Колко лесно можем да излъжем системите за безопасност на автомобила?

Не само при Tesla автопилотът лесно се мами
14 авг 2021 21:35, Нели Христова
14
Колко лесно можем да излъжем системите за безопасност на автомобила?
Снимка: YouTube

През последните няколко години Tesla и нейната система Autopilot се превърнаха в център на внимание, като това се дължи на редица катастрофи, някои от които с фатален край. Оказва се, че функцията за автопилот може лесно да бъде подведена и да си мисли, че има някой зад волана, пишат от Automedia.

Това обаче важи не само за Tesla, но за подобни системи на други автомобилни производители, сочат резултати от любопитен тест, направен от изданието Car and Driver.В него на затворен участък от магистралата бяха пресъздадени 4 сценария за измама на системата за автопилот на 17 модела автомобили от водещи марки.

При първия от четирите теста трябваше да се разбере как функциите за подпомагане на водача на автомобилите - адаптивният круиз-контрол, настроен на 60 мили в час (97 км/ч), и системата за поддържане на лентата на движение, ще реагират, ако предпазните колани бъдат откопчани. При този тест Subaru изключи веднага всички помощни системи, докато колите на Tesla и Cadillac анулираха системите и спряха.


Вторият сценарий на същото изпитание има за цел да провери колко време ще отнеме изпращането на предупреждение и изключването на системата след повдигане на ръцете на водача от волана. Най-бързо реагираха моделите на Cadillac, Ford, Volvo, Toyota и Lexus, които изключиха системите си в рамките на 21 секунди, докато Hyundai направи това след 91 секунди, изминавайки 2,4 км.

Третият тест е подобен на предишния, като този път системата трябваше да бъде измамена с поставяне на глезена на водача на волана. Така тя ще си помисли, че все още има ръце на кормилото. При повечето автомобили тя работи, но не и при тези от марките BMW и Mercedes, където системата разпознава допира.

В последния случай беше проверено, дали автомобилът ще позволи шофиране без водач, ако той се премести на пътническата седалка по време на движение. Всички модели го допускат, но повечето от тях се нуждаят от тежест, поставена върху седалката.

Крайният резултат е, че всички системи за подпомагане на водача могат да бъдат подведени, само ако водачът го направи умишлено. А това означава, че той съзнателно ще заобиколи мерките за безопасност, поставени от автомобилните производители.


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
1
 
! Отговори
Хаха преди 2 месеца
До 8 Ти хич не си умен. Чете ли статията въобще или първосигнално почваш да плюеш? Какъв ***, каква Сомалия? Посочен е източникът и кой е правил тестовете - американското списание CAR & DRIVERS.
10
0
 
4
 
! Отговори
хахахах преди 2 месеца
умниците тука никога през живота си не са виждали кола, която не е купена нов внос от автоморга
9
3
 
8
 
! Отговори
Вече излъгани преди 2 месеца
Хората закупили си такъв автомобил вече са излъгани и измамени с много пари на вятъра хвърлени.
8
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Защо *** трябва да лъже нещо, системата в случая? Хората гледат как да направят, а на *** му е интетесно как да лъжел системата. Направо ниво Сомалия сте.
7
5
 
6
 
! Отговори
Няма преди 2 месеца
Повтарям за дбилите: кола без шофьор и зелен кон, няма.
6
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До Въпрос:И какъв е смисъла на функията Autopilot ако ще трябва непрекъснато да държиш ръцете си на волана? Ако ще държа ръцете си на волана защо да не управлявам сам. Освен това кой и как ще ми гарантира че дори да държа ръцете си на волана и сам си карам колата някой хакер няма да го включи дистанционно и ме игнорира от шофирането и ме прати в някоя пропаст или в насрещното движение за да убие чрез мен някой свой враг? Или ФБР да ме ползва по същия начин срещу терористи?
5
5
 
9
 
! Отговори
Въпрос преди 2 месеца
Баламите още не са разбрали че такива екстри не се слагат в полза на собственика на колата а в полза на Биг Брадър. За да има пълен конрол над живота ви. Дори над животите ви. Но пък и разни хакери също ще имат същите възможности. Секретните служби също
4
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Коля без шофьор и зелен кон, няма.
3
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ха-ха това май е преписано от някой англоезичен сайт, просто за българите да излъжеш системите за безопасност е нещо като забавление и всеки знае от личен опит ,че можеш да излъжеш всяка система.Докато англосаксонците са малко по стриктни към правилата.И за тях е изненада ,че някой може да излъже системата.
2
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ау, колко дълга статия, кой има време да я чете подробно, много е добра, по - сбитичко.
1
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
И какво се оказва? Много по-лесно е да се построи кола, която може да шофира сама, отколкото кола, която да предвиди всяка небивала простотия, която може да хрумне на *** вътре