Румен Йовчев: Трябва да се провери дали няма излишни знаци на АМ „Струма“

"За мен е необяснимо желанието на доста хора да се опитат да обяснят случката с проблеми в пътя", коментира той
Обновена: 26 ное 2021 22:16 | 26 ное 2021 21:54, Ерол Емилов
60

Трябва да се провери дали няма излишни пътни знаци на места по магистрала „Струма“, заяви в ефира на Bulgaria ON AIR бившият председател на УС на Българската браншова камара „Пътища“ Румен Йовчев.

"За мен е необяснимо желанието на доста хора да се опитат да обяснят случката с проблеми в пътя. Той е проектиран, съгласно нормите, които сме работили тези години. Проектът е от 1998 година, няма такова нещо, че сме строили по съветски норми. 20 години работим с еврокодове, а преди това сме работили с правилници, които са базирани на немските правилници", коментира той

Йончев подчерта, че пътят е проектиран като магистрала с тази скорост.

"Това е скоростен път, защото не е приет с акт 16. А той не е приет, не защото не е качествен, а защото не е завършила отчуждителната процедура. А тези процедури винаги са били с проблеми. И с новите правила това нещо вече е решено, така че може да се съобщава строителство, без да са завършили отчуждителни процедури. Този участък е направен с доста добро качество от македонската фирма "Гранит" и контролът е бил от Луи Берже", допълни експертът.

Още по темата
По думите му всичко е изпълнено така, както трябва.

"Има важна подробност - там няма коловози, както има масово по повечето пътища. Защото основата е много добра. Не може да обвиним само строителя на Лот 1, в Лот 2 започнаха същите проблеми. Лот 3, където гръцка фирма строи", подчерта експертът.

Попитан дали ако мантинелата е отговаряла на европейските изисквания, хората са щели да останат живи, той отговори: "Не съм убеден, въпреки че не съм следовател. Представете си че върху тази шина на еластичната ограда се сложи още една шина. Височината щеше да стане с още 40,50 см. по-висока и автобусът щеше да се разреже на две. Този силен пламък не може да се получи от нафта. Безспорно пожарът е възникнал от искрите, след като е бил върху еластичната ограда".

Той припомни, че от догодина ще имаме 1,5 млрд. лв. за пътища. А това според него е сериозна сума.

"През последните години в Русенско бяха ремонтирани около 140-150 км. при 500 км. пътна мрежа в тази област. Това означава около 15% на година - прекрасно. Има пари - пътищата се оправят. Ако продължим с този темп, след 3 години в Русенска област пътищата ще бъдат прекрасни, така че парите са много важни", категоричен е Румен Йовчев.

"Винаги сме работили с банкова гаранция, за да може да бъде спокоен инвеститорът, че има откъде да си прибере парите, ако се случи нещо неприятно. Всичко, което се прави, трябва да се прави с проект и да се контролира. Преди няколко години стана едно масово асфалтиране на АМ "Тракия". Само че това се извърши без проект. За да ремонтираш автомагистрала, трябва да става с проект. Но обяснението е, че е трябвало да стане много бързо", заключи Йовчев.


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
до Шофьор от 1955г.; Абсолютно правилно ! И според мен е така ! Пестъпната npocmomuя и некадърност при строежа на магистралата ,сега убива ...
52
3
 
4
 
! Отговори
Шофьор от 1995г. преди 1 месец
От 1995 година карам всеки ден между 50 и 100 км.Обиколил съм цяла Европа и част от останалия свят с кола!Такова малоумие мантинела между втора и трета лента по средата на завой вярвайте ми никъде по света не може да видите!!!Сега, ще извадят от пиле мляко да говорят глупости как шофьора е виновен!Само и само да не вкарат някоя КАЛИНКА в затвора!!!
51
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Плямпайте още как лошата магистрала е убила македонците, че да поискат да плащаме кръвнината! Може ли такава дива простотия - види се множе и и още как!
50
0
 
1
 
! Отговори
Итън Хънт преди 1 месец
До Абе хора: Случайно да си чувал за международната платформа WAZE, която се и рекламира, като създадена от шофьори за шофьори? Съветвам ВСИЧКИ да я ползват! Иначе - идеята за GPS "привързването" на мрежата от пътни знаци (по-горе в коментарите) също е чудесна. Не зная дали не е в процес на реализация на някакъв етап. (Защото, ако е, трябва да се връщат милиони (-арди?) и да се пренасочват към бай Ставри всички чиновници и собственици на пътни фирми)!
49
1
 
