Железничарите остават в стачна готовност

Въпреки че според тях преговорите за БДЖ имат напредък
Обновена: 7 окт 2011 16:28 | 7 окт 2011 16:28,
19
Железничарите остават в стачна готовност
Снимка: Архив Булфото

Напредък в преговорите за БДЖ между синдикатите и правителството имало, защото разговорите навлезли в същинската им част, но железничарите остават в стачна готовност.

Това стана ясно след среща в Министерския съвет по проблемите на дружеството.

Според синдикалистите има и добра новина, че вече се навлиза в същинската част на преговорите и позициите с правителството се доближавали все повече.

На срещата при премиера била представена подробна справка на Министерството на финансите, от която става ясно, че задълженията на БДЖ са в размер на 771 млн. лв. Дълговете на националния превозвач били натрупани през периода 1995–2006 година.

Затова синдикатите ще настояват да се подпише и колективният трудов договор в сектора, за да се предпазят работниците от масови съкращения.

Те излязоха на преден план, когато финансовият министър Симеон Дянков спря сделката за оздравителния заем от Световната банка (СБ), защото се оказа, че този за БДЖ ще покрива основно неизплатени задължения и няма да бъде инвестиционен.

Още по темата

Тогава Дянков постави условието държавните железници да покрият със собствени средства лихвите по дължимото.

След преговорите днес транспортният министър Ивайло Московски заяви, че БДЖ няма откъде другаде да осигури такъв голям финансов ресурс за съфинансиране, освен да приватизира "БДЖ-Товарни превози" – част от "Холдинг Български държавни железници".

Той обяви, че подготовката на приватизацията ще продължи, като всяка стъпка от него ще се обсъжда подробно със социалните партньори. По думите му основно изискване към инвеститора ще бъде най-малкото да гарантира развитие на сектора.

За президента на КНСБ Пламен Димитров обаче приватизацията е последният вариант за решаване на проблемите в БДЖ.

До средата на ноември от Генерална дирекция „Конкурентоспособност” трябва да дадат оценка на заема от Световната банка.

Заемът на НКЖИ за разлика от този на БДЖ е инвестиционен заем, коментира вицепремиерът Симеон Дянков.

По думите му Световната банка изисква двата заема да минат едновременно, за да са сигурни, че целият сектор отива към оздравяване.

Следващия четвъртък преговорите при премиера ще продължат, а дотогава контактите ще са на ниво "излъчените от БДЖ и от синдикатите работни групи".

До средата на ноември пък ръководствата на железницата и на "Автомобилна администрация" трябва да изчистят подробностите по оптимизирането на транспортната схема в страната. Те ще решат пътниците по кои губещи влакови линии ще бъдат превозвани изцяло с автобуси.

Транспортният министър пък отново потвърди, че от системата на железницата липсват около 1000 вагона.

Според официалния доклад на главната дирекция "Криминална полиция“ те са изчезнали през последните седем-осем години.

По случая са сезирани и прокуратурата, и Агенцията за държавна финансова инспекция.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
3
 
! Отговори
сс преди 12 години
Мъжът ми работи в бдж и от него знам че нито той нито колегите му искат да стачкуват. Синдикатите в БДЖ защитават само работните места на администрацията, която е прекаено раздута и изключително нелюбезна. Ако се наложи да поиска удостоверение за доход или др. нещо , направо им бърка в червата!!!
17
2
 
2
 
! Отговори
жаго преди 12 години
да се закриват, бездънна неуправляема каца с помия, също като кремиковци
16
1
 
4
 
! Отговори
нона преди 12 години
на костовица вагоните стоят от години в цариброд - толкова бензин и нафта изнесе и ги заряза да ръждясват там ...
15
1
 
2
 
! Отговори
преди 12 години
За каква стачка става въпрос? От телевизията научаваме, че се готви стачка, пък ние в Бургас не знаем!!!
14
5
 
