Военен самолет Су-25 се разби край авиобаза "Безмер" до Ямбол. Пилотът е успял да катапултира. Той контактен и в добро състояние, настанен е за лечение във ВМА. Самолетът е напълно разрушен. Военният министър Димитър Стоянов обяви, че започва проверка заради инцидента.
"Причините ще бъдат оповестени, след като се разчете черната кутия на самолета. Прави ми впечатление, че началните съобщения не бяха конкретни, дори за отварянето на парашута. Първоначално беше съобщено, че той не се е отворил, впоследствие военният министър опроверга тази информация и каза, че той е работил нормално. Но самият факт, че пилотът има контузия, макар и лека, обяснява, че вероятно поради ниската височина на полета - парашутът не се е доотворил", каза авиоекспертът инж. Ангел Борисов за "България сутрин".
Той се надява, че този път черната кутия няма да бъде изпратена отново в Русия.
Попитан дали може да става въпрос за човешка грешка, инж. Борисов отговори: "Естествено, пилотът е една жива машина. Опитът на пилота е над 750 часа, но за тази година това е неговият първи полет - нещо, което прави впечатление. Така че е възможно и той да допусне дадено отклонение."
"Полетите се извършват от висши чинове на нашия състав на ВВС. При изпълнение на полет те взимат добавка към съответното заплащане, която е към 2000 лв. И нашите висши ръководители и пилоти се съобразяват и с финансовите условия", подчерта авиоекспертът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
До Жорко Това значи няма пари за нальот на пилоти,но има пари за 430 хил. държавни и общински чиновници, за МВР, от които половината са чиновници и пенсионери, за 240 депутати със заплати по 5-6 хил.лв и техните съветници,4 пъти избори по 60 и повече млн.лв,800 млн.лв дадени за АМ Хемус без свършена работа и 53 млн.откраднати в чували за ***,за над 2000 прокурори и около 3000 съдии със заплати по 4 хил.лв,за заплатени 200 млн.лв за природен газ с комисиона 30% и още много други разходни пера
Защото в Русия първото нещо, на което ще обърнат внимание е, че ремонтът не е извършен във фирмата производител, а в друга, неоторизирана фирма. Ще направят може би забележки за некачествен ремонт. Нищо чудно да открият и неточности при кацането. А като разберат, че това е първи полет за годината при изминали 9 месеци, ще се хванат за главите.Такова нещо и в Централна Африка го няма.
Въпросният "авиоексперт" няма военен чин и не е летял със боен самолет, камо ли пък СУ демек не се знае точно дали е експерт. Редно е българската армия да го съди за спекулацията че това е пилотска грешка след като той не прилага никакви факти към тъпотията която ръси. Също не ми е ясно "финансовите условия с които се съобразява" военното командване той в качеството на какъв ги коментира. Или преди да викнат някой пилот за полет генералите звънят на авиоексперта да питат може ли?!
До НеРазбрал. Обърнете внимание: третират го за опитен летец,полковник,а нальотът му досега е само 759 часа, а за тази година това е първи полет!Преди 1989г. нальотът на военните пилоти беше 200-300 часа! Съпоставете този на летците от ЕС с нальота на българските летци и ще се хванете за главата!Добре че полковникът е останал жив!Да ходи в черквата да пали свещ за избавлението си и такова премеждие да не се повтаря! Г-н министър на МО,летците имат жени,деца! Те искат мъжете/бащите им да са живи!
Че какъв пилот е този след като за девет месеца не е летял? Интересно какво е правил през това време, но едно е сигурно- получавал е заплата като пилот.
До Alex: Няма никаква нужда да се прави каквото и да било със черната кутия. Просто BBC и CNN трябва да напишат, че самолета е свален от Русия и това става истина.
До Равнопосавеност F-16,които сме поръчали и F-16 от 1974г. си приличат само на външен вид.Всичко останало е различно.F-16 е доказано ефективен самолет в бойни условия.Произведени са над 4000 бр.Дали е случайно? Срещите между F-16 и MIG-29 са завършвали плачевно за руската машина,но при многократно превъзходство и по-добре подготвени пилоти на F-16.Не може еднозначно да се каже кой е по-добрият самолет.
Същият този "експерт" твърдеше,че причина за катастрофите на BOEING 737 MAX в Индонезия и Етиопия е пилотска грешка.После се оказа ,че причината е в самолета/MCAS/.