3
 
! Отговори
Пешо преди 1 месец
Добрите практики - всеки пътен знак с gps-координати, като информацията се ползва от експерти. Данни за типа на знака, кой и кога го е поставил или ремонтирал, кога трябва да се смени. Така може да се прецени по картата къде има излишни знаци, къде липсва знак и как се поддържа. Елементарно и евтино - влизаш в Гугъл и гледаш!
48
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Много коментари, оставам с впечатлението, ЧЕ по този път е преминал само македонския автобус .КАК ДРУГИТЕ НЕ СА СЕ ЗАПАЛИЛИ?КОЛКО АВТОБУСА ПРЕМИНАВАТ ВСЕКИ ДЕН!ОТ ВСИЧКИ СПЕЦИАЛИСТИ ЕДИН ДА ОБЯСНИ МИГНОВЕНИЯ ПОЖАР!КАКВО Е ИМАЛО В АВТОБУСА? СТИГА СТЕ ТЪРСИЛИ ВИНА В БЪЛГАРСКИТЕ ПЪТИКА!НИЕ ДА ПЛАЩАМЕ МИЛИОНИ ОБЕЩЕТЕНИЕ! БЕЗМОЗЪЧНА РАБОТА!
47
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Мантинелата е сложена,за да предпазва спрелите за почивка на отбивката.Ако няма мантинела и подобен автобус връхлети върху спрелите за почивка,ще се получи подобна трагедия. ----////----- той спокойно можеше да профучи и през ухото и да избие хората там. На такова криво място е изградено. Проблемът е, че е видял накъде отива и е тръгнал да се връща и не му е стигнало мястото, нацепил се в в необозначената мантинела.
46
1
 
4
 
! Отговори
Анко преди 1 месец
Какви повече от тези 45 черни знаци ще търсите още!Магистралата е проектирана и изпълнена в този участък с истинска некадърност,а тази мантинела е точно убиец!
45
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В БГ няма излишни знаци. В БГ има недостиг на знаци и указателни табели. И където има, си личи, че са поставяни от хора с четвърто отделение.
44
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
''дали няма излишни пътни знаци'' , а може би е - Дали Има! .............Български език за 6-ти клас! ........... Нали?
43
0
 
4
 
! Отговори
conservator преди 1 месец
И още нещо. При чешмичката няма знак паркинг табела. Т.е. имаш право да прелитиш покрай чешмичката със 140 км / час и ако бутнеш някой , то тои е на виновен защото реално се разхожда по магистралата. няма табела край на магистралата. Има табела чешма, но тя не отменя правилото че на магистрала не се спира и не се разхожда. няма паркинг. Да не говорим че чешмичката се пада точно след завоя. И ако шофьора е изпреварвал (т.е. е прекосявал законно прекъсната лента) се е нацепил в мантинелата.
42
0
 
5
 
! Отговори
conservator преди 1 месец
Видях в гоогле мапс мястото. Ако се върнете назад по пътя ще видите, че платното е три ленти ( две ленти за движение и една аварийна, но изведнъж на мястото на аварийната лента се появява островче ( защриховано място от платното). Островчето е няколко метра. Линията до островчето е непрекъсната и отделя аварийната лента, а след островчето линията е прекъсната, т.е. магистралата става с три ленти в едната посока, без аварийна.!!!! Изведнъж между най дясна лента и средна лента се появява мантинела
41
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А за излишни стикери по стъклата на колите няма ли да проверите?
40
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колкото повече знаци, толкова по скъп проек, толкова повече пари у джоба на некои правилни хора. Колко струва един знак или една табела? Кой ги прави? Има ли загрижен лобизъм?
39
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абе аланкоглу малко по-нагоре към София има криви с малък радиус и обратен вираж. Надлъжните наклони също превишават 4%,което е максималния за магистрала!
38
0
 
10
 
! Отговори
Архимандрит Груйчо преди 1 месец
Няма защо да ходите по "Струма".Излезте от "Тракия" и тръгнете по околовръстното посока Перник - пълно е с ограничения 50, явно от времето на ремонта, дето после никой не си е направил труда да махне.
37
0
 
3
 
! Отговори
ля ля преди 1 месец
е това ми звучи като наистина серизна проверка, доста обстойна с много експерти нужни - типчно в техен стил! неграмотно и некомпетентно! който е пътувал знае, не е нужно да си експерт за да видиш и срравниш!
36
5
 
16
 
! Отговори
Важното преди 1 месец
Е, че вървим към нова национална катастрофа без участието на ГЕРБ и ДПС. Това е истината...
35
0
 
4
 
! Отговори
Рошава Гарга преди 1 месец
Водещата е малко рошава. Алкохола не прощава. Дали се пуска за пари вече? Имате ли снимки?
34
13
 
4
 
! Отговори
Важното преди 1 месец
Важното е, че хора от ГЕРБ и ДПС са далеч от властта. Поне за сега. Дано Кирчо и Кокорчо извадят топките, за които претендират, че иначе сме пак у тинята. АМАН!