Евтини колани правят задната седалка опасна

Сигурността се оказва лукс
14 май 2012 18:27,
29
Евтини колани правят задната седалка опасна
Снимка: Euro NCAP
Задните седалки на автомобилите не са по-безопасни от предните, дори напротив. Оказва се, че заради по-евтините предпазни колани задните места в автомобилите носят по-голям риск от сериозни наранявания при катастрофа, разкрива разследване на DW.

Това се потвърждава и от статистиката за катастрофи на ADAC, която показва, че седящите на задните места в колата имат по-сериозни наранявания в областта на торса, от седящите на предните седалки.

Причината е, че масово производителите на автомобили поставят предпазни колани с обтегачи само на предните места. Задните оборудват с обикновени - заключващи се.

Изключение правят марките Volvo и Mercedes, както и луксозни автомобили като Audi A8 и Volkswagen Phaeton. За останалите коли на пазара предпазните колани с обтегачи за задните седалки се предлагат в допълнителното оборудване.

Подобна "екстра" за задните седалки би оскъпила колите с по около 140-150 евро, при масово производство, сочат резултатите от проучването на Дойче Веле. Нищожна сума на фона на цената на един нов автомобил.

Още по-нелогичното в случая е, че при краш-тестовете на Euro NCAP няма категория за наранявания на възрастни, седящи на задната седалка. Оценяват се единствено нараняванията по "дъмитата" (манекени) в детските столчета. Причината е, че според производителите и изпитателите, задната седалка се използва сравнително рядко от възрастни.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
1
 
! Отговори
зз преди 11 години
Анонимен Видял си френска кола, ама на снимка. Същото може да се каже и за немските коли - виждал си ги, но отдалеч.
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
e sega - plateni saobshteniq sa tezi statistiki - tova mi zvuchi kato" samo maibah ima nai-mnogo extri..". i kvi sa tezi obtegachi, koe e blokirovka na kolana ( na Volvo patent) ??!!! ne e qsno
12
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Френска кола = таралеж в гащите.Пример смяна на заден лагер изисква смяна на целия заден мост при по старите Пежо ?!?!А някой пробвал ли е да смени крушка на фар? В повечето случаи трябва да разглобяваш?!?Немските коли(VAG, BMW, Mercedes) са много добри обаче цените им са солени.Най-добри по отношение цена/качество са японските и корейските марки.Като винаги трябва да се има в предвид за какво ти трябва една кола. Да си вземеш SUV за да въртиш 90% градско е тъпоумие.
11
1
 
2
 
! Отговори
123 преди 11 години
666 много си ***,лапай ч.рката като не разбираш от коли поне си трай...мухъл
10
0
 
4
 
! Отговори
- преди 11 години
Дадох като пример Дачиите, защото не се сетих за по-евтина кола, но е ясно, че даже и те ще ги имат, защото просто всички нови коли имат обтегачи.
9
3
 
7
 
! Отговори
ravazonid преди 11 години
Не им бери грижа на Дачийте, карам базова Дачия и коланите са си наред и предни и задни са с обтегачи .
8
4
 
8
 
! Отговори
- преди 11 години
Глупости на търкалета, от всички коли на които сме имали, обтегачи нямаше единствено Вартбург-а то 81-ва година. В момента имам две нови коли - корейска и японска - и двете имат натягащи колани, както и еърбези навсякъде + еърбег завеса за страничен удар. Естествено имат и АБС и ЕСП. Сега ако ида да си купя базовия модел на Дачия, може би няма да има такива екстри, но при голям процент от новите коли има.
7
4
 
18
 
! Отговори
TDI преди 11 години
Карам audi B4 96 та год. и си има обтегачи на задната седалка на коланите , какви глупости плещят тия *** едва ли имат идея. И да го помнят всички - колана пази само при челен удар , при страничен удар вреди повече отколкото пази - изпитано.
6
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Немските пручвания са куци ,спомням си фиат 500 как го бяха блъснали с един от най тежките си модели да докажат ,че е опасен. Това с коланите е същото , дори да нямат на задната седалка силите са по слаби от тези на предната.В периода 97-2004 наистина французите показваха изключителни и напълно заслужени оценки от НКАП
5
14
 
16
 
! Отговори
с.до 666 преди 11 години
Фен съм на ситроен!Имам няколко с хидроактивно окачане,което няма аналог!С тази кола ще ти скъсам шортите!Мога да взема завой,който би изхвърлил от пътя всяка кола с задно предаване и доста с предно!Така,че лек ти ден!Относно поддръжката не съм забелязал приятели с коли произведени не в Франция да имат по-малко проблеми!Съдейки по изказа най-вероятно имаш БМВ 3 на 20 години и вечер разпалено обясняваш в кварталното кафе какъв фен си!
4
8
 
10
 
! Отговори
до 1 преди 11 години
Доскоро лидер в безопасноста си бяха точно френските автомобили.Модела еспейс беше разкатал ланд ровър в един от клиповете на 5 предавка.Някакъв друг френски бръмбазък пък огромно дърто волво.Теи ,че тихо стига глупости има си НКАП гледаите и мълчете.
3
8
 
8
 
! Отговори
до 1 преди 11 години
Доскоро лидер в безопасноста си бяха точно френските автомобили.Модела еспейс беше разкатал ланд ровър в един от клиповете на 5 предавка.Някакъв друг френски бръмбазък пък огромно дърто волво.Теи ,че тихо стига глупости има си НКАП гледаите и мълчете.
2
6
 
7
 
! Отговори
kaka_fire преди 11 години
Във Форд Фокус задните колани също се блокират, в Сузуки също, карам Baleno и Suift. Не знам как са го правили това проучване....
1
4
 
14
 
! Отговори
Французин преди 11 години
Френската кола вози меко.