Възраждат българското Renault

Renault възнамерява да чества 50-годишния юбилей на легендарното Alpine A110
Обновена: 26 яну 2012 18:12 | 26 яну 2012 18:12, Диян Пенев
21
Възраждат българското Renault
Снимка: AutoMedia.bg

Има голяма вероятност през есента, на автомобилния салон в Париж, Renault да представи възродения образ на иконичното Renault Alpine A110. Френската фирма чества  50-тата годишнина от създаването на модела.

Alpine A110 e легендарен за Renault модел. Жизнения път на спортния Alpine е от 1961 до 1977, като апогея му в състезанията е през 70-те години. Притежава уникален дизайн и качества, които изглеждат актуални и за днешните автомобилостроене.

Моделът печели легендарното рали Монте Карло и Световната рали титла. Зад волана му са били едни от най-изявените автомобилни състезатели за времето си. Сред тях е и Илия Чубриков, който се превръща в страшилище за много от конкурентите си. Той печели рали "Златни пясъци“ през 1971.

В периода 1967-1969  Renault Alpine A110 се произвежда в България под името Bulgaralpine. За този период са направени около 100 коли, част от които все още са у нас в чудесно състояние.

Остава времето да покаже, дали възроденото купе Alpine, което ще бъде показано в Париж ще стане реалност. Renault ще вземе решението за пускането му в серия, когато преценят реакцията на зрителите.

Маркетинговия директор на Renault, Стив Норман казва, че има идея какво да направи за бъдещото пускане на Alpine. Въпросът опира единствено до това, колко бройки може да бъдат реализирани на пазара. Той добавя:

"Първо трябва да си отговорим на въпроса : Има ли място на съвременния пазар за автомобил, който да се конкурира с Porsche? За да ни се изплати производството на автомобил като Alpine, ние трябва да можем да го продаваме в Северна Америка и в Китай“.

Шефът по дизайна Ван ден Акер също споделя за перспективите на подобна концепция: „Изглежда нереално да очаквате, че може да произвеждаме конкуренти на Ferrari и Lamborghini. Марката не би се съгласила. От друга страна, с развитието на новите (електро) технологии може да вярваме, че всичко е възможно".

Още новини за автомобили вижте в Automedia.bg


21
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
бай ви кольо преди 8 години
Страхотна кола беше за 2-ма души и кучето отзад. Купих си втора ръка през 1976г. за 8500 тогаващни лева и я карах до 2005г. над 300 00 км. Подменена спирачна система веднъж, три пъти съединител комплект, дреболии и консумативи. Пребоядисах я през 2000 г. катастрофираха в мен през 2005г.
17
0
 
0
 
! Отговори
Paco преди 8 години
...иконичното...???
16
0
 
23
 
! Отговори
Фердинанд Порше преди 8 години
Само дето няма никаква истина в това, че възраждат "българското" Рено. Може да възродят само спортното Рено, но то ще си е само френско и няма да има нищо общо с България и производството на автомобили у нас. Статията е като арменския виц за Гарабед, дето спечелил мерцедес. Ама не било Мерцедес, ами колело, и не го бил спечелил, ами му го били откраднали. Заглавието няма нищо общо със съдържанието.
15
0
 
8
 
! Отговори
СН преди 8 години
На времето през 90те в Сливен имаше една такава. Караше я Бочката (Петър Бочков). Същата синя на цвят. От където и да минеше с нея събираше погледите. После нещо се изгуби тая кола...
14
1
 
8
 
! Отговори
Оги до 16 преди 8 години
В заводите на Ауто Юнион(Ауди) се е правел и Вартбург!
Социализъма ги е пратил в десета глуха.Смятай 1937г са имали състезателен автомобил с 16 цилиндров мотор и е развивал 407км/ч!И изведнъж Вартбург хахахахаа
13
2
 
