Протестът успя! Замразяват трамвая в Борисовата градина

Гражданите не го желаят, призна главният столичен архитект
11 мар 2014 15:54, Златко Желев
42
Протестът успя! Замразяват трамвая в Борисовата градина
Снимка: архив, Булфото

Главният архитект на София Петър Диков обяви, че е възможно да се преосмисли нуждата от ново трамвайно трасе от бул. "Пейо Яворов" до гара "Пионер" заради протеста на живеещите в Дианабад.

Днес Комисията по опазване на околната среда към СОС отложи изменението на Общия устройствен план, засягащ проекта за трамвайно трасе през Борисовата градина.

Според Диков проблемът е не толкова в устройствения план, а в това, че гражданите не желаят от там да минава трамвай.

Още по темата
"Тепърва ще се преценява какво да се направи, но има един основен принцип - на човек насила можеш да вземеш, но не и да дадеш", посочи той.

Главният архитект подчерта, че ако жителите на "Дианабад" и "Студентски град" смятат, че този трамвай не им върши работа, има вероятност да се преосмисли нуждата от това трасе.

Диков обаче изтъкна, че според направените проучвания трамваят е важен и полезен за живеещите в района.

На въпрос колко дървета трябва да бъдат отсечени, за да може трамвайното трасе да бъде прокарано през гората, главният архитект каза, че става въпрос за минимален брой, които не са ценна дървесна растителност.

Dnes.bg припомня, че само преди дни общинари прекосиха надлъж и шир бъдещото трасе и преброиха точно 85 дървета, които трябва да бъдат изсечени.

Според хората от районите "Дианабад" и "Студентски град" обаче се предвижда изсичането на над 430 дървета, което щяло да има неблагоприятни последици за екологичния баланс.

Проектът, който вероятно сега ще бъде замразен, предвиждаше бъдещият трамвай да тръгва от Семинарията при кръстовището между ул. "Стоян Михайловски" и Алея "Яворов". Продължава през Ловния парк към гара "Пионер". Излиза на плажа на "Дианабад" и завива наляво по бул. "Г. М. Димитров" и тръгва по старото трасе на трамвай номер 2 към "Дървеница". Беше предвидено и участъкът до Студентския град да има връзка с метростанцията на "Г. М. Димитров".

Месеци наред обаче недоволни столичани, обединени във Facebook група: "Не на изсичането на Борисовата градина и естакадата на Семинарията!", настояваха да няма трамвай и да се запази настоящото движениев района - с автобусите 94, 102 и 88, както и с близката спирка на метрото.

Днес, попитан дали автобусната линия №94 ще бъде закрита, Петър Диков посочи, че не се занимава с организация на движението и въпросът не е към него.

Опасения за закриването на линията изрази Борислав Попов, член на Инициативния граждански комитет за кварталите "Изгрев" и "Дианабад", който каза пред журналисти, че ако 94 спре да се движи, двата квартала ще загубят преките си транспортни връзки с по-полямата част от столицата.


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
3
 
3
 
! Отговори
Спиридон преди 6 години
Правете метро, стига архаични трамваи ... или сменяйте трамвайния парк. Такова тропане рано сутрин може да събуди цяло гробище с мъртъвци, никому не е нужно.
36
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
94 няма как да го закрият той минава през студентски град. и от там десетки хиляади студенит ще нададат вой.
освен това до пет-десет години ще пуснат третия лъч на метрото.
35
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е важно какво искат гражданите, важно е общинарите - Фандъкова, Диков, Радева да си напълнят крадливите гуши.
Абсолютно безсмислен проект който ще дублира вече съществуващ транспорт който напълно поема пътникопотока.
Целта е да се откраднат парите на данъкоплатците.

Да кога ще търпим крадливата *** в Столична община?
34
2
 
7
 
! Отговори
м/у дригото преди 6 години
Ако за секунда извадим от контекста двете решения - автобус / трамвай, определено трамваите са много по-доброто решение и то извадени от пътния трафик. Много по-ефективен! Мотрисите са вечни, тока е евтино гориво (извинявам се за елементаризирането), средната скорост е много висока.. Много са положителните страни. Лоша е първоначалната инвестиция.
А кой колко ще цуне за трамвая в София е друга тема.
33
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На всички проведени срещи с кмета на Изгрев и Диков категорично заявихме, че не ни е нужен трамвай!
Абсолютно безсмислено е трамваят да дублира автобусен транспорт, метро и маршрутки.
С тези 24 милиона може да се оправят кварталните пътища които са на дупки и в кръпки.
На никого не е нужен скъпо струващ трамвай - една мотриса само струва 1300 000 лв а един съвременен съчленен автобус - 200 х лв.
За кого работи общината? За народа или за крадене на парите на данъкоплатците?
32
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен

А случайно не си ли се замислял, пишман "софианецо", че строителството на трамвайно трасе е скъпо и повече ще се открадне! Затова му е на Диков трамвай!
31
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма как да закрият 94, не вярвам да са чак толкова *** от общината. Относно трамвая аз лично нямам нищо против него и, да, живея в Дианабад и не мога да разбера какво толкова ще ни пречи. Така стигането до центъра ще стане по-бързо, а лично на мен ми е писнало да се возя в тоя 94!
30
2
 
10
 
! Отговори
ткива преди 6 години
благодарение на този ***, все още продължава строителството в междублоковото пространство и на залени площи
29
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Dalgia1975

Доста странно, меко казано. Какво общо има замърсяването на водата в Банско с трасето в парк на София и с евентуално изсичане на над 400 дървета в него?
28
10
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
точно в тази част на борисовата е един пущиняк. Не виждам къде им е проблема на гражданите.
27
3
 
22
 
! Отговори
inatut преди 6 години
Диков е една от най-наглите мутри в столична община.
Занимава се основно с оглеждане на свободни имоти, после тези имоти се прехвърлят за зелени площи . Отиваш се пред него - а той ти казва, този имот не може да се застроява, защо не ми го продадеш. После брат му ги купува.. и изведнъж пак им се прехвърля статута - за строителство. :):)
Диков, рано или късно ще се махнеш. Ще дойде време и ще те гледкаме в панделата.
Такива имотни злоупотреби не е имало от времето на Софиянски..
26
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дик ов искаше насила да вземе 25 млн от данъкоплатците и да ти сложи в джоба си с този исмислен и ненужен проект.
25
5
 
20
 
! Отговори
шефа преди 6 години
Диков изкопа всички паркове и градинки в между блоковите пространства. Децата ни ще си играят сред природа от асвалт,бетон и автомобили.
24
8
 
22
 
! Отговори
пена преди 6 години
Ах Диков..... Трамвая го спират щото ЕС са орязали парите най-вероятно. А защо примерно не спряха естакадата или пробива до Paradise Mall - за който ще се изсечът много повече дървета.
Тоя царвул Диков съсипва градския транспорт за сметка на грандоманска инфраструктура само за автомобили. И накрая ще изкара виновни "гражданите"
23
12
 
18
 
! Отговори
Дианабад преди 6 години
Диков е прост и корумпиран(то, какъв ли да е гл.архиекта на Боко Тиквата), как не му увря акъла, че по "Никола Габровски" е АБСУРД да мине трамвай, още повече от големите трамваи с голямото междуосие. Въобще да не говорим за изсичането на дърветата в парка.

Между другото, уважаеми Тикви в Софийска община...елате да видите как алеята към ресторант Ловен парк(от няколко месеца "Вила Виктория") се превърна в паркинг. Уникално е...джипове паркирали навсякъде в парка, нагазили в тревните площи...
22
17
 
35
 
! Отговори
Никола преди 6 години
Трамвай не може , но автобус Икарус пъплещ по нанагорнището в Дианабад в облак сажди може ?! Направо нямам думи за безумието на партийната организация на БСП/БКП в червения кв. Изгрев !
21
13
 
10
 
! Отговори
Dalgia1975 преди 6 години
Абе ЕКО АКТИВИСТ дрън дрън писна ми на ШЛИФЕРА от тях. миналата седмиця бях на Баснко, първото нещо, което ме предупредиха от хотела беше " НЕ ПИЙТЕ ОТ ВОДАТА В БАНСКО" и то не за да си купувам от бара или ресторанта, а чисто и просто заради опасения ит замърсяването и от топчщият се изкуствен сняг, който се прави с мног ХИМИЯ. Та тук да питам тези дето са против изсичането на 400 - 500 дървета, който могат да бъдат засадени отново ли е по-важно отколкото чистота на подпочвените води и почви????
20
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е добре да се противопоставя така първосигнално трамваят на бълващите изгорели газове стари автобуси. Едно влакче до гара Пионер не би обслужвало така, както линия 94. Не може ли просто да се пуснат нови автобуси на газ??? И не само по тези линии. При толкова много софиянци, плащащи свръхвисоки местни данъци, ще е най-нормално общината да инвестира в нови транспортни средства, а не да изсича дървета!
19
9
 
30
 
! Отговори
Винету преди 6 години
А бе Диков, защо настояваш за трамвай, а не пуснеш тролей? Също екологичен транспорт, няма да има релси, по безшумен и т.н. Абе този е повече трамвайджия отколкото архитект. Я да стане началник на трамвайно депо. За повече не става.
18
12
 
19
 
! Отговори
optimist преди 6 години
В тоз трамвай само Станишев се вози. Оставка!