"Дизелова" среща на върха: Германия и автомобилните гиганти

Дизеловите коли са на прицел от аферата с Volkswagen насам
2 авг 2017 09:07, Боряна Павлова
25
"Дизелова" среща на върха: Германия и автомобилните гиганти
Снимка: архив Reuters

Германското правителство ще проведе днес среща с ръководителите на водещи автомобилостроители, на която ще бъдат обсъдени мерки за намаляване на емисиите отработени газове от дизеловите автомобили, предаде Асошиейтед прес.

Поканение са главните изпълнителни директори на Volkswagen, Аudi, Porsche, Daimler, германското подразделение на Ford и Opel.

Още по темата

На заседанието ще присъстват също няколко министри и премиерите на провинциите, които са центрове на автомобилостроенето или са особено силно засегнати от емисиите на азотен оксид, посочи говорител на министерството на транспорта.

Дизеловите автомобили са на прицел откакто преди близо две години Фолксваген призна, че е инсталирал незаконен софтуер на дизелови модели, за да премине тестовете за ниво на емисиите.

Представителите властите и автомобилните компании се надяват да договорят всестранно решение за подобряване на качеството на въздуха в опит да бъде избегната пълна забрана на колите с дизелови двигатели, допълва Ройтерс.


25
Още от
Напиши коментар Коментари
23
1
 
9
 
! Отговори
грес преди 10 месеца
забранете автомобили с вътр.горене.
само каруци.
с коне.
магарешки за средната класа.
за бизнеса волове трябват.
за премиера ...бял кон ,със синци и пискюл.
22
3
 
3
 
! Отговори
наблюдател преди 10 месеца
Оставете само коли на газ и метан и ще сме първата страна с екоавтомобили.
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Дизеловите и бензинови ДВГ могат още много да се подобряват, както от страна на техниката така и от страна на горивото. Има разработки на немската компания Sunfire с участието на Audi за гориво добито от вода и СО2, като по пътя на електролизата се получава синтетичен дизел и бензин, много по-чист и с много по добри качества от конвенционалните горива. За целта се извлича СО2 от атмосферата и горивото е явява СО2 неутрално. При изгарянето му няма и фини прахови частици. Темата е доста интересна.
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Добре, а тогава корабите на какво гориво минават??? Всъщност те на каква екологична норма отговарят?
19
0
 
2
 
! Отговори
Аха преди 10 месеца
До 2.0 тди е върха

Ама пуши повече от кюмбе на въглища
18
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Картелът се е събрал да реши дали да си затрие дизелите, които сам подобри много. Заедно ще скачат към хибридите с бензин.
17
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
След das auto geit сигурно ще мислят нова далавера! Не ми обяснявайте, че меркелица не е знаела че това с тестовете е фалшименто!
16
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До 11
Майтап ли си правиш :))) Тея времена отдавна ги няма. Дизела в момента е над бензина.
Отиди и направи тест драйв в някой фирма да видиш за какво става дума.
Тея неща дето ги обедняваш са за коли произведени през 80 те. И началото на 90 те.
В момента дизела е самолет и то икономичен.
Всичко останало е въпрос на лобита и борба за нещо.
15
0
 
5
 
! Отговори
Spectator преди 10 месеца
Вече е време да се мине на нова технология ,вместо вече остаряващите бензинови или дизелови двигатели
14
3
 
9
 
! Отговори
2.0 тди е върха преди 10 месеца
При 200 гори 5/100, а при нормално каране разходмера не може да засече разхода, направо на изпарения върви.
13
2
 
8
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 10 месеца
Едно време, един автобусен шофьор ми казваше: Дизеловият двигател е бъдещето!
А сега аз казвам: Каквото и да е бъдещето, човекът ще го съсипе!
12
0
 
6
 
! Отговори
Нимчо преди 10 месеца
Няма екология - само интереси и пари ......
11
3
 
6
 
! Отговори
Чичко преди 10 месеца
Явно съм чичко тук ....защото помня, че дизелите някога всеки ги избягваше - зимата не палеха , собствениците им слагаха някакви черги да ги топлят ..... Боже , боже . Нямаха турбини и бяха тромави и тракащи .....
*** хвърляха от ауспуха ( те и сега пушат така).

От онези времена избягвам дизелови агрегати , карам собствени коли само с бензинови .
Може и да са добри към ден днешен , но ..... Предубеден съм
10
0
 
11
 
! Отговори
дедо шофьор преди 10 месеца
До Дизел 2: Вероятно не знаеш, но оригиналният патент на инж. Рудолф Дизел е с впръскване на финен въглищен прах! По онова време е имало цели планини от него край заводите. Не мислете, че тогава въздухът е бил по-чист. Както казва колегата - става въпрос за пари!
9
0
 
1
 
! Отговори
Българина 2 преди 10 месеца
ДО българина
Ами подкрепи ги бе. Разработи технологията, покажи концепция, привлече инвеститори и си готов.
8
2
 
5
 
! Отговори
Хех преди 10 месеца
До Я, па Я
Еми така си е! Защо да наливаме 5х100 нафта, като можем да наливаме 8х100 бензин? В последните години моторите претърпяха доста добро развитие и консумацията на гориво вероятно е спаднала, а алчните картели си искат своето. Сега са подпалили лобистите си, и резултата е на лице!
7
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Как да не карат ? VTCC и 24 часа на Люман карат с дизелови агрегати от 9 години сигурно.

Как да не е по-добро със всяко 2.0 дизел , ще накажа 2.0 бензин по ускорение , разход и комфорт на каране. Нямаш никакъв шанс срещу турбиниран двигател.
6
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Абе като е по-добър дизела защо в св.рали шампионат не карат с него?! Бензин за каране,нафта за отопляне,газ за готвене.Другото е алабализми...
5
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Защо въобще попнаха преди 15 години да развиват дизела ? Направиха го по-Добър от бензиновия, а сега ще го махат. Няма логика във всичко. Всичко е свързано със самия продукт дизел. Явно по евтино за нефтените компании или пак е имало големи количества на склад. Дизела никой не го уважаваше. Те самите го създадоха и издигнаха.
4
2
 
2
 
! Отговори
българина преди 10 месеца
Горивнта клетка е най доброто. Но няма подкрепа