Вече не е достатъчно телевизията само да регистрира екологичните проблеми, необходимо е да дава положителни примери и самата тя да се ангажира с активно поведение.
Тази идея стои в основата на националната еко-кампания „Живей на чисто“, стартираща под патронажа на БНТ.
Инициативата, за чийто символ е избрана мравката, ще се фокусира върху положителните примери за опазването на природата и околната среда.
За тази цел телевизията създава специална новинарска еко-рубрика „Живей на чисто“, която ще се излъчва всеки уикенд в централната мисия новини.
Зрителите ще могат да изпращат свои видео материали и да подават информация за природосъобразно поведение на адрес mynews@bnt.bg
По повод деня на земята - 22 април, БНТ обявява и ученически конкурс за идеи за екопроекти под мотото „Живей на чисто“.
В конкурса могат да участват ученици между 7 и 12 клас, цели класове и училища, като изпращат предложенията си до 30 май 2008 г. на адреса на телевизията – гр. София, ул. „Сан Стефано“29, за ученическия конкурс „Живей на чисто“.
Телевизията се ангажира да съдейства за реализацията на трите най-добри проекта, както и да отрази всички еко-идеи в сайта си. Повече информация за конкурса може да бъде намерена на www.bnt.bg.
Партньори в начинанието на БНТ са сайтовете на ИнвесторБГ, в-к „24 часа“, Дарик радио, Радио ФМ+, сп. „Тема“, и gorichka.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.