При катастрофата има удар в мантинелата отдясно и челен удар в разделящата

Експерт: Учудващо няма свидетели на катастрофата, не виждаме и спирачен път
23 ное 2021 10:12, Анисия Иванова
26

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов коментира в студиото на "България сутрин" огромната трагедия на АМ "Струма", при която в катастрофа загинаха най-малко 45 души.

Той обясни, че това е поредица с много завои със спускания и изкачвания, не е магистрала, това е скоростен път - максимално разрешената скорост е 120 км/ч.

"При тези стръмни наклони се задейства моторната спирачка на автомобила, това е задължение на самия водач. Тук не виждаме спирачен път. Ниски мантинели не трябва да съществуват на такива рискови участъци от пътя", каза той пред Bulgaria ON AIR.

"Задължение на собственика на пътя е, в зависимост от пътните условия и траектория на самия път, да сложи допълнителни ограничителни знаци, с които скоростта да бъде намалена. При лек дъжд се създава кална настилка и невъзможност на гумите да имат добро сцепление с пътната настилка. При несъобразена скорост на движение и несръчност с работата на спирачната система автомобилът става неуправляем", обясни експертът.

Иванов посочи, че има удар в мантинелата отдясно на автобуса и почти челен удар в разделящата мантинела. По думите му е учудващо, че от 2 през нощта до 8 сутринта нямаме картина на ситуацията. Било учудващо също, че няма свидетели на катастрофата.

Още по темата

"Това е път, автомобил, водач - едно от тези три неща или съвкупността от тях е довела до тази трагедия. Би трябвало да бъдат двама водачи в автобуса, които да се сменят. Дали е спазено времето за почивка? Влиза в 22 ч. в България и минава голямо разстояние, спира около 1 ч. на почивка. И хората са слизали, което означава, че не всички са спали в този период от време", каза още гостът в студиото.

Той обясни, че мантинелата е нова, успяла е да спре автобуса, и си е свършила работата.

Вместо полицаите да се крият по шубраците, биха могли нощно време да бъдат по такива места, където има потенциална опасност, настоя Йонко Иванов.

И призова регионалният министър да вземе отношение по темата, а "не само да се вадят скелети от гардероба".

"Хората загиват от безхаберието на политиците по темата "пътна безопасност". Не търсят помощта на експертите, те носят тази отговорност. По пътен лист трябва да се водят двама, значи не са спазени изискванията на регламентите. Къде е "Автомобилна администрация" да направи проверка на границата", заяви Йонко Иванов.

Според него разследването няма да продължи дълго, тъй като са засегнати две държави. Най-правилното нещо е да бъде направена съвместна комисия, смята той. Иванов очаква вината да бъде хвърлена върху шофьора на автобуса и допусна, че той може да е получил сърдечен удар точно преди катастрофата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
половината автобуси и камиони особен о на лидл е кауфланд карат без дигитални карти. Шофъора кара 24/7 за да вземе 2000 лева заплата. Що се правите на неразбрани какво е станало. Отделно чакат на телефоните шофьорите. Отговор
19
1
 
