Българската национална телевизия (БНТ) ще има право на 15 минути рекламно време на денонощие, като в прайм тайма (от 19 до 22 часа) ще може да излъчва по 6 минути реклама на час. Това прие на първо четене днес парламентарната медийна комисия.
Предложението на депутата Марио Тагарински и група народни представители беше подкрепено с 10 гласа и един въздържал се.
По закон сега общественият оператор има право на 15 минути реклама на денонощие, 4 минути на час и максимум пет минути в прайм тайма. Търговските оператори имат право на 12 минути реклама на час.
БНТ вече има заявки от големи рекламодатели, каза поканената на заседанието Уляна Пръмова, генерален директор на БНТ. Тя обясни, че в последните месеци телевизията е направила значителни инвестиции в прайм тайма, част от които ще могат да се върнат след приемането от поправката.
Райна Николова, член на Съвета за електронни медии, която също присъства на заседанието, каза, че СЕМ не е против предложението на Марио Тагарински.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.