България готова за дело в Съда на ЕС заради пакет "Мобилност"

Страната ни търси съмишленици
14
България готова за дело в Съда на ЕС заради пакет "Мобилност"
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

България ще заведе дело в съда на Европейския съюз в Люксембург, ако пакетът „Мобилност“ бъде приет от Европейския парламент, заяви транспортният министър Росен Желязков.

Той добави, че страната ни търси съмишленици сред останалите страни членки, обявили се срещу спорните промени в сектора на международния превоз.

Финалното гласуване на пакета се очаква на 8 юли.

„Ако на 8 юли бъде гласувано в пленарна зала, до края на месеца е много вероятно да бъде публикувано в официалния вестник на Европейския съюз, от който момент имаме 2 месеца да заведем този иск. Този иск може да бъде заведен от България и да се присъединят към него другите държави от групата на единомислещите. Може самият иск да бъде колективен, тоест ако приемем, че на 8 юли имаме решение на парламента, някъде около септември ще депозираме иска в Люксембург“, каза министърът, цитиран от БНР.

Желязков допълни, че заради заложените в пакета „Мобилност“ промени за транспортния бранш се наблюдава тенденция български транспортни фирми да се регистрират в чужбина.

В понеделник ресорната комисия в Европейския парламент отхвърли внесените от българските евродепутати поправки за връщането на камиона в страната, в която е регистрирана фирмата, както и за седмичната почивка на водачите.


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Всички тираджии спят в кабините, не само българските когато разстоянието от товарен до разтоварен е повече от 600-650 км. и немските и френските и испанските и т.н. Длъжността им е да карат стоки на от точка А до точка Б. Професията е такава и те си я избират. Не е за всеки. Никой, обаче не ги кара насила.
8
1
 
1
 
! Отговори
Баровеца-СФ преди 1 година
Не разбира!!!!! Незнам,но мисля,че не е нормално българският тираджия да живее в камион цял месец и да се къпе по бензиностанциите на Европа ! Затова и много български тираджии в последствие напускат нашите работодатели и след като си "утъпкат пътека"започват работа за европейски транспортни фирми! Заплатата им заплата, почивката им почивка/хотел/, ремонтът на камиона им темонт/в сервиз/!
7
0
 
5
 
! Отговори
Джо преди 1 година
Готови са заради господарите си да го загубят, а масрафа ще плати раята!
6
3
 
8
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 1 година
Това няма да мине тоя път. Някой да е видял французин, белгиец или швед да кара с камион зърно на наше пристанище? Значи за нашите собственици да има работа, а за западните им Колеги не. И то на тяхна територия. Чудя се докъде може да стигне Ганьо!
5
0
 
7
 
! Отговори
Ха-ха преди 1 година
Андрей Новаков се биеше в гърдите, а сега нека да отговори защо получиха поредния шамар! Ако не, мога само да му кажа едно, никой не уважава ДУП*ЕДАВЦИ като тях!
4
5
 
3
 
! Отговори
Solar Power преди 1 година
До еййй тва - С грешка си ! Ако държавата не го направи те просто ще си регистрират фирмите в чужбина ще си плащат данъците там а за България една НУЛА :)Да не говорим,че има страни където данъците и ДДС-то са по ниски от тук. И да не си мислиш,че френския шофер взема 10 хиляди евро защото се лъжеш много :)Около 2.... колкото вземат и нашите :)
3
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГЕРБ търси начин за конфликт с ЕС и настройва хората антиевропейски. Шофьорите щъкат безконтролно и си крадат един другиму хляба. Естествено, че ще се искат някакви регулации.
2
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Закон в полето, кой ще ти следи кога се връщат шофьорите и колко време спят в кабините. Не искат да наемат по още един шофьор и един да се връща със самолет на 4 седмици.
1
2
 
14
 
! Отговори
еййй тва преди 1 година
наште дупетати са големи лобисти на едрите транспортни собственици !! значи с държавни пари ще се заведе дело за защита на частните им интереси защото не искат работниците им да работят както западните им колеги !! ами закрийте си фирмите бе...тираджиите ще започнат да работят за западни фирми при нормално заплащане...те товарите трябва да се пренасят