се потърси консултация със специалист. Какво може да се направи междувременно, за да преборите пролетната умора, да се заредите с повече енергия и да си върнете усмивката през един от най-красивите годишни сезони? 
 
На първо място, пролетта е времето, когато е добре да се съобразяваме с природните биоритми и да спазваме здравословен режим в ежедневието: да си лягаме и ставаме навреме, да се храним редовно (не набързо и на крак), да си осигурим време за пълна почивка. Нужно е да отделим повече време за физическа активност, спорт и разходки на открито. И, разбира се, да се преборим с дефицита на витамини. Но какво още трябва да знаем, за да си направим успешно едно пролетно презареждане?

0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари