Горанов: Бюджетът за реклама на туризма не стига

Като процент от БВП обаче той е над средното ниво за някои страни от ЕС
8
Горанов: Бюджетът за реклама на туризма не стига
Снимка: Архив БТА

Бюджетът за национална туристическа реклама, заделен тази година, не е достатъчен, но от компетенциите на министъра на туризма е да оптимизира рекламата, така че да се подобри представянето на туристическия ни сектор.

Това каза финансовият министър Владислав Горанов в рамките на парламентарния контрол в отговор на въпрос от депутата от ГЕРБ Георги Андонов относно отпуснатите средства за национална туристическа реклама.

Андонов посочи, че парите, които страната ни заделя за промотирането си като туристическа дестинация, са далече под нивото на други държави от ЕС и даде пример с Унгария и Гърция, които отделят значително повече за това перо.

Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари.

По думите на Горанов като процент от БВП бюджетът на България за национална туристическа реклама е по-голям от този на европейски страни като Полша, Чехия, Кипър и Гърция. „Като процент от БВП разходите по това перо са над средното ниво за тези страни“, коментира той.

И посочи, че в Кипър например туристическият отрасъл е с много по-голям дял и затова е нормално да се инвестира повече и в рекламата му.

Горанов обясни, че не Министерството на финансите определя бюджета за туристическа реклама, а той се фиксира с решение на Народното събрание.

Реално парите за национална туристическа реклама от държавния бюджет не са намалени в сравнение с предходни години, когато не е имало отделно Министерството на туризма, допълни финансовият министър.

Броят на туристите в последните години у нас нараства независимо от заделения бюджет за реклама, заключи Горанов.

Четете още икономически новини в Investor.bg


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
защо държавата ще плаща рекламата на частни търговски дружества след като неотчитат нощувките да си плащат каквото им трябва освен това това застрояванеи с реклама и без отблъсква туристите аз на бълг черноморие не съм ходила от25 години и няма да ходя
6
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Reklamite na mutrite koi gi plaschta bokluzite ot savedemijata na mutrite kasinata im pasarite trotoarite koito mutrite sa saeli koi gi plaschta fandakova da slese ot kolata a schofiora si i da Kontrolira tesi krajba na mutrite. Koito Kriat danazi dalaverite sa im golami 4asno u4ili6te Bojana milionerite se schirat rasbiha ulizite s tehnite busove koli i koi sche dava pari sa Duplute Pak nie ne bogataschite
5
0
 
1
 
! Отговори
Обезпечено крадене преди 6 години
След скорошното назначаване за една нова зам министърка на туризма- мутра, е ясна схемата: ще се точи, ще се краде по мутренски от туризма и парите естествено за всякакви реклами и други трудно одитируеми "проекти" няма да стигат. Обезпечено със зам министърка!
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
и източват ДДС ей НАП ей Цацаров къде сте
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
в туризма собствеността е само на комунисти олигарси от ДС да се рекламат сами-работете ни безплатно по 12 часа на ден
2
0
 
3
 
! Отговори
зико преди 6 години
Горанов! нали знаеш процедурата? теглиш още 16 милиарда и готово.
1
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А оная 'убавата' министърка на туризъма дето изгони BBC и Томас Кук - какво казва по въпроса?