Китай изпрати двама души в Космоса

Експертите са единодушни, че китайската космическа програма се ускорява
12 окт 2005 10:34,
Китай изпрати двама души в Космоса
Корабът Шензу VI; снимка: АФП
Китай изпрати двама души в Космоса в сряда на борда на кораба Шензу VI, само две години след първия си успешен полет с хора на борда, съобщи АФП.

Излитането на ракетата Longue Marche 2F, предавано директно по националната китайска телевизия, е било осъществено от космическата база в Юкуан, във вътрешността на Монголия, на около 1 000 км източно от Пекин.

Шензу (Божественият кораб) VI, който трябва да изпълни петдневна мисия в Космоса, е бил изведен в орбита 21 минути след излитането.

Отлитането на двамата астронавти Фей Юнлон, на 40 години, и Ни Хайшен, на 41 години, не е било забавено от снега, паднал на космическата база.

Пътят дотам е бил затворен на двеста км от мястото и чуждестранните журналисти не са успели да присъстват на излитането, според журналист на АФП.

На 15 октомври 2003 г. Китай изпрати в Космоса полковник Ян Лиуей и така стана третата страна, реализирала полет с човек на борда, 42 години след СССР и САЩ.

Мисията Шензу VI, по време на която двамата астронавти ще извършат научни опити в безтегловност, потвърждава големите амбиции на Китай във връзка с Космоса.

Експертите са единодушни, че китайската космическа програма се ускорява.

Следващият етап с Шензу VII, който трябва да бъде осъществен през 2007 г., ще включва излизане в космическото пространство.

Целта на Китай в краткосрочен план е да разполага с космическа станция. За 2017 г. е предвидено изпращането на изследователски кораб на Луната.