Ремонти 2017 в София: "Дондуков", "България", Графа ...

В плановете на общината – повече пешеходните зони и велоалеи
54
Ремонти 2017 в София: "Дондуков", "България", Графа ...
Кадър: bTV

И тази година в София предстоя мащабни ремонти. В плановете на Столичната община е цялостно обновяване на бул. "Дондуков". Там ще има ново по-безшуно трамвайно трасе и нови тротоари. Възможно е и паветата да бъдат сменени с друга настилка, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Сериозни промени предстоят и по ул. "Граф Игнатиев", където предстои цялостна реконструкция на трасето. Там се очаква да се направи пешеходна зона, която да се съвместява с движението на трамваите.

Още по темата

По Графа ще се подмени и ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия. От общината се надяват ремонтът да бъде завършен до края на 2017 година.

Продължава реконструкцията на бул. "Монтевидео" в "Овча купел". Трасето на трамвайна линия №5 ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

По бул. "България" ще продължи реконструкцията на трамвайната линия. Кръстовището на две нива на бул."България" и "Гешов" остава за неопределеното бъдеще, стана ясно от думите на Фандъкова.

"Кръстовището няма да може да се направи през следващите 2-3 години. Надявам се, че някога ще може да се направи. Изискваше се повече от година да се блокира изцяло движението по бул. "България", посочи тя пред bTV.

Ще се работи в района на бул."Рожен" и Северната скоростна тангента, а бул."Петър Дертлиев" ще бъде свързан с магистрала "Люлин".

Фандъкова обясни и че на бул. "Мария Луиза" вече е внедрена система за даване на предимство на градския транспорт, а през годината ще се въвежда навсякъде.

В програмата на автотранспорта е залегнало купуване на електробуси като този, който пилотно тръгва по линия №84. Освен това започва процедура по закупуване на 120 автобуса, които ще се движат на природен газ.

Йорданка Фандъкова обясни, че за две години средната възраст на автобусите е паднала от 19 на 12 г., а след още няколко години ще говорим за средно 6 до 7-годишни возила, което е добро равнище за Европа.

"На 90% са подменени тролеите, а започва процедура за закупуване на още 13 нови трамвая, както и за придобиване на използвани такива от Базел", каза още кметицата.

Предстои да се удвоят двойно велоалеите и да се разширят пешеходните зони в столицата.


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
0
 
! Отговори
Оди бос преди 3 години
До Do 20
На село е най-добре да се оди бос.... по тревата
40
0
 
5
 
! Отговори
essed преди 3 години
А Бул."Цар Борис III" няма ли да се оправя,по тези неравни павета всеки си чупи колата,а за локалните няма да говоря,по-зле от off road!
39
0
 
4
 
! Отговори
matao преди 3 години
Трябва да се започне от оптимизация на градския транспорт.Това означава мрежата да е гъста, превозните средства да са повече на брой и да идват на кратък интервал от време, да се движат бързо. Отделно логичното е цената на билета да падне, за да има стимул и смисъл за хората да го ползват. Едно от предложенията ми е да се въведе годишна такса (разумна) за всички постоянно живеещи в София, която да покрива разхода на СО, а хората да пътуват без билети и карти. Ще плащат само гостите на стлицата.
38
0
 
3
 
! Отговори
Вело преди 3 години
Кога и как ще пресичам пеш или с велосипед в разклоненията за Околовръстото от бъл. България към Бояна.Даже са удължили мантинелата и пресичането на пешеходци и велосипедисти става трудно при постоянен трафик и висока скорост
37
1
 
3
 
! Отговори
ГУRU преди 3 години
Тука някакви хора говорят за велосипеди, колела и т.н. Карай ти всеки ден с колело покрай големите булеварди - усещането предполагам е като да лапнеш ауспуха на трабант.
36
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Боби и Име: Вие или сте слепи или не сте стъпвали в София от години!!!или.. имате роднини в общината, също е вариант, разбира се
35
4
 
8
 
! Отговори
123 преди 3 години
В големия център на София трябва да се забрани влизането на автомобили. Живеещите там плащат за синя зона. Но трябва да има в и извън центъра евтини паркинги.
34
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Айде анонимките мрънкалници в коментарите да надуят гайдите и по тоя въпрос.
33
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 36
Офис на разстояние до 2 км от вкъщи - това малко живеещи в София го имат. Обикновено местоработата (не само офис) е на 5-10-15 км от мястото, където живееш. По това се отличава живеещия в София от живеещия в провинцията - тези от провинцията са сигурни, че могат да се движат и само пеша. 2 км са поне 25-30 минути, 10 км са 2 часа - 2 часа и половина. как го виждаш всеки ден хора, вкл. и в недобро здраве да маат часове напред-назад защото на теб така ти е кеф?
32
2
 
6
 
! Отговори
До 36 преди 3 години
Явно не живееш в София.
31
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Колелото не е задължителен атрибут, но да висиш в колата си сума време на ден, само за да отидеш до разположения си на 2 км от вкъщи офис, отличава българина от нормалния човек.
30
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да се удвоят велоалеите как да го разбирам? Че от половин тротоар вече ще ми вземат целия тротоар ли?
29
3
 
21
 
! Отговори
Георги Шопов преди 3 години
Мащабните ремонти на Цариградско миналата година ги помним сега е нацепено така ще бъде и тук важни са комисионните!!!!
28
0
 
12
 
! Отговори
абВГЗ преди 3 години
"Предстои да се удвоят двойно велоалеите"
Ах, каква дълбока Мисъл...!
27
12
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Искам всички да ходят пеша, а не някакви слабоумници на велосипеди да ме блъскат по тротоарите, както е сега в София.
26
0
 
9
 
! Отговори
ля ля преди 3 години
и да сложат след ремонта на графа огради от 2-те страни ЗАДЪЛЖИТЕЛНО като на богатица същата схема за да има вид и огради да има!
25
5
 
4
 
! Отговори
Тато преди 3 години
До Факт

Мизерен слабоумник. Да ти се разпадне колата дано.
24
5
 
13
 
! Отговори
Do 20 преди 3 години
Никакво колело, никакви коли, никакви каруци. Животът ще стане много по-добър, ако всеки ходи бос. Не искам да ме блъскат колоездачи и каруцари.
23
5
 
15
 
! Отговори
До 25 преди 3 години
Ако смяташ, че колелото е задължителен атрибут за всеки живеещ в София, значи още живееш в 1912 година.
22
15
 
19
 
! Отговори
Факт преди 3 години
Велосипедите в София трябва да ги забранят, а не да се взимат тротоарите, за да се правят велоалеи. От няколко години велосипедистите в София станаха по-нагли и от мотористите. С тези велоалеи Фандъкова още повече увеличава задръстванията в София и се хвали с това!!!