4
 
! Отговори
Бог преди 2 години
В България всички пътища са гробища.Заповядайте!
18
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До някойТози път случайно е на Гагаузов и Станишев, а не на любимата ти"тиква". От първоначално 32млн.ЕВРО цена, накрая е стигнал до 96млн.ЕВРО. Следва стария път. Няма виадукти. Некачествено укрепване на скатовете! Та някой крадял? И то за СКОРОСТЕН път. Следете знаците!!!! Този участък не е магистрала!!!! И дето Комитова се пени сега. Пуснат е 2007-***. 2011-та още не е имал ДОКУМЕНТ ЗА ПОЛЗВАНЕ!!!! Не знам сега. Та,"след десет годишно управление". "Модела Борисов" и т.н.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
до : 15 ----- Казваш всякакви дървени философи се изказват по темата, но и ти не пропусна да се изходиш по темата? хахаха
16
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако цял ден си карал и не си спал и после поемаш курс през нощта, тук няма как да не се отчете умората. Нощно време по принцип е опасно да се кара, особенно в това време, стъмва се рано, дъжд, студено навън, вътре като се затоплиш и заспиваш дори и кафе да си пил. Ужасно е. Бог да ги помилва всички.
15
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Било учудващо също, че няма свидетели на катастрофата. ----////----- Какви свидетели да има, като това е затворен за движение участък. Автобусът е влязъл там, защото не е било надлежно обозначено.
14
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всякакви дървени философи като тоя ще се изкажат по темата но най-вероятната причина е ЗАСПИВАНЕ на водача от преумора. Това са дълги преходи и ако водача е над 45 г ....... а пък ако и е пийнал едно-две.....те ти булка спасов ден.
13
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В участъка лентите за движение стават три без никаква вертикална маркировка, указваща, че "третата лента" има някакво друго предназначение. Като професионалист и съвестен водач, отговорен за 50 съдби, Водача е застанал там, където е мястото на превозното средство - в най-дясната лента. След завоя обаче маркировката подвежда, но вече е късно. Корупцията убива.
12
3
 
12
 
! Отговори
Шуменският параход преди 2 години
Ришки проход го преасфалтираха 2012год.От 2014год. почнаха кръпките.Некакачествена работа от близката до ГЕРБ "Хидрострой"-Варна.Пътя е основна артерия между Дунав мост и Турция, и трябваше да му се обърне сериозно внимание, но ...Основа няма пътя.От всяка страна (извън непрекъснатата лента) трябва да има поне по още 40-50см. асфалт (при опасни изпреварвания).Има малки мостове с излят бетон (като бордюр) на самата линия (както е при тази катастрофа).Много от завоите можеха да се изправят, но.
11
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тежка трагедия! Да почиват в мир загиналите! Що се отнася до политическата страна на въпроса, за грижата за здравето, живота и безопасността на хората, пътната безопасност не е ковид, а щом не е ковид, грижа и загрижени няма! Единственият фактор, който определя здравето и живота на хората, е ковид, и само там се насочвст свръх прекомерни усилия да се спасяват хората, изливат се стотици милиарди за тестове, ваксини и свръх лекуване. Толкова за политиката на грижа за живота и здравето на хората!
10
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Точно там е спускане с лек десен завой, като има и отбивка за почивка. Автобусът се е ударил в мантинелата разделяща лентата за движение от мястото за почивка, а после е отишъл в ляво. Дали поради невнимание, заспиване или друго, но се е случило. Бог да ги прости!
9
1
 
9
 
! Отговори
999 преди 2 години
Ако е имало копче до вратата за отваряне - щяха да си отворят и да избягат!
8
0
 
32
 
! Отговори
Брр преди 2 години
Шофьорите са АДСКИ експлоатирани! БЕЗ СЪН НЕ МОЖЕ!
7
1
 
18
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Шофьорът е заспал и това причина за трагедията.Във въпросния участък магистралата е в добро състояние и като настилка,и като маркировка,и като мантинели.
6
1
 
23
 
! Отговори
Ц преди 2 години
02 ЧАСА ПОСРЕД НОЩ - СЪНЯТ Е НЕУСТОИМ! ТРЯБВАТ ПОНЕ 2 ШОФЬОРИ ЗА СМЯНА, А Е БИЛ САМО ЕДИН! ЗАБАВЕНИ РЕФЛЕКСИ ИЛИ ЗАДРЯМАЛ ЗА МИГ.
5
26
 
7
 
! Отговори
Ерол преди 2 години
В момента гадаете как може да е станало,но дали пък няма нещо друго в тая работа.Като се има впредвид изостряне на отношенията между България и Северна Македония!
4
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Може да му е станало лошо на шофьора или да е заспал.Ако не е техническа неизправност е по вина на шофьора.
3
20
 
17
 
! Отговори
някой преди 2 години
това са калпавите пътища на боко тиквата
2
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пръсната предна гума или заспал шофьор... Нищо друго.
1
2
 
19
 
! Отговори
РиСт0 преди 2 години
Точно там е чисто!!! Кариерата е доста по назад преди да изкачиш баира!!!