Яваш, яваш с ТИР-а. Европейската заплата – келепира

ЕК предлага смяна на възнаграждението след третия ден от международния курс
1 юни 2017 21:45, Никола Димитров
26
Яваш, яваш с ТИР-а. Европейската заплата – келепира
Снимка: архив, Reuters

Шофьорите на ТИР ще могат да получават европейски заплати едва след 3-ия ден, в който карат в друга държава от ЕС. Това предлага Европейската комисия в нов проект за директива, уреждащ условията на труд за товарните шофьори.

Според настоящото законодателство международните водачи трябва да получават възнаграждение според държавата, в която шофират при международни пътувания и национална – ако извършват каботажен превоз.

Тъй като правилото "за равен труд, равна заплата" се прилага само от три държави, Еврокомисията е готова да направи отстъпка за три дни, за да гарантира по-добри условия на труд за шофьорите, обясни транспортният еврокомисар Виолета Булц.

Това означава, че ако български шофьор на ТИР е нает да работи в Люксембург, той трябва да получава люксембургска заплата.

Ако обаче той работи в българска фирма, която го изпраща да откара някакъв товар в Люксембург от България, той ще вземе по-високото възнаграждение, ако за да го достави, трябва да остане повече от три дни в Херцогството.

В противен случай надницата му ще бъде българска. Ако обаче престоят му е четири и повече дни, целият курс трябва да бъде платен в размер, какъвто за същата работа би получил люксембургски шофьор. Мярката ще постави в по-неизгодно положение западните шофьори, пращани с товари на Изток, където заплатите са по-ниски.

Еврокомисията предлага и други нововъведения, като че водачът на ТИР може да наруши строгите европейски правила за работа и почивка, ако домът му или хотелът, в който трябва да преспи "е наблизо".

ЕС е задължил транспортните компании да снабдят всеки камион с тахометър, за да следят спазването на работното време. Сега тази мярка ще се разхлаби, но все още не е ясно как ще се формулира "наблизо".

Работодателите ще бъдат задължени да осигуряват място за пренощуване на международните си шофьори, което трябва да има легло и санитарен възел, ако не могат да им гарантират хотел, предлага още Еврокомисията. Социалният еврокомисар Мариан Тисен обясни, че новата отговорност се възлага, за да е сигурно, че шофьорите не спят в кабините. Променят се и правилата за задължителните почивки, така че поне веднъж на 3 седмици те да могат да се връщат у дома.


26
Още от
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
Мирчо преди 4 дни
Като искат да няма дъмпинг ,защо не приемат единна почасова ставка от 10евро на час за цяла Европа. Така и шофьорите ще си сметнат заплатите и ще се плащат осигуровки на цялата заплата ,а не да се въртят измислени командировъчни
22
0
 
2
 
! Отговори
ром тиражия преди 11 месеца
Машала-аферим искам неискам ше ставам европеец
21
0
 
2
 
! Отговори
Мен преди 11 месеца
П.С. При З.Е. превозвачи се спазва правилото за дневните пари за храна и спане, а при И.Е. превазвачите шофьорите спят по кабините на влекачите. Та реално доходът на ЗЕ шофьор, напр. от Германия е около 3300-3500 евро, в зависимост от дните командировка и получените дневни пари.
20
0
 
2
 
! Отговори
Мен преди 11 месеца
Другите разходи, като гориво и пътни такси са едни и същи за ЗЕ и ИЕ превозвачите.И цялата идея е следната: както тук, така и там има глад за шофьори. Създавайки пречки на ИЕ превозвачите да работят на техните пазари, те се надяват да дръпнат работниците им. И по този начин с един куршум-в торбата има 2 заека. Именно запълват си незаетите работни места и отстраняват конкуренцията си. Евро-фандъците са дотук...
19
0
 
3
 
! Отговори
Мен преди 11 месеца
Всъщност истината е малко по-различна. Първо повечето източно-европейски превозвачи, работят "вътрешно" в Европа на цени между 0.93 и 1 Евро. Техните западни събратя - между 1.5 и 1.9 Евро. Зависи от вида превози. Та разликата идва от там, че ИЕ превозвачи плащат на шофьорите си между 1800-2000 Евро на месец и осигуровки на базова ИЕ заплата, макс. 1000лв у нас. А ЗЕ превозвачи осигуряват на 4000 Евро шофьорите си. Като чисто им плащат 2400 Евро. Разбира се без дневните за храна и спане.
18
0
 
