Вирусът удари продажбата на нови коли през октомври

Новите мерки в Европа се отразяват негативно на индустрията
11
Вирусът удари продажбата на нови коли през октомври
Снимка: БГНЕС

Продажбите на нови автомобили в ЕС отново със спад през октомври след първо повишение за настоящата година през септември. Новите социални рестрикции, целящи ограничаване на втората вълна на коронавирусната пандемия в Европа, се отразяват негативно на автомобилната индустрия.

В същото време сривът при регистрацията на нови автомобили в България е отново един от най-големите в рамките на ЕС, показват последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA),

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се понижиха през октомври със 7,8% спрямо същия месец на 2019 г., достигайки 953 615 нови автомобили, след като през септември се повишиха с 3,1%, нараствайки за пръв път през 2020 година.

С изключение на Ирландия и Румъния, всички останали автомобилни пазари в ЕС отчетоха загуби през октомври, включително и четирите водещи пазара. В Испания беше отчете спад при продажбите с цели 21% на годишна база, във Франция с 9,5%, в Германия с 3,6% и в Италия със скромните 0,2 на сто.

За първите десет месеца на 2020 г. новорегистрираните автомобили в ЕС се понижиха с 26,8% спрямо същия период година по-рано, достигайки 8 011 490. Това потвърждава, че пандемията Covid-19 продължава да оказва безпрецедентно негативно влияние по отношение на търсенето на нови автомобили, като през периода януари - октомври бяха продадени близо 3 милиона по-малко автомобили, отколкото година по-рано, когато техният брой беше 10 943 035, предаде БНР.

В Испания спад до октомври включително беше с 36,8%, в Италия с 30,9%, Франция - с 26,9% и Германия - с 23,4%.

Обобщените данни на ACEA за ЕС не включват Великобритания, която напусна съюза на 31-ви януари тази година. Само в рамките на Обединеното кралство продажбите на нови автомобили през октомври се понижиха с 1,6% до 140 945 броя спрямо година по-рано, докато през първите десет месеца на настоящата година беше отчетен спад от 31,0 на сто.

В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители показват за пореден месец, че коронавирусната криза продължава да засяга много сериозно автомобилния пазар у нас.

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България се свиват през октомври с 25,4% спрямо година по-рано след спад с 27,7% през септември, достигайки 2 088 броя спрямо 2 798 новорегистрирани автомобили през октомври 2019 година.

За периода от януари до октомври включително регистрацията на нови автомобили в нашата страна пък се понижи с цели 35,6% до общо 19 117 спрямо 29 692 през същия 10-месечен период на 2019 г.

Повечето водещи автомобилни компании в ЕС отчетоха понижения при продажбите през октомври спрямо месец по-рано, запазвайки и тенденцията на силен спад от началото на 2020 г. в резултат на негативния ефект от коронавирусната криза, довела до голям икономически срив през второто тримесечие, последван от силно възстановяване през третото тримесечие.

Европейските правителства продължават да работят за спасяването на автомобилния сектор.

Във вторник Германия заяви, че ще задели 3 милиарда евро за подкрепа на развитието и производството на щадящи климата автомобили (електромобили и хибридни автомобили).

Франция пък разшири мерките за финансова помощ, създадени, за да подкрепят хората да купуват нови автомобили, докато италианското правителство също отдели стотици милиони евро за подкрепа на сектора.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още по темата: автомобилиеспродажби
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Че кой оставя нова кола на улицата? Само в гараж и на паркинг с наблюдение. Може и да не се мие много, ако не е служебна. А новите коли се крадат елементарно вече, освен ако доверен техник не ви я модифицира леко. Фабричните защити не вършат работа за повечето коли.
10
0
 
4
 
! Отговори
У преди 3 години
В нашият "зоопарк" наречен град, не е подходящо, даже да можеш да я купиш в брой. Веднага се почва драскане от злобари, обиждат те на бандит, почват ти броят стотинките, комшии почват да искат 100лв назаем.....после ходиш да я пастират от надраното и я носиш за снимка при застрахователя. После се виждаш в чудо и ходиш до най-близкия платен паркинг или наемаш гараж. Горното вече е пробвано от много близък човек! Като мине 3-4год, вече е поносимо и на улицата и не дразни никого.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да се надяваме, че до 3 години ще поевтинеят, че да си купя, пак нова, живот и здраве.
8
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аман всяка една ваша статия вече се отнася за тоя вирус. Спад в продажбата на автомобили вируса виновен, нещо някъде станало вируса трябва да е намесен. Оправете си статиите и почнете да пишете нормално и си оправете заглавията.
7
0
 
7
 
! Отговори
Анонимeн преди 3 години
Мдаа, ами аз мислих да отскоча до магазина да си купя два нови автомобила, ама магазина беше затворен, а пък сега когато ми е най удобно има коридор само за възрасни хора и има голяма опашка.
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хора, пътища, автомобили... Пълен зоопарк
5
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чудесна новина. Представяте ли си колко много кубически километра отпадъци са свалени от плещите на планетата по този начин... Производството на този вреден продукт трябва да бъде урегулирано по целия свят и трябва да се въведат сериозни ограничения за притежанието на личен автомобил!
4
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Средностатистическия бг ***-вец, може да няма пари за нищо друго, но за кола, цигари, пиене и hell пари ще намери :)
3
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Живи да ги ожслиш автопроизводителите и търговците
2
0
 
12
 
! Отговори
Ужас преди 3 години
И на фона на това, една Октавия с нормален мотор и екстри отива на 50 000лв! Не говоря за 1л мотор! Отделно няма никакви, повтарям никакви данъчни облекчения или привилегии, за физически лица, закупило нов автомобил. 20к нови коли, повече от половината служебни, означава, че тази година не повече от 7-8к физически клиенти са си купили нова кола. Крайно и обидно малко за цяла държава. Не се знае и колко са реекспорт, та реалните клиенти може и по-малко да са.
1
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дам, особено българите, които преди това масово купуваха нови автомобили и след около 5 години ги сменяха, сега не могат да си го позволят. Като гледам по пътищата, почти няма автомобили на по 15-20 години, само новички караме. И сега тази криза, лошо.

Спонсорирани публикации