За първи път днес столичани ще плащат за паркиране в "синя зона" в събота, макар и да не е работен ден, посочва "Труд". От 8 до 14 ч шофьорите ще трябва да дадат по 2 лева на час, ако искат да оставят колите си в ринга между булевардите "Христо Ботев", "Тодор Александров", "Княз Ал. Дондуков", "Васил Левски" и "Ген. М. Д. Скобелев".
От днес влизат в сила новите правила за паркиране в центъра на София, според които зоните се разделят на синя и зелена, а цените на повечето от услугите скачат.
По 2 лв. на час ще плащат столичани за паркиране в "синята зона" от днес. Досега таксата бе двойно по-ниска. За 60 минути престой в "зелената зона" шофьорите ще дават по 1 лев. Хората ще могат да оставят колите си в по-скъпия ринг до 2 часа, а в по-евтиния - до 4. За скоба вече ще се плащат по 30 лв., колкото бе таксата за паяк досега. За репатрирането на автомобил шофьорите ще трябва да се бръкнат двойно и да дадат по 60 лв.
Освен с талони таксата за престой ще се заплаща и чрез SMS-и. За "синята зона" ще е валиден досегашният номер - 1302, а за "зелената" ще има нов - 1303.
10 пешеходни пътеки са изградени по новите изисквания в София само за 2 месеца. От толкова време действа наредбата за ограничаване на скоростта в градовете до 30 км/час, пише "24 часа".
Според експерти работата по изграждане на пътеките от нов тип предстои, защото в столицата са необходими около 100 такива зебри. Това са нови стандарти, които принуждават шофьорите да намалят скоростта, а така ще намалеят и жертвите на пътя.
Специалистите обаче са категорични, че намалението на скоростта ще засегне само определени райони в градовете - около детските градини, училищата, болниците и жилищните райони, както и детски и спортни площадки, здравни и културни заведения, големи търговски обекти и участъци с концентрация на катастрофи.
Българите са на второ място в ЕС по високи разходи за висше образование, отбелязва "Сега". Българското висше образование е силно зависимо от плащаните такси. Българските домакинства осигуряват 33,7% от разходите на университетите, като по този показател България отстъпва в Европа единствено на Великобритания. Измерени спрямо покупателната способност на населението, таксите на държавните университети у нас са сред високите в Европа, а системата за финансово подпомагане е недоразвита.
Това показва доклад на Eвропейската комисия за висшето образование в Европа през 2012 г. На този фон системата за финансово подпомагане на студентите у нас не е достатъчно развита - такси се събират от всички, а помощ получават малцинство от студентите, става ясно от данните на ЕС.
"При Борисов на мода е страхът", е озаглавено интервюто в "Труд" с д-р Николай Михайлов, психиатър и бивш депутат от десницата. По думите му управлението на Бойко Борисов е несъмнен демократичен регрес, връщане към стари навици. "Страхът е на мода. Приносът на вътрешния министър за това състояние на нещата трудно може да се надцени. Аурата на това управление е лоша, малокултурна и безцеремонна. На власт са "случайни" хора. Липсва им базисна демократична компетентност, културно и образователно равнище, понятие за право и граждански ред", смята Михайлов.