Версии за причините за трагедията в Алпите

Не се изключва възможността за терористичен акт
Обновена: 25 мар 2015 16:41 | 25 мар 2015 16:40, Елка Василева
36
Версии за причините за трагедията в Алпите
Снимка: архив, Reuters

Възможни са няколко версии за причината за катастрофата на самолета "Еърбъс-320" на "Джърмануингс" в Провансалските Алпи, довела до смъртта на всичките 150 души на борда, предаде АП.

Самолетът, изпълнял полет от Барселона за Дюселдорф, се разби в труднодостъпен район. Според очевидци от машината не е останало почти нищо, тя се разбила на дребни парчета.

Първата възможна версия за причината за инцидента е внезапна декомпресия.

Още по темата

Тази машина е извършвала средно 5,3 полета дневно за своите повече от 24 години. Това не е необичайно за самолет, който извършва къси полети из Европа, но е на горната граница на приетото. Всеки цикъл на излитане и кацане, на херметизация и дехерметизация добавя нов стрес върху корпуса. Самолетите, които летят често по кратки маршрути, преминават през повече такива цикли, отколкото самолетите, които летят на дълги разстояния.

Полет 9525 от Барселона до Дюселдорф вероятно се е снижавал с 3000 фута (1000 м) на минута от крайсерската си височина от 38 хиляди фута (над 11 500 м), тоест два пъти по-бързо от нормалното темпо на снижаване. Ако е имало нещо като рязка декомпресия - дали поради износване на метала, или от бомба - първата работа на пилотите би била да свалят машината под 10 хиляди фута (3050 м), където въздухът става за дишане.

Маските за пасажерите имат кислород за 10 минути. Така че темпото от 1000 м на минута за снижаване на самолета би го свалило навреме до зоната на годния за дишане въздух. По думите на Тод Къртис, бивш инженер по безопасността в "Боинг" и настоящ директор на фондацията "Еърсейф.ком", първоначалното темпо на снижаване е съвместимо с онова, което се случва при декомпресия.

Втората вероятност е техническа грешка.

Самолетите "Еърбъс" имат едни от най-сложните пилотски кабини, посочва АП и изрежда няколко случая на аварии. Катастрофа на полет 447 "Ер Франс" над Атлантическия океан през 2009 г. започва, след като пилотите получават погрешни данни за въздушната скорост при преминаване през буря. Следва пилотска грешка, която не би била допусната, ако данните бяха верни. Наскоро "Еърбъс-321" на "Луфтханза" се спусна с 4000 фута (1200 м) на минута, защото автопилотът неочаквано снижил носа на самолета.

Третата възможност според АП е терористичен акт. Засега няма данни за наличието му, но той не бива да се изключва.

Пилотска грешка също не е невероятна. Пилотите може да са вкарали самолета в режим на спускане или загуба на скорост и след това да не са могли да го върнат в нормално състояние. Или пък пилотите да са били толкова съсредоточени в задачата да смъкнат машината до височина 10 хиляди фута (3050 м), че да не са осъзнали колко близо са до планините, след което е станало късно.

/БТА/


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
0
 
! Отговори
Миау преди 6 години
До АнонименДокато единият пилот е бил до WC, другият може да е получил инфаркт или е решил да се самоубива и ето какъв е резултатът. Правила, дисциплина и хигиена на живота на пилотите !
24
3
 
5
 
! Отговори
wild horse преди 6 години
Да се спрем на терористичен акт,организиран от Путин и сепаратистите. Колко удобно и съвсем на ръки,само малко далечко. Щеше да запълни медиите за месеци...
23
0
 
1
 
! Отговори
Коко преди 6 години
Еееееее,очаквах повече изхождания по темета де ами така де такива светила в авиацията като вас "коментиращите" а само няколко коментара. Давайте де обикновено е по-смешно. Ако вместо да драскате - направите "уборка" около входа, един да измие асансьора, един входната врата и други такива обществено полезни неща няма да имате равни. Мир на праха на хорицата
22
1
 