15
 
! Отговори
do ЧЛЕН преди 8 години
Добавка към 13:По същия начин другарю Член,подобни на теб членове в ГДР направиха от ХОРХ и АУДИ величието на социалистическото автомобилостроене-ТРАБАНТ.Като Член още ли не си разбрал,че именно заради "социалистическата икономика"социализЪма за обща радост се срина.Съвсем сам.И още поради една причина-спомняш ли си ,че тоалтната хартия беше дефицитна стока в плановата икономика?Причината-програмирана била на глава от населението ,обаче задниците се оказали повече.И Членовете също.
12
0
 
9
 
! Отговори
едно време... преди 8 години
Само една малка поправка бих направил - произведените коли от модела Булгаррено алпин в България са били малко повече от 200 тъй като за да бъде хомологиран като състезателен автомобил от определена група се изисква минимален брой произведени бройки.(Всъщност те само бяха сглобявани в БГ,а частите бяха внасяни дирецтно от Франция) Доста от нашите състезатели по автомобилизъм през 70те бяха с тази кола. За времето си в нашите условия това бе революционен автомобил.
11
0
 
7
 
! Отговори
сашо преди 8 години
до 13, пич мислех да взема отношение по въпроса,но си го написал много ,много ТОЧНО,всичко хубаво ти желая.
10
5
 
24
 
! Отговори
Нема нужда, член... преди 8 години
Скъпи Член, само искам да ти обЯсня, тъй като може би не знаеш, че точно шибаната социалистическа икономическа мисъл прави от Фабриката за самолети в Ловеч една сглобячница за Москвичи, за да се качим малко по-късно директно на Кайени. А що се отнася до сегашния завод, който се стартира, нещата са аналогични - все пак Гришата е продукт на баба ти Нора Ананиева (сиреч ДС-продукт), а не на ГЕРБ, ЕМБЛЕМА или който и да бил друг играч в последните 20 години...
9
2
 
2
 
! Отговори
Badi преди 8 години
Za6to ne opitat reno da napravqt otnovo sportva kola spokoino mogat da pusant model konkurent na Porsche Boxer/Cayman v momenta Peugeot imat konkurent na Audi TT koito se prodava dobre.
8
3
 
49
 
! Отговори
ditronix преди 8 години
Другарю Член (омекнал и виснал!), 100-те броя А110 бяха направени ВЪПРЕКИ усилията на социалистическата ви икономика!Заедно с няколко хиляди БУЛГАРРЕНО 8 и 10. И ако не беше вашата икономика,вмвесто румънски ДАЧИЯ сега по Европата щяха да карат БУЛГАРРЕНО! Но нямаше как-кой щеше да купува *** на автомобилостроенето ЗАЗ и МОСКВИЧ? Заводът в Пловдив е бил закрит на пленум,а не поради икономически обстоятелства. *** като теб сега се мъчат да обърнат историята с краката нагоре,но как???
7
34
 
11
 
! Отговори
член на БСП преди 8 години
"За този период са направени около 100 коли"

Ето, виждате ли какво е правила навремето нашета велика социалистическа икономика. А не като сега при ГЕРБ и смотания им завод в Ловеч.
6
0
 
20
 
! Отговори
32 преди 8 години
Над завод Устрем още стои надписа на Булгаррено.Беше хит на времето.
5
5
 
8
 
! Отговори
Drug преди 8 години
I kakvo obshto ima tova potencialno vyzrodeno Renault s Bylgaria?
4
1
 
43
 
! Отговори
Аззз преди 8 години
По Тошово време в София в долната част на Лозенец до 35-то училище спираше едно Алпин ярко жълто - като го видях на живо за първи път имах чувството,че гледам космически кораб-беше толкова различно,от всичко,което бях виждал.Това мечтата на всички в квартала беше като пораснем и ние да имаме такава кола :)
И сега изглежда невероятно-предсавете си как сме го гледали преди....мнооооого години :)
3
7
 
5
 
! Отговори
Веско преди 8 години
ОКОЛО ... колко точно никой незнае хахахахаха типично по български :)
2
1
 
16
 
! Отговори
E преди 8 години
то едно време кола не всеки имаше -сега пък даже и по три !
1
2
 
20
 
! Отговори
моно преди 8 години
а дано българското автомобилостроене докаже, 4е имаме таланти за вси4ко ,на световния пазар.