Porsche Carrera GT ли е най-опасната кола в света? Не, тя е малка и... бавна

Автомобилът постига абсолютна нула на краш-тестовете
19 ное 2020 21:00, Нели Христова
9
Porsche Carrera GT ли е най-опасната кола в света? Не, тя е малка и... бавна

Коя е най-смъртоносната кола в света? Porsche Carrera GT, което отне живота на Пол Уокър и още дузини мъже и жени, не успели да укротят дивата му мощ? Някое друго мъчноуправляемо спортно чудовище?

Не, според института за безопасност Global NCAP най-опасната кола в света всъщност е 3.5-метрова малолитражка с еднолитров мотор и максимална мощносхт 66 конски сили, пишат от Automedia.

Global NCAP се зае да тества най-популярните модели на индийския пазар и установи доста посредствена безопасност при коли като Hyundai Grand i10 и Kia Seltos. Но дори и те бяха засенчени от Maruti Suzuki S-Presso, която в краш-тестовете постигна абсолютна нула. Произвеждан от индийската дъщерна компания на Suzuki, този автомобил е всъщност най-популярният в сегмента си на огромния местен пазар.

Global NCAP обаче тества базовите версии на автомобилите, а при S-Presso стартовото ниво има само една въздушна възглавница - за водача, и не разполага дори с такива общоприети елементи на безопасността като триточкови колани и автоматични обтегачи за тях. Нито пък има ISOFIX за монтиране на детски столчета.

Цялостната структура на автомобила също бе определена от института като "нестабилна". Привидно при удара с 64 км/ч пътническата клетка остана недеформирана, но всъщност инспекцията показа опасни изкривявания на отделни елементи и пропуквания. Всъщност единственото, което е в безопасност в този модел, е главата на шофьора. Коленете и торсът му са сериозно застрашени, а за пътниците безопасността е оценена като "много слаба".

"Много разочароващо е, че производителят с най-голям дял на индийския пазар може да предложи толкова ниско ниво на безопасност", коментира секретарят на Global NCAP Алехандро Фурас. Той подчертава, че местни индийски компании като Mahindra и Tata са се справили с тестовете с напълно задоволителни резултати.

Все пак трябва да отбележим, че краш тестът на горкото S-Presso изглежда несравнимо по-добре от някои шампиони от миналото, като например Daewoo Nubira или абсолютния ни фаворит Cherry Amulet. Китайският модел, изкопиран външно от Seat, при изпитанията показа, че структурно няма нищо общо с испанския си първообраз, и буквално смля тестовия манекен (вижте видеото горе). Впрочем преди няколко години видяхме една бройка от Amulet да се продава на автоборса в Шумен. Искрено се надяваме да не си е намерила купувач.

В защита на S-Presso обаче трябва да се каже, че допълнителни въздушни възглавници и триточкови колани са налични в по-високите нива на оборудване. А базовото пък постига цена, каквато не е по силите на нито един модел от европейския пазар: едва 4202 евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
0
 
! Отговори
Сумарна скорост преди 3 години
За които не е учил физика- ако две коли се ударят челно със 100 ефекта за всяка не е ксто дс се е ударила със 200 а... точно със 100. Учете бе хора... един вид все едно дали ще се удариш със 100 челно във друга със 100 или ще се удариш във стена... аман ...
6
0
 
0
 
! Отговори
Anon преди 3 години
Най-опасната кола е тази с лошия шофьор...
5
0
 
0
 
! Отговори
юбрашунгмахен преди 3 години
За тая цена доста хора ще си я вземаъ въпреки риска за пасажерите, все пак водача оцелява като гледам
4
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
най-опасната кола в света е Тата нано.В Индия прякорът и е "горящата газова бутилка". Не ги гледайте коя колко звезди изкарва това са симулирани тестове и показват неща които не се случват в реалният живот.Колко често блъскате бетонена стена с 60 км/ч? Обикновено челните удари са със над 100 км/ч сумарна скорост.Когато започнат да ги тестват така и с удари в камион,джип и друг автомобил тогава може да се надяваме макар и на малка реалистичност.За сега най-малко умрели има с Волво,големите модели
3
1
 
3
 
! Отговори
До Шляхтиц преди 3 години
Къде си бил, че ни си споделил с Global NCAP това гениално съждение...Теа се мъчат да правят иниститути, краш тестове правят, чупят хубавите коли, а в Русия били открили истината много одавна...
2
1
 
4
 
! Отговори
Шляхтиц преди 3 години
Най-опасното нещо в автомобила е ШОФЬОРЪТ, т.е., водачът, бързакът, джигитът. В руския език са измислили много подходящи думи, вместо водитель, водятъл, торопяга, летчик и т.д. и т.д. и т.д...........
1
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А МакЛаръните едната половина се запалиха и изгоряха, а другата половина бяха блъснати и потрошени.