Готвят се: Революционни промени за техническите прегледи на колите

Целта е пресичане на фиктивните проверки на техническото състояние
26 апр 2019 13:46, Елка Василева
193
Готвят се: Революционни промени за техническите прегледи на колите
Снимка: СБА

Готвят революционни промени за периодичните технически прегледи на автомобилите. Всички данни от измерванията с газоанализатор, димомер, стенд за измерване на спирачните сили и др. ще бъдат въвеждани в реално време автоматично в информационна система за електронно регистриране на извършените технически прегледи, предвижда проект за изменение на Наредбата за периодичните прегледи. Счита се, че по този начин ще бъдат пресечени фиктивните проверки за техническото състояние на автомобилите, съобщават от Съюза на българските автомобилисти /СБА/.

Същевременно с това ще отпадне изискването за издаване на удостоверение за техническа изправност част I и част II. Вместо това ще се въведе т.нар. електронно персонализиране на знака за периодичен преглед за проверка. Стикерът ще има чип, информацията от които ще може да се чете чрез специални уреди от разстояние.

В този идентификатор ще бъдат въвеждани всички технически данни за ППС и за резултатите от извършения преглед, екологичната група на автомобила, номерът на разрешението за контролно-техническия пункт, в който е извършен прегледът, датата на прегледа, валидността му и др. Той трябва да удостоверява, че превозното средство се допуска за движение.

Данните от периодичните прегледи за автомобилите ще се обменят в реално време между Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и МВР, поради което отпада необходимостта от носенето и  издаването на удостоверение за техническа изправност част I и част II.

Моторните превозни средства от категории М1 и N1 ще се категоризират в пет екологични групи. Това ще зависи от това кога са произведени, от съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове и др. Моторните превозни средства, на които задвижването е само с електродвигатели (без двигател с вътрешно горене) и МПС с водородна горивна клетка се категоризират в пета екологична група. А автомобилите с двутактови двигатели, които не подлежат на измервания, се категоризират към първа екологична група.

При персонализацията на удостоверенията за определяне на екологична група на МПС освен вписване на идентификационния номер (VIN, рама) на возилото, неговата регистрация и др. технически данни, ще се отразява и показанието на километропоказателя.

Отчитайки Стратегията на Европа за „чисти горива“, предвид която към алтернативните горива спадат и втечнен-нефтен газ (ВНГ) или сгъстен природен газ (СПГ) с проекта на наредбата е предложено моторните превозни средства, които са оборудвани с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ да се категоризират към екологична група, като проверките за определянето й бъдат извършени при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.

В мотивите към наредбата е уточнено, че се предвиждат два подхода при определянето на екологичните групи. В случаите, когато определянето на екологичната група се извършва по време на периодичния преглед на моторните превозни средства, се предвижда издаване на Удостоверение за определяне на екологична група на МПС, върху което се поставя стикер с номера на знака за екологичната група. Както вече стана ясно, в знака за периодичния преглед на ППС (стикера) ще има вграден идентификатор, позволяващ четене и запис на информация от голяма дистанция, като там ще има и информация за екологичната група на МПС.

 В случаите, когато техническият преглед на моторното превозно средство е извършен в пунктовете за регистрация или в друга държава, определянето на екологичната група се извършва в съответната категория контролно-технически пункт, по искане на собственика на превозното средство. Предвиденият краен документ е Удостоверение за определяне на екологична група на моторно превозно средство, върху което се поставя стикер с номера на знака за екологичната група.
 


193
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
6
 
1
 
! Отговори
Василев преди 1 година
Господ дойде , за да спаси човешкия род!!!
Всеки човек трябва да мисли като Господ, и да е готов, да жертва собствения си живот, за да спаси човешкия живот!!!
Трябва да определим, кое и кои са враговете на човешкия живот???
Вие човеци ли сте, селяни прости!!!???
Агент Джефри Пфайфър!ЦРУ!!!
88
10
 
5
 
! Отговори
Помня преди 1 година
За това БСП на власт че освем да крадат , такива простотии не правят . Е Жан се издъни яко без стикер , ама беше отдавна и някои са забравили.Ама има и такива дето помним.
87
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Правила без доходи не става! Това не разбраха нашите нагли чорбаджии за 30 години.
Няма как да съществува само тояга без морков!
86
1
 
20
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
В европа стикерите са най обикновенни. Това чипиране е за опитни зайчета послушни.
85
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
куриозното е че дори румунците не искат да си купуват Дачия, основно изнасят за азия и африка. Единстевено бакшишите им се търкалят с тях и разни пенсионери ..
84
1
 
17
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Айде СТИГА С ТИЯ ЧИПОВЕ! кой ще се чипира?!? простотия!
83
0
 
13
 
! Отговори
Отговор преди 1 година
До Анонимен 83 В Европа няма такива умни стикери.
82
1
 
12
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
не е престъпление да сечеш горите, престъпление е да караш кола.
81
0
 
10
 
! Отговори
до83 преди 1 година
ми като нямаш пари с какво ще я купиш новата си кола. Имаш ли представа че от 2,6 милиона работещи, относително добри доходи над 2000 лв имат едва 400х . Никой няма да си убие златната кокошка т.е. броя автомобили които ежегодно снасят за ГО, винетки, данъци, акциза на горивото, ДДС на горивото. Тива е 1/4 от бюджета на Бя. от къде ще го компенсираш....
80
21
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Искаме да сме като в Европа ама не ни харесва да имаме техните правила. Мърдане няма, до 5-10г. ще сме с правила и закони като техните. За доходите, от нас зависи дали ще ги догоним!
79
1
 
11
 
! Отговори
до77 преди 1 година
ако смяташ 3/4 от софиянци за селяци ,ок
78
0
 
0
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 1 година
робеспиер, къртиш ли постове?
77
4
 
13
 
! Отговори
до 74 преди 1 година
какво им има на Дачиите
....
4 годишна дачия на 50000 е в отчайващо състояние в сравнение с 14 гидишно ауди А6 на 300х км. Казах ти карай си Дачията и не ни занимавсй с тез рендета събрани от рециклирана пластмаса ..
76
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ужас ...тарикатите вече няма да им минават номерата

.
75
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как реват селяците :)))))
74
12
 
4
 
! Отговори
Василев преди 1 година
Селяни прости, знаете ли че немските и френските автозаводи са най-големите вносители на данъци в бюджета на ЕС!!!???
Колко нови-стари бараки, залежават в автопазарите, а колко нови модела има разработени, и само чакат зелена светлина , да бъдат произведени!!!
Не може само да карате евтини надеждни бараки, трябва да плащате за това, да сте част от ЕС!!!
А това изисква жертви, защото и други хора, трябва да се хранят!!
Един ще яде агнешко , а друг патешко!!!
Агент Оуен Патерсън!ЦРУ!!!
73
9
 
8
 
! Отговори
Anon преди 1 година
Браво. Само че най- вероятно няма да успеят да я реализират тази система както трябва и пак ще има пролуки (за селяните). Иначе съм “за” с двете ръце...
72
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 71

Какво им има на дачиите? Или егото ви не го позволява? Балкански селяни :) карам Мазда не Дачия ама щот мога.
71
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кихаш 50 лви колата е номер 6.
Стар трик и работи от години.
70
7
 
1
 
! Отговори
Б.Б енд къмпани преди 1 година
Аз имам пари за нова кола ...