Къртицата за метрото поема към моста "Чавдар"

Заради строителството ще има стеснение по бул. "Владимир Вазов"
20 яну 2017 09:00, Петя Славова
17
Къртицата за метрото поема към моста "Чавдар"
Снимка: архив, Булфото

През февруари ще започне строителството на спирката от третия лъч на метрото - тази на столичния бул. "Владимир Вазов". Още в първите дни на месеца ще започне да се огражда около бъдещите изходи, а през март ще започне и същинското копаене в участъка между улиците "Черковна" и "Тодорини кукли", обясни инж. Ангел Джоргов от "Метрополитен".

Заради строителството ще има стеснение по бул. "Владимир Вазов", като трафикът ще се насочи само в едното платно на участъка. Шофьорите ще могат да стигат до моста Чавдар през малките квартални улички или да излизат от жилищния комплекс през ул. "Резбарска" към Сточна гара, пише "Монитор".

През март ще започне подготовката и на четирите станции от "Овча купел" до "Горна баня". На последната спирка там пък ще се направи и малка жп гара , за да могат перничани да не кръстосват целия град. Освен това ще има и буферен паркинг, обясни още инж. Джоргов.

В момента се сглобява и германската къртица, която ще подхване тунела на подземната железница от гараж "Земляне" през април. Машината, която тежи 1600 тона, ще бъде пусната в стартовата шахта и ще прокопае тунелите за третия лъч на метрото. Тя ще се движи в посока спирката при "Театър зад Канала".

През 2018 г. пък трябва да се пусне и новата естакада на бул. "Цар Борис III" и "Гоце Делчев". Идеята е да се облекчи натовареният трафик около пазара "Красно село".

Така колите, които се движат по "Гоце Делчев" и "Житница", ще минават под "Цар Борис III" без светофар. Надземното строителство при бул. "Патриарх Евтимий" трябва да приключи през май, а отгоре ще се положи чисто нов асфалт.

Цялата трета отсечка, която ще е дълга 12 км и ще има 12 станции, ще е готова през август 2019 г. По нея ще се пуснат нови влакчета, които ще могат да се движат и автоматично и ще започнат да пристигат от средата на 2018 г.

Освен това по третата линия на метрото ще има и стъклени стени, които ще са с височина 1,5 м и ще се отварят, когато влакът е пристигнал.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още по темата: строителствометро
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
3
 
! Отговори
Grom преди 7 години
И в Лондонското метро вече правят само такива станции - Jubilee line като една от сравнително новите линии има най-много такива станции. Там даже са по-високи - да не можеш да се набереш и да прескочиш. Затворени са отвсякъде. Вратите са измислени така, че да пасват на всички врати по вагоните и се отварят встрани, досущ като на влака - комбинирано, само когато има спрял влак на станцията.
10
0
 
3
 
! Отговори
azz преди 7 години
До АнонименПреградите се плъзгат встрани.Влакчето спира така,че вратите му се изравняват с тези на преградите,и двете се отварят автоматично.В най-новата част на метрото в Париж са така,ватман няма.
9
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Цитат: Освен това по третата линия на метрото ще има и стъклени стени, които ще са с височина 1,5 м и ще се отварят, когато влакът е пристигнал.Къде тук видяхте термина врати?!Стени, прегради, врати - това не променя същността, че има някаква преграда, която се маха, когато влака спре. Какво не ви е ясно? Примерно преградата (стената, вратата) потъва в пода, когато се отваря за преминаване на пътниците. Не знам как точно ще я реализират, но това едва ли е повод за дискусия. Други неща са важни
8
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
във шотландия цена на билета 1.4и днева карта 2.4 кога ли ще с осъзнаят общинарите ни
7
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Стените ще бъдат като стъклен парапет, висок 1.5м - няма да е стена до тавана. С релси на пода.
6
4
 
11
 
! Отговори
Дедо Гого преди 7 години
За строежа на метрото - Браво на Общината ! Но за безхаберието при почистване на снега по малките улици в София - срамно и жалко за столица в Европа !
5
4
 
3
 
! Отговори
СС преди 7 години
До АнонименМоже би искат да кажат, че ще има прегради на височина метър и половина, които ще могат да се отварят. Изборът на "врати" за термин наистина е смешен....
4
21
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вие знаете ли колко е 1,5 м??? Ще минават само децата през тези врати. Трябва да са високи поне 2,2 метра.
3
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ти брато като си 1,7 всъщност си супер нисък.Така че или пораствай или ще клякаш
2
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тези стъклени врати са предпазни заради самоубийците, още миналата година казаха, че ще ги слагат, за да не се мятат хората на релсите.
1
42
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"ще има и стъклени стени, които ще са с височина 1,5 м и ще се отварят, когато влакът е пристигнал."Аз като съм висок 1,7 м как ще минавам през тези врати или това е поредната глупост на строителя или на днес.бг.