"По 1118,43 лева на ден е загубата от трите нощни автобусни линии в столицата", съобщи съуправителят на Центъра за градска мобилност Николай Костов.
Останалата част от разходите по експлоатацията на линиите се покриват от средната им печалба на нощ – 94 лева.
От началото на нощните превози – в нощта на 1 май до нощта на Деня на Съединението, по трите маршрута са пътували общо 12 005 пътници, сочи справката на Центъра за градска мобилност.
Средно за нощ по 24-ма пътници са пътували с линии 605А и 607С, а средно по 45 пътници са пътували с 606В.
Поради слабата ефективност на нощния транспорт от Центъра за градска мобилност предлагат те да се закрият с решение на Столичния общински съвет.
Съветниците от комисията решиха, че въпросът трябва да се реши до края на октомври, когато изтича второто тримесечно удължаване на експерименталното пътуване.
Нощният транспорт в София беше въведен по предложение на заместник-кмета на Столичната община Александър Цветков, като идеята беше чрез три маршрута и обща пресечна точка Орлов мост да е възможно придвижването с градски транспорт и от 23,00 до 4,00 ч.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.