Шестте забравени седана със задно разположен двигател

Остарялата концепция донесе на света няколко истински красиви автомобила
18
Шестте забравени седана със задно разположен двигател
Снимка: AutoMedia.bg

Седанът е едно от най-старите и класически разбирания за автомобил. Този тип купе има два реда седалки, четири врати, отделен багажник и предно разположен двигател. Имало ги е преди 100 години, има ги и днес, което очевидно означава, че има защо.

През годините обаче компаниите решават да експериментират и да покажат нещо ново, надявайки се да успеят да наложат на пазара своето виждане за това как трябва да изглежда един автомобил.

Точно заради това, в близкото минало доста инженери са си задали въпроса: няма ли да е по-добре двигателят да е отзад, а багажникът отпред?

Подобна философия не е изобщо изненадваща и най-вероятно всеки от нас може да изброи много модели със задно разположен двигател. Общото между тях обаче е, че са или спортни или имат две врати. А има ли седани със задно разположен двигател? Има. AutoMedia.bg събра за вас 6-те най-интересни от тях.

Simca 1000

Произвежда се от 1961-а до 1978-а и има задно разположен двигател и задно предаване. Резервоарът пък е разположен зад задните седалки. Всичко това означава, че Simca 1000 има голям багажник отпред, но потресаващо разпределение на теглото - 36/65 в полза на задния мост.  В резултат на това предницата е изключително лека, а задницата има склонността да губи сцепление и да гарантира впечатляващо недозавиване при по-агресивно каране на планински отсечки.

Tatra 603

Шестте забравени седана със задно разположен двигател
Снимка: AutoMedia.bg

Голям седан със задно разположен двигател, чието първо поколение съмнително прилича на тъжен циклоп. Едно време в Чехословакия само партийни функционери са имали шанса да се возят в такива. Двигателят е 2.5 V8 с въздушно охлаждане. Tatra 603 e участвала и в много състезания, сред които Рали Монте Карло, както и надпреварите за издръжливост Спа-София-Лиеж и Лиеж-София-Лиеж.

Seat 800

Шестте забравени седана със задно разположен двигател
Снимка: AutoMedia.bg

По-дълга версия с четири врати на симпатичния Seat 600. Пуснат е на пазара през септември 1964-а, където се е задържал до 1967-а. Произвеждан е само в Испания и тежи около 700 кг. Сглобени са 18 200 бройки, всяка от които е разполагала с 767-кубиков двигател с мощност 29 к.с. при 4800 об/мин.

Останалите модели вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още по темата: колиседан
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Извънземен 1"... Преди да драскате статии, ограмотете се!"---Поставяте им (на днесбегето) НЕИЗПЪЛНИМИ изисквания. Смилете се, толкова могат.:)
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Шестте забравени седана със задно разположен двигател". --- Хе, ами тези, които изобщо не ги знаеш, бе, Краси? Няма да ти изброявам моделите, виж само марките Renault, FIAT, NSU, Zastava, ... всички те имат модели със задно разположени двигатели. Попрочети малко преди да пишеш. Тук има хора които помним малко по-отдавна :) А пък сме се и возили ...
11
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Имах ЗАЗ 968 А . Изключително проходим, непретенциозен автомобил с куп кусури. Леката предница беше неустойчива при страничен вятър, гореше по 300 грама на час за отопление, скоростите му бяха на обратно (първа назад, втора напред )..........
10
6
 
6
 
! Отговори
ined преди 7 години
Аз не ги намирам за красиви тея грозотии.
9
1
 
7
 
! Отговори
Партиен член преди 7 години
Сега Смарт е така.Също и новото Рено мисля че клио.Само дето разхода на тези малки коли е доста голям. Е не са седани.Преди се смеехме на трите цилиндъра сега стават масови.
8
1
 
13
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 7 години
Карал съм Шкода 105L цели 9 години,купена...нова от Мототехника.Непретенциозна,икономична и много стабилна на завои,снаяг,поледица и кал.Това е защото двигателя...тежи отзад и никога не...пробуксуват задвижваните задни колела.Единствения недостатък е...багажника отпред защото е малък и...плитък,не можеш да качиш нищо...извънгабаритно.Кола за разходки.
7
4
 
8
 
! Отговори
смЕх преди 7 години
Някой спомняли си НСУ-принц 4 по-късно руснаците му изкопираха купето и създадоха новия модел на "Запорожец".
6
2
 
6
 
! Отговори
Извънземен преди 7 години
До до 1Не знам за Сеат 600, аз казах за Сеат 800, че не е седан а е хечбег. Ти мaлоумен ли си?
5
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Шкодилака беше добра кола, но със слаби резервни части като материал. Постоянно трябваше да се подменят части. Никаква издържливост на материала.
4
5
 
4
 
! Отговори
до 1 преди 7 години
До ИзвънземенИ къде според тебе е петата врата на Сеат 600 ,та да бъде хечбег?
3
1
 
15
 
! Отговори
м дааа преди 7 години
Шкодилак- много културна кола , за времето си .
2
12
 
4
 
! Отговори
Хаха няма да ви кажа преди 7 години
Това не знам дали е умна идея, ми ако нещо стане с двигателя, а ти е на задната седалка детето? Или ако натежи?
1
5
 
19
 
! Отговори
Извънземен преди 7 години
Сеат 800 не е седан а хечбег. Преди да драскате статии, ограмотете се