2
 
! Отговори
angela преди 12 години
vlakove -ubiici ...mafiotski upravlqva6ti...zatui preduprejdavat 4ujdite pravitelstva grajdanite si kakvo gi 4aka v bg - smartonosna opasnost i po ulicite s dupkite i po vlakovete.
13
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Поредно правителство не надгражда и изгражда а унищожава от 20години правим това построено и разсипано с лека ръка никъде го няма камо ли в Европа хората строят а тука закриват,тука гледам коментари на дребни човечета а не се питат как се източиха държавните дружества от наши и ваши това е поредното след Кремиковци с години наред със ЗОПа!!!А за незнаещите в цял свят пътническите превози се дотират от държавата.Пример Китай над 715милиарда долара годишно!Но имат политика и визия за бъдещето!!!!!
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
айде закривайте поредната мухлясала фалирала структура, от която всеки краде и с гъ*ъ си! Както всичко останало, и БДЖ при герб ще бъде дозакопано от некадърно управление.
11
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Сименсите да ги връщат!Да ги връщат въобще не сме за тях. Заради депесе повечето мотриси се движат в долината на шалварите и към Подкова. Виждали са как електората на депесе си товарел козите и овцете на влаковете от спирка до спирка.... СРАМ! А в същото време между Карнобат и Бургас сноват старите съветски електрички за ужас на курортистите от западните страни.... Нали сме туристическа дестниация да ни видат резилите... Гордостта на съветското производство 1972 год!
10
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Спомени от бесепе:Бившия шеф на БДЖ Олег Петков, който е назначен от БСП и е член на Комунистическата партия - партньор в Коалиция за България, обяви на първата си пресконференция, че не иска влаковете "Сименс", поръчани при предишното правителство. Ръководството на БДЖ преразглеждало договора, търсело далавери. Комунистът шеф на железниците даде следните аргументи против мотрисите "Сименс" - те се движели със скорост 120 км в час, а при сегашната ни инфраструктура такава скорост не можело да се развие. Бива, бива изкопаеми у нас, ама чак пък толкова.
9
3
 
8
 
! Отговори
Гербер преди 12 години
Абе мене не ме е*е за БДЖ-то, аз ще си карам скъпата кола по Бойковите магистрали с бензин от 5 лева литъра, като огладнея ще ям асфалт!
8
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Защо не фалират топлофикациите, които дължат милярди за газ? Или пак двоен стандарт?
7
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тъжно ми е за жепейците - няма вече да крадат нафта, няма вече да взимат пари "на ръка" от *** - гратисчии, няма вече крадене от разградения двор на БДЖ. Напомнят ми на гърците - целите в ***, затънали до брадичките, и пак правят вълни и твърдят, че това не са ***, а мед. Тъжно ми е, тези хора заслужават да си кютат както до сега - на загуба, ама пък ние да сме си добре. А че всички плащаме за нещо, което ни е гнус да ползваме - ние сами сме си виновни!
6
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
При ГЕРБ е така! Разруха и самовзривяващи се болни след като им спрат лекарствата!
5
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
4 - А на теб кой ти каза, че са хиляда! Аз мисля, че след ГЕРБ няма да го има цялото БДЖ:))
4
4
 
4
 
! Отговори
За Витков! преди 12 години
как може да има липсваще 1000 вагона (хиляда да не съм се объркал) И да няма един виновен и наказан. Този министър трябва да отлети само за това. А всички преди нег в затвора. Това не е истина щом им чезнат вагони от по 40 тона ,какво остава за останалото!? Това е абсолютна еб.вка с обикновенния данукоплатец.всички в раководството на тази компания и отговорните кадри в правителствата от 89` до 2012 в панделата и да връщат парите с имотите и личните си състояния.
3
10
 
8
 
! Отговори
БДЖ -КОРУПЦИЯ преди 12 години
Когато обираха на *** кинтите във влака - на тия без билетите - НЕ РИВАХА ! Сега един гол *** за БДЖ !!!!
2
3
 
17
 
! Отговори
стига преди 12 години
Оставиха най-сигурният транспорт да се разпадне!Просто държавана политика!Ще закриват линии?!По света се чудят как да ги развиват,а тук пълен провал!От началото на демокрацията тенденциозно се съсипва жп транспорта за да се развиват частните интереси на автотранспорта!Провал на не едно и две правителства,а на всички до сега!
1
4
 
6
 
! Отговори
ее преди 12 години
Защо?Преброиха им "неоткритите вагони" и ще ги уволняват когато нагла разпломбират GPS на локомотивите-тези хора крадат с милиони лева в час,аз очаквам революция,не някакъва мършава стачка....