Три версии за ужаса в метрото на Москва

Руският печат за причините за вчерашната катастрофа
16 юли 2014 09:30, Елка Василева
30
Три версии за ужаса в метрото на Москва
Снимка: Reuters

Руският печат коментира на първите си страници вчерашната авария в метрото на Москва, взела 22 жертви. Движейки се с пълна скорост, влакът дерайлира на стрелка и се блъсна в бетонна тунелна стена, напомня "Комерсант".

Според следствените власти вина за трагедията може да имат както обикновените служители от метрото, носещи отговорност за състоянието на коловозите и подвижния състав, така и ръководството, че не се е погрижило за сигурността на пътниците.

Експерти обясняват инцидента със системни грешки в експлоатацията и развитието на метрополитена, посочва вестникът.

Още по темата

Близо 1150 души бяха евакуирани от катастрофиралата композиция, добавя той. Пострадалите и семействата на жертвите ще получат обезщетения от метрото и от градската управа; президентът Владимир Путин разпореди най-внимателно разследване на случая и наказателното дело е поето от федералното следствие.

Според говорител на Следствения комитет със сигурност става дума за техническа авария и се разглеждат няколко версии: "незадействане на стрелката, пропадане на жп платно и повреда в подвижния състав".

По предварителни данни стрелката, монтирана преди седмица, може да не е била надлежно блокирана и да се е изместила от вибрациите. "Заради голямата скорост машинистът физически не е можел спешно да удари спирачки", предполага изданието.

Според цитиран машинист от метрото спадът в напрежението, за който бе съобщено вчера, може да е превключил на червено всички светофари по линията, което автоматично задейства и стрелките.

Още преди месец московчани са се оплаквали от вибрации в метрото. В официален отговор, качен вчера във Фейсбук, ръководството на метрото твърди, че не са открити никакви нарушения.

Корпорацията "Руские машини" планира да участва в търг за нови метровагони съвместно със "Сименс" и следи вече от години аварийността в московския метрополитен. "Инвестициите са огромни (. . .); парите обаче отиват в погрешна посока", заявява нейният вицепрезидент Елена Матвеева. Според нея ръководството на метрото отказва да модернизира мотрисите и инфраструктурата - "именно консерватизмът е глобалната причина за такива извънредни произшествия".

Най-чудното и най-странното според "Московский комсомолец" е, че пожарникарите са получили първите достоверни данни за станалото чак 40 минути след катастрофата. Първият вагон излязъл от релсите и "започнал да хвърчи из тунела, рушейки всичко наоколо", били прекъснати кабели, из тунела плъзнал пушек и чакащите на близката станция започнали да нервничат - а междувременно служителите в метрото "бавно и почти достолепно преговаряли как по-добре да организират спасителната операция".

Все още не се знае какво точно е станало в тунела. Министерството на извънредните ситуации твърди само, че не е бил терористичен акт. Заводът производител на авариралия влак "Метровагонмаш" отказва коментар до края на следствието, пише "Новие известия".

Тази година имаше над 10 инцидента в подземната железница на Москва, изтъква "Росийская газета".

Московската градска управа обмисля дали да уволни началника на столичния метрополитен Иван Беседин, информира "РБК дейли".

За всестранен и открит одит на "най-натоварената транспортна система в Москва" настоява "Ведомости", цитиран от Би Би Си.

Тази трагедия не бива просто да потъне в историята, защото пътуващите с метрото са 56 на сто от общия пътникопоток в Москва. Това са средно 8,5 милиона души в делничен ден и броят им постоянно расте, а пропускателната способност на линиите остава същата, предупреждава всекидневникът.

Днешните изявления за предстоящи уволнения и наказателни дела "отразяват моментното политическо значение на темата за сигурността в московското метро". Трябва обаче "да се помисли и за дългосрочна стратегия за децентрализация на Москва", резюмира "Ведомости".
 

