Половината от тунела при свлачището към Рилския манастир е завършен

Движението се извършва в нова лента покрай тунела
25 авг 2021 14:44, Ния Христова
7
Половината от тунела при свлачището към Рилския манастир е завършен
Снимка: БГНЕС
Половината от тунела, който се намира под двете укрепени срутища на пътя Рила-Рилски манастир, от които през януари падна 40-тонна скала, е завършен, предаде БГНЕС.
 
Движението се извършва в нова лента покрай тунела и се регулира от светофар.
 
Още през пролетта започна укрепването на двете съседни срутища, а стойността на ремонта е 6.5 млн. лв. Проектът се изпълняваще от държавната „Автомагистрали“.
 
На обекта работеше подизпълнител от Търновско. До края на 2020 г. бе изградена 150-метрова джоб-стена с височина 4 м., а върху нея бе опъната стоманена мрежа, висока 3 м.
 
В ската бяха набити анкери, а на тях бе надяната лесозащитна рогозка, върху които легна метална мрежа.
 
При завършването на обекта огромен скален къс, който стърчеше от укрепеното срутище, будеше притеснения. Решението да не бъде премахнат е на тогавашното ръководство на „Автомагистрали“..
 
В началото на януари скалата сама падна върху пътя. 
 
Пътя към манастира бе затворен. Беше взето решение, за да няма повече инциденти, в участъка да бъде извършено „премостване“ или изграждане на тунел, чиято южна стена ще бъде колониада. Тогава бе обяснено, че са изхарчени само малко над 4 млн. лв. от плануваните 6.5 млн. за ремонта.
 
За целта откъм река Рилска бе прекарана допълнителна лента, а движението към манастира пуснато отново след три месеца на 2 април т.г.
 
От тогава до днес е изграден половината от тунела, джоб-стената бе надградена с още един метър, за да се изравни с височината на колоните. Върху тях се излива тавана на тунела с дебелина 80 см. Така двете ленти под срутището ще бъдат с покрив над тях, а върху него ще се несипе баластрата, която бе използвана като дига, за достъп на строителната техника върха на джоб-стената. Насипът върху дебелия 80 см покрив на тунела ще играе ролята на буфер, който ще амортизира удара от свлекли се евентуално скални късове. Те пък ще остават върху тунела, тъй като от южната му страна, върху колоните се излива стена с височина 1.60 м.
 

7
Още от Страната
Жълт код за дъждове и бури е в сила за утре
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен Добри или лоши, но при Герб и Борисов поне се строеше. Сегашните откраднаха приготвените от Борисов и Герб пари за строежи, между 2 и 4 милиарда, и спряха строежите. Така, че хем няма да има нови пътища, хем парите са откраднати. Честито! Умнокрасивите и протестърите само крадат, след тях няма да останат никакви магистрали. Както беше при Станишев, при тройната коалиция, при Орешарски......така е и сега при умнокрасивите....
3
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
"В началото на януари скалата сама падна върху пътя."Леле, добре че сама е решила да падне а не я е сложил бойко борисов :))
2
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Ако и тунела е с качеството на магистралите жална им майка на "късметлиите" които ще се окажат в неподходящото време на неправилното място.
1
7
 
9
 
! Отговори
ЦК на ГЕРБ преди 4 седмици
Благодарение на другаря Бойко Методиев Борисов !!!