Авиоексперт: Черната кутия на разбилия се Су-25 да не се праща в Русия

Това е първият полет на пилота за тази година, каза инж. Ангел Борисов
29 сеп 2022 10:05, Анисия Иванова
72

Военен самолет Су-25 се разби край авиобаза "Безмер" до Ямбол. Пилотът  е успял да катапултира. Той контактен и в добро състояние, настанен е за лечение във ВМА. Самолетът е напълно разрушен. Военният министър Димитър Стоянов обяви, че започва проверка заради инцидента.
Още по темата
"Причините ще бъдат оповестени, след като се разчете черната кутия на самолета. Прави ми впечатление, че началните съобщения не бяха конкретни, дори за отварянето на парашута. Първоначално беше съобщено, че той не се е отворил, впоследствие военният министър опроверга тази информация и каза, че той е работил нормално. Но самият факт, че пилотът има контузия, макар и лека, обяснява, че вероятно поради ниската височина на полета - парашутът не се е доотворил", каза авиоекспертът инж. Ангел Борисов за "България сутрин".

Той се надява, че този път черната кутия няма да бъде изпратена отново в Русия.

Попитан дали може да става въпрос за човешка грешка, инж. Борисов отговори: "Естествено, пилотът е една жива машина. Опитът на пилота е над 750 часа, но за тази година това е неговият първи полет - нещо, което прави впечатление. Така че е възможно и той да допусне дадено отклонение."

"Полетите се извършват от висши чинове на нашия състав на ВВС. При изпълнение на полет те взимат добавка към съответното заплащане, която е към 2000 лв. И нашите висши ръководители и пилоти се съобразяват и с финансовите условия", подчерта авиоекспертът.


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
0
 
1
 
! Отговори
Гост преди 2 месеца
Трябва да не се разбере какво се е случило с нашия военен самолет.
66
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Жорко Това значи няма пари за нальот на пилоти,но има пари за 430 хил. държавни и общински чиновници, за МВР, от които половината са чиновници и пенсионери, за 240 депутати със заплати по 5-6 хил.лв и техните съветници,4 пъти избори по 60 и повече млн.лв,800 млн.лв дадени за АМ Хемус без свършена работа и 53 млн.откраднати в чували за ***,за над 2000 прокурори и около 3000 съдии със заплати по 4 хил.лв,за заплатени 200 млн.лв за природен газ с комисиона 30% и още много други разходни пера
65
3
 
3
 
! Отговори
Мая преди 2 месеца
То пък от Москва ще ви кажат истината?
64
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Защото в Русия първото нещо, на което ще обърнат внимание е, че ремонтът не е извършен във фирмата производител, а в друга, неоторизирана фирма. Ще направят може би забележки за некачествен ремонт. Нищо чудно да открият и неточности при кацането. А като разберат, че това е първи полет за годината при изминали 9 месеци, ще се хванат за главите.Такова нещо и в Централна Африка го няма.
63
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Въпросният "авиоексперт" няма военен чин и не е летял със боен самолет, камо ли пък СУ демек не се знае точно дали е експерт. Редно е българската армия да го съди за спекулацията че това е пилотска грешка след като той не прилага никакви факти към тъпотията която ръси. Също не ми е ясно "финансовите условия с които се съобразява" военното командване той в качеството на какъв ги коментира. Или преди да викнат някой пилот за полет генералите звънят на авиоексперта да питат може ли?!
62
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До НеРазбрал. Обърнете внимание: третират го за опитен летец,полковник,а нальотът му досега е само 759 часа, а за тази година това е първи полет!Преди 1989г. нальотът на военните пилоти беше 200-300 часа! Съпоставете този на летците от ЕС с нальота на българските летци и ще се хванете за главата!Добре че полковникът е останал жив!Да ходи в черквата да пали свещ за избавлението си и такова премеждие да не се повтаря! Г-н министър на МО,летците имат жени,деца! Те искат мъжете/бащите им да са живи!
61
0
 
1
 
! Отговори
НеРазбрал преди 2 месеца
Каква е основната причина, за да не се праща? Някога ще се кажи ли истината за самолета, който падна в морето, при тренировка?
60
0
 
2
 
! Отговори
Антинатовец преди 2 месеца
Защо да не се праща в Русия да не излезе че е правен фиктивен ремонт в Беларус на самолета а и как така за 9 месеца този пилот не е летял?
59
1
 
3
 
! Отговори
Unknown преди 2 месеца
Ами с такъв летящ траш нормално е да стават такива инциденти ....
58
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Че какъв пилот е този след като за девет месеца не е летял? Интересно какво е правил през това време, но едно е сигурно- получавал е заплата като пилот.
57
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Алекс: По твоите критерий АН-2 е по-добър от F-16 - от него са произведени 18000.
56
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Анонимен: Скапват се връзките... :( Да опитаме така: https://youtu.be/s9Y3Wz_nv3A
55
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Химн на СУ-25 Грач: https://youtube/watch?v=s9Y3Wz_nv3AНе е важно оръжието, важен е този, който го използва.
54
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До 50.... Не! Просто за предния случай властите НЕ кзаха Истината. Затова излезе "виновен" пилота (((
53
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Алекс - Произведени са 4000 бройки щото много се трошат! Те ако бяха стабилни като "МиГ"-овете, щяха да са само 400
52
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Да замете всичко иска тоя "експерт" А?
51
1
 
3
 
! Отговори
Жорко преди 2 месеца
Някой може ли дами обясни това последно изречение: " И нашите висши ръководители и пилоти се съобразяват и с финансовите условия" - какво значи това?
50
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Alex: Няма никаква нужда да се прави каквото и да било със черната кутия. Просто BBC и CNN трябва да напишат, че самолета е свален от Русия и това става истина.
49
1
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 2 месеца
До Равнопосавеност F-16,които сме поръчали и F-16 от 1974г. си приличат само на външен вид.Всичко останало е различно.F-16 е доказано ефективен самолет в бойни условия.Произведени са над 4000 бр.Дали е случайно? Срещите между F-16 и MIG-29 са завършвали плачевно за руската машина,но при многократно превъзходство и по-добре подготвени пилоти на F-16.Не може еднозначно да се каже кой е по-добрият самолет.
48
0
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 2 месеца
Същият този "експерт" твърдеше,че причина за катастрофите на BOEING 737 MAX в Индонезия и Етиопия е пилотска грешка.После се оказа ,че причината е в самолета/MCAS/.