/БТА/
 


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всеки компетентен от занаята. В тази сфера ще ни каже,че осигурителната система както в ,жп,т и в метроном,при повреда води до безопасност положение или спиране,а отделно метроном и там и у нас е осигуреност по 2независими способа-автоблокировка и Алс-Арс.с движение само еднопосочно по всеки път и повечето стрелкови не срещу,а по посока на движение.т.е. несравнено по-сигурно от надземната железница.Ошстава или слаб път лъжливост контрола на стрелкаили ггрешка на ма шинистабре е да коментираме хо
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
SURA-ta e bila greshno nasochena
21
1
 
1
 
! Отговори
Гошо преди 7 години
До блюдолизец храбърЯ поразгледай снимките, не лъжи така безсрамно! А и във смокинги да бяха, важното е, че се явиха начаса, даже и с хеликоптери, добиче кално!
20
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Соросоидната *** "работи" здравата днес!)))
19
2
 
2
 
! Отговори
БКП преди 7 години
До 555--17;Не си прав ; Руските мотриси ги закупи Ст.Софиянски.Нали бяха приятели с московския кмет.
18
6
 
4
 
! Отговори
БКП преди 7 години
До SNIFTERS--8 ;Матросов е бил пиян преди да се хвърли на амбразурата. У нас кръстиха улици и училища на негово име.Русофилска им работа.
17
4
 
2
 
! Отговори
БКП преди 7 години
До ДА ЖИВЕЕ РУСИЯ !--4 ;За всичко е виновна руската ДАРМАДАНЩИНА,привнесена и в нас от ***, Те сигурно в магазините я карат на СМЕТАЛА от 30--те год. на 20 век.
16
6
 
4
 
! Отговори
нова версия преди 7 години
Руският машинист се е наквасил яко с водка и е припаднал.
15
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да, руски са мотрисите в Софийското метро и дори някои от надписите им на руски език си стоят (тези, които съобщават къде е произведен вагонът).
14
17
 
8
 
! Отговори
UKRA преди 7 години
До майорскиАко някои в България е закупил руски вагони трябва да се разстреля на място !
13
6
 
4
 
! Отговори
555 преди 7 години
Мотрисите в московското и софийското метро са еднакви-закупени от мутресата Б.Б.
12
8
 
5
 
! Отговори
майорски преди 7 години
Защо БГмедийте цитират "Комерсант", BBC, RBK Daily, Ведомости.....официалната Руска Агенциа ИТАР-ТАСС е единствената която би дала на достоверна и фактическа информация по въпроса ...останалото са тълкувания на про/евро/амеро/българо/немски/ медий...Раследването се води от русия и цялата информация се публикува в ИТАР-ТАСС
11
8
 
8
 
! Отговори
Някой преди 7 години
Истината е, че руснаците са водко-унищожители на първо място и след това всичко останало, а трагедията много съмнително напомня на тази в България. Само че причините са други.....
10
5
 
7
 
! Отговори
НИКОГА ВЕЧЕ БКП_БСП преди 7 години
С КАКВА СКОРОСТ Е ДЕЛАЙРИРАЛ ВЛАКА В МЕТРОТО,ЗАЩОТО ПРИ НАС СПОРЕД ЕКСПЕРТИТЕ С 100км/ч ИМАМЕ 1 ЖЕРТВА И 14ПОСТРАДАЛИ,А ТАМ 22ЖЕРТВИ И НАД 160 ПОСТРАДАЛИ!!!
9
0
 
7
 
! Отговори
ОФ преди 7 години
5, виж текста: Корпорацията "Руские машини" планира да участва в търг за нови метровагони съвместно със "Сименс".Твоят пост е откровена дезинформация за лековерни.
8
0
 
11
 
! Отговори
До 9 преди 7 години
В "край на" сметка и неграмотността и тя не прощава!
7
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До SNIFTERSДаже не знаеш колко си прав, братле. Портрети на Сталин по панелките, режим на ток, опашки за мухлясал хляб и паради с адрените топки на *** в минус 40 му дай на русофила и гледай оргазмите.А фактът, че все още има хора като теб в България ми дава някаква надежда, че все пак е възможно държавата да се оправи някой ден.
6
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В край на сметка водката не прощава!
5
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ДА ЖИВЕЕ РУСИЯ !Пропускаш малкият факт, че ФСБ на времето взриви 2 огромни жилищни блока в Москва със същата цел: манипулиране на общественното мнение срещу измислен враг.
4
22
 
24
 
! Отговори
ДА ЖИВЕЕ РУСИЯ ! преди 7 години
Каква е разликата между терористичните атентати в Русия и в САЩ ?В Русия те са истински ! Извършват се от истински терористи без знанието и участието на руската държава.В САЩ в 90% от случаите атентатите са инсценирани с цел манипулация на световното обществено мнение.