2
 
! Отговори
nqkoi преди 6 години
Nai sigorniq transport
21
0
 
0
 
! Отговори
ами да преди 6 години
До Анонимен 21Прав си. Метеорит или отломки от падащ сателит или ракета-носител. То ефекта е един и същ.
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе, ако го нацели буца от метеорит, ко праим, (примерно де).Не е невъзможно.
19
6
 
3
 
! Отговори
Еврика! Мобифона! преди 6 години
Може би някой пътник е използвал мощен мобифон, който е повредил бордовия компютър. Обаче никога няма да разберем, кой от пътниците е говорил по мобифона си. И по тоя начин е предизвикал ужасната катастрофа с безотговорното си поведение.
18
0
 
22
 
! Отговори
до 3456 преди 6 години
Ти идея си нямаш от авиация. Престоя на земя е не повече от 30 - 40 минути. Работното време на екипажите е 13 часа минимум, понякога и повече. Самолетит летят по 6 отсечки на ден 6 дни в седмицата, а един ден само 4 зада остане време за техническа проверка. Отдавна мина времетп на романтиката в авиацията. Сега всичко е бясна екаплоатация, и на техника и на екипаж. Прочете правилата за работните времена в европа, и надали ще се качите на самолет спокойно занапред
17
2
 
21
 
! Отговори
пореден преди 6 години
...Тази машина е извършвала средно 5,3 полета дневно за своите повече от 24 години....или има грeшка или тая машина не си знае километрите и океан гориво дето е стопила ... Мир на праха им драмата е жестока ... жалко за толкова нелепо отишли си души.RIP.
16
6
 
8
 
! Отговори
Льольо преди 6 години
Един единствен мароканец е имало на борда - правилно мислят за терористичен акт
15
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Преди 2 седмици над Париж летяха много неизвестни дронове.
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ХА ХА ХАЗа този не е виновен, пий хаповете.
13
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
тъмна история , бог да ги прости хората , даи боже никому да не се случва подобна гибел ако ще тои и враг да ти е
12
25
 
3
 
! Отговори
Еърбъс=боклук! преди 6 години
Европейските самолети са ***! Занапред целият свят ще се вози на американските Боинги. Еърбъсите ще бъдат нарязани за старо желязо. Дори палеозойския Ту-154 е по-сигурен от тях.
11
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В подкрепа на версията за терористичен акт говори изпратения изтребител. Дайте да не забравяме че напоследък французите са доста чувствителни на тема тероризъм
10
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не знам защо старателно се отбягва темата, че на борда е имало доста турски граждани, което веднага насочва дирята към онези ненормалници от ИД. Изглежда на западняците им са удобни темите само за руска следа, затова и си мълчат в този конкретен случай.
9
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
версии много ,хората си отидоха.
8
2
 
25
 
! Отговори
Жоро преди 6 години
Гледайте по National Geographic "Разследване на самолетни катастрофи" и ще разберете, че не само атентат и декомпресия могат да причинят катастрофата. Докато не приключи разследването не може да се каже нищо.
7
0
 
10
 
! Отговори
Боби преди 6 години
До 3456 4Презокеанските боинги и аеробусове като стигнат в крайната си точка буквално ги обръщат на 180 градуса разтоварват Тоалетните и багажите на пътниците и с проверките почва и зареждане на гориво и товарене на багаж и храна за новия полет. Смяна на екипажа и в полет.Същото е и с малките самолети по локалните линии. Обръщат зареждат сменят екипажа и в полет.
6
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пилотите явно са нямали никаква възможност да подадат сигнал за аварийна ситуация, въпреки че самолетът се е снижавал в продължение на цели 8 минути, при това доста плавно. Ако е имало обледеняване, според специалистите, траекторията на полета щяла да е друга. Може би екипажът е бил в пълно безсъзнание по някаква причина и не е реагирал. Вероятно само пилот може да обясни в какъв случай подаването на сигнал е невъзможно.