Кои са лошите ни навици, които могат да убият автомобила ни?

Проблемите на двигателя често са наша вина
6 ное 2020 23:20, Нели Христова
17
Кои са лошите ни навици, които могат да убият автомобила ни?
Снимка: Pixabay

Като всяка техника, и автомобилите се повреждат - и това не е краят на света, разбира се, защото могат да се поправят. Неприятно е обаче, когато повредите са съществени и засягат най-жизненоважните и скъпи компоненти - особено двигателя. А твърде често проблемите с мотора са резултат от привидно дребни, но вредни навици на шофьорите.

Потегляне без подгряване на мотора

Мнозина вярват, че да се остави двигателят да загрее преди потегляне е отживелица от ерата на москвичите и запорожците. Не е така. И в най-съвременните двигатели, с най-сложната управляваща електроника, пак е необходимо леко да се повиши температурата, преди да се подложат на натоварвания.

Изстиналото през нощта масло се е сгъстило и не смазва толкова ефективно. Дайте му шанс леко да се загрее, преди да подложите буталата и останалите движещи се части на по-сериозни натоварвания. Температурната амплитуда в буталата при студен старт и незабавна пълна газ е от порядъка на двеста градуса. Логично материалите не издържат.

Минута и половина - две работа на празен ход са напълно достатъчни, и след това десетина минути каране със спокойно темпо.

Впрочем в много страни със студени зими, каквато е и българската, масово се използват системи за външно подгряване на двигателя - като на снимката.

Отложени смени на маслото

Тези дни бяхме свидетели на разговор между горди собственици на Toyota от региона на Перник. "Моето масло е вече на 60 000 километра и няма проблеми", каза единият. "Аз не съм го сменял, откакто съм я взел", затапи го другият.

Някои стари атмосферни мотори на японците са наистина легендарно издръжливи - но това не значи, че не бива да им се сменя маслото. Или да се чака да светне индикаторът на таблото. Колкото и добре и от качествени сплави да са изработени компонентите, те не издържат на сухо триене.

Маслото с течение на времето се сгъстява и в него попадат всякакви отпадъци - нагар, микростружки и така нататък. А дори и колата да не се кара често, то взаимодейства с кислорода във въздуха и постепенно губи качествата си. Сменяйте го в указания от производителя интервал или дори по-често. Ако пробегът ви е малък, сменяйте го веднъж годишно.

На снимката можете да видите как изглежда масло, което "не съм го сменял, откакто съм я взел".

Непроверявано ниво на маслото

Дори и маслото да е сменяно редовно, е добре да се следи и нивото му. По-съвременните автомобили обиковено го правят електронно. Но е добре да не се разчита само на компютъра. В някои случаи лампата светва доста след като моторът е започнал да изпитва маслен глад. И щетите вече са нанесени. Поне от време на време поглеждайте какво показва и пръчката за нивото.

Пестене от консумативи

Изкушението да спестиш някой лев от поддръжката на колата е разбираемо - за кое по-напред? Ако единият антифриз в магазина струва наполовина на другия, решението е лесно. Но в съвременната епоха ниската цена винаги е за сметка на вложените материали и труд. Евтината охладителна течност кипва по-рано и води до системно прегряване на мотора. Да не говорим за хората, които предпочитат съвсем да спестят и през лятото наливат вода.

Още по темата четете на сайта на Automedia.
 

 


17
Още от Коли
Ферари пострада сериозно заради COVID кризата
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
0
 
! Отговори
Сат Н преди 2 седмици
До 7 Някой

В книжката на колата написана ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ изрично е написано, че няма никакъв смисъл да се потгрява мотора.
------

ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ има сметка колата да кара 200 иляди и да фърли мотор.

А официалното оправдание е да не работи двг на празен ход, за да не замърсява.
14
0
 
0
 
! Отговори
Ко? Не! преди 3 седмици
Никога не съм си купувал нов автомобил. Финансово безумие е! Форд Мондео, бензин, аз му сложих пропан-бутан уредба. Около 6 000 километра месечно. Доливах масло около 200 грама годишно. След 500 000 километра го заковах на паркинга само защото му се счупи пръстенчето на скоростния лост за задна скорост. Двигателите в момента са най здравия агрегат в автомобила!
13
2
 
7
 
! Отговори
До Анонимен 5 преди 3 седмици
До "лош новик 1"

Не си прав. Има много хора, които си позволяват вече чисто нови автомобили у нас. Или поне 2 -3годишни втори употреби.
Работя в бранша и имам наблюдения над клиентите.
12
3
 
13
 
! Отговори
Хемус преди 3 седмици
На леваците все френските автомобили са им виновни!Карам 25-годишен Сафран,
как пък освен консумативи,за друго не е влизал в сервиз!
11
3
 
2
 
! Отговори
Джедай7 преди 3 седмици
До Анонимен-
Относно коментара - Малкото акъл убива всичко...Явно го знаеш от личен опит това клише за малкото акъл, а тоталната липса на акъл предизвиква единствено присмех, ако трябва да прецизираме -иронично-саркастичен, разбира се.
Явно нямаш реален живот и затова по цял ден и цяла нощ разнасяш смрад и помииия по форумите.
Жалка картинка, хубавото в случая е, че простотията не е заразна.
10
9
 
5
 
! Отговори
Някой преди 3 седмици
Когато я избирах, ходих на пробефарт да карам 2 аудита, 2 бмв, хюндай санта фе, киа соренто и киа спортридж. Мога да Ви заявя, че гореизброените немогат да се сравняват с моята. Аз неробувам на марки. Пробвах ги, и съм си избрал моята. Тази версия на Еспас се продава само в Италия, Франция, Германия и Англия доколкото знам, и Ви уверявам, че няма по- удобен автомобил (поне за мен). Като цена - Само едното от двете аудита беше малко по- скъпо от Еспас- а.
9
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Някой от пътя да хванеш знае повече от Рено. Това не са коли ами френски кошници. Служебни имаме всякакви видове - от сервиза не излизат, като руските коли същите ***.
8
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
И ти едни коли си имал и имаш...
7
5
 
8
 
! Отговори
Някой преди 3 седмици
Вярно с изключение на "Потегляне без подгряване на мотора". Аз съм от хората, които карат чисто нови коли, които не са Дачия (макар и че Дачия дизел съм имал чисто нова и съм бях много доволен). В книжката на колата написана ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ изрично е написано, че няма никакъв смисъл да се потгрява мотора. В момента карам Рено Еспас Инициале Пари дизел. Но както винаги днес.бг знаят по- добре от Рено.
6
1
 
16
 
! Отговори
Щерю преди 3 седмици
Ама у нас по- често ги убиват БМВ или Голф двигателите с челен удар в дърво или стълб...
5
12
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
ако спрете на моето паркомясто, това може да убие автомобила ви
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До 2

Че да! Кой ти влиза тук за новини?
3
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Лош Навик 1

Роден си в скапана страна, в която средната заплата е 1350 лева, а "хубава заплата" е 2200 лева. Следователно НИКОГА, не моежш да си позволиш нова кола, кяото да не е Дачия.
2
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Малкото акъл убива всичко!
1
2
 
15
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 седмици
Браво Нели, бих се возил при теб... Ако съм на, поне 4 ракийки