Локомотиви и машинисти под наем в БДЖ

Запушват малките дупки в графика на движение
30 дек 2019 15:35, Петя Славова
6
Локомотиви и машинисти под наем в БДЖ
Снимка: архив, Булфото

Докато поднови грохналия подвижен състав БДЖ ще ползва под наем 8 локомотиви с бригадите им. Държавните железница са пуснали обществена поръчка с пет позиции за заемането на машините в деня преди Бъдни вечер, става ясно от сайта на дружеството.

Поръчката обяви в интервю изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" инж. Никола Василев. Мотивът е да се запушат малките дупки в графика на движение, което е признато и в решението за наем на локомотиви. Междувременно усилията на ръководството на железниците е ремонт на собствените локомотиви, вагони и мотриси, и към придобиване на нов подвижен състав, предаде "Монитор".

Наемът на осемте локомотива с машинисти ще бъде за срок от шест месеца с възможност за подновяване на договора по два пъти с по още шест месеца. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 6,4 млн. лева без ДДС за година и половина.

В средата на декември стана ясно, че четири от големите производители в търга за нови локомотиви на БДЖ са "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А. Прогнозната стойност на поръчката е 57,5 млн. лева без ДДС за доставка и поддръжка на 10 нови електрически локомотива.

Планираното приключване на поръчката е до края на март 2020 г., а предполагаемата доставка на първите нови локомотиви е до 18 месеца след подписването на договора.

В същото време ръководството на БДЖ подписа договора за ремонта на мотрисите "Сименс". За пет години избраният от железниците румънски клон на френския гигант "Алстом" първо ще обнови, а после и ще поддържа срещу 137 млн. лева 46-те мотриси на жп превозвача. Предстои да се бъде обявявена и процедурата и за доставка на 16 електромотрисни 4-вагонни влака с по 250 места или общо 4000 места, които ще обслужват средните дестинации – пътувания до 3 часа, от типа на Пловдив-Бургас, Горна Оряховица-Варна и др. Поръчката им ще бъде на стойност до 120 млн. евро или средна цена на седалка от порядъка на 25-30 000 евро.

Много стари, но издържали на времето 10 електрически локомотиви на БДЖ – Шкода, също ще бъдат ремонтирани. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Очаква се модернизация и на 5 броя румънски локомотиви, 46-а серия.

Поръчките са част от плана на министерството на транспорта за тотално реновиране на влаковия състав на БДЖ до 2024 г., когато договорът на дружеството с държавата приключва и ще трябва да се конкурира на свободния пазар.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ало сеяндурите кви наеми кви пет лева бе. На всеки час по времето на недоносеният соц тръгваше композиция до всички кътчета на държавата. Хората си сверяваха часовниците по разписанието на влаковете. В ремонтните заводи кипеше труд. Всички Локомотиви и Вагони се ремонтираха точно след определен пробег не се чакаше да се самозапалват и да се разпадат. 45 години съм работел като машинист на дизелов локомотив 04 серия. Които локомотиви Мутрите ги нарязаха за скрап заедно с зелените вагони. Вашата м
3
3
 
12
 
! Отговори
Ха ха!!! преди 4 години
Егати 'свободния пазар' - който дава под наем машини и екипи на 'конкуренцията' !!!Всички "верваме" нали?
2
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
БДЖ е катобългарски язовир, отвсякъде тече, ама все в "правилната" посока
1
6
 
5
 
! Отговори
бдж преди 4 години
Ликвидация!