0
 
! Отговори
WTF преди 11 месеца
До 15:
Може ли да разбера от такъв професионалист като теб какво имаш предвид?
17
0
 
4
 
! Отговори
немци преди 11 месеца
Сега немските шофьори като висят на българските ГКППта по 3 дни и хоп накрая на месеца 1000 лв чисти ще вземат :)
16
1
 
5
 
! Отговори
Dies Irae преди 11 месеца
Причините за ниските заплати на БГ ТИР-джиите се корени във факта, че една поръчка минава през 15 фирми всяка от която взима % и накрая за този който върши работата остават трохи. Като товарим камиони нали ги виждам. Клиента е наел LDI - те прехвърлили на втора фирма (поне защото по средата може да са от 2 до 15) и накрая идва един човечец с камиона от фирма която даже не знам, че съществува. Понеже дойде в грешен ден звъннах да проверя дали е това транспорта. 2 часа чаках за потвърждение.
15
1
 
32
 
! Отговори
11 преди 11 месеца
"Да ви обясня за какво става дума - Европа иска да прецака нашите превозвачи на европейска територия. Иска да отреже нашите транспортни фирми по възможно най - необратимия начин - не чрез квоти, не чрез ограничения, а чрез разходи."
--------------------

ГРЕШИШ робовладелецо, щом немска фирма може да печели при немски заплати, няма как наша фирма да не просперира при българските заплати. Просто вече ще си купуваш нова каруца не на 2 а на 5 години, по-малко девойки и клубове и ще плащаш нормално
14
4
 
13
 
! Отговори
избирател преди 11 месеца
До 10
Имаш ли някаква идея,ако нашите и румънските камьони излязат от тяхната икономика,какъв ще е ефекта за тяхната икономика?!
Непрофесионалист си и пишеш глупости!
Иначе,да и това е необмислена идея от страна на Брюксел.
13
3
 
35
 
! Отговори
аз преди 11 месеца
До Анонимен
Ами послъгваш, ЕС просто реже възможността за свърхпечалби,защото фирмите им се плаща като за стандарта на ЕС. А те от своя страна плащат на персонала по български. Та сега ревеме, няма да сменяме колите всеки месец и ужас ще трябва да плащаме на работниците. Аи сиктир.
12
1
 
11
 
! Отговори
История даге преди 11 месеца
До срам

На прабългърски е писано.
11
2
 
27
 
! Отговори
До 10 преди 11 месеца
Другарю,другарю ти си на принципа на шопа пред жирафа,,Те такова животно ,нема" Не знам на колко години си но в главата ти звъни още камбаната на Октомврийската революция. Какви 150 години бе? Да спиш в кабината,да смърдиш като пор,да се бръснеш и къпеш на 5-6 дни това ли е твоята мечта. Жална България с такива,,мозъци"Един фатмак в казармата викаше : Софиянци-пед ..расти,мият си зъбките" За него хигиената и реда имаха съвсем друг смисъл.Като при теб.
10
6
 
26
 
! Отговори
WTF преди 11 месеца
Целта - да се оскъпи износа от Източна Европа и обратно - да се намалят разходите на Западна.
9
16
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Да ви обясня за какво става дума - Европа иска да прецака нашите превозвачи на европейска територия. Иска да отреже нашите транспортни фирми по възможно най - необратимия начин - не чрез квоти, не чрез ограничения, а чрез разходи. Пак си защитават пазрите, а на вас ви обясняват тея от министерствата как третокачствените отровни европейски храни, които ви продават германските фирми в България са безвредни. ЕС е едно от най - вредните събития за средния българин за последните 150 години.
8
0
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Германец кара през Албания с албанска заплата... Майтааап ;)
7
1
 
35
 
! Отговори
срам преди 11 месеца
Яваш не е на български!
Тучрчин ли Е писал " ЯВАШ' и "КЕЛЕПИР"???
6
2
 
38
 
! Отговори
гошо преди 11 месеца
Или как Германия иска да прецака полските шофьори.
5
0
 
37
 
! Отговори
Юлий преди 11 месеца
Заглавието е тъпо. Темата е сериозна
4
3
 
15
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 11 месеца
бир хабер за аферим, аркадаш. гиделим, пулицърлер аркадашлар