Генни мутации причиняват рядък вид рак на мозъка

Тя прави тумора резистентен към радиационната терапия
8 юни 2014 10:01,
Генни мутации причиняват рядък вид рак на мозъка
Снимка: Reuters

Изследователи откриват генетична мутация, която може да е причина както за растежа, така и за смъртта на раковите клетки при злокачествения тумор на нервната система – глиома. Откритието е плод на съвместните усилия на учени от Duke Medicine в САЩ и неврохирурзи и учени от Китай.

Учените установяват още, че мутацията прави тумора резистентен към радиационната терапия.

Изследователите достигат до откритието, докато изучават възможните генетични причини за развитието на глиома на мозъчния ствол – рядко и много опасно туморно заболяване, което най-често се диагностицира при деца и млади възрастни. Откритията могат да проправят път към нови терапевтични методи за лечение на заболяването.

Глиомата на мозъчния ствол се развива, когато глиалните клетки в лигавицата на гръбначния ствол се изродят в злокачествени. Глиалните клетки не са невронни, а тяхната основна функция е да поддържат и защитават нервните клетки. Тъй като мозъчният ствол контролира сърдечносъдовата и респираторна система, чувствителността към болка, както и нервите, „замесени“ в процесите на чуване, говорене, ходене, увреждането може да бъде критично.

Учените установяват, че мутациите се появяват в гена PPM1D, за който обикновено се смята, че „обръща“ уврежданията в ДНК. Мутирането му води до размножаване и невъзможност клетките да достигнат апоптоза – естествена клетъчна смърт.

Данните са публикувани в сп. Nature Genetics.

Глиомите всъщност са сред най-честите тумори на мозъка, приказвате глупости.

Ох Анче, Анче. На мама неграмотничкото. Ама защо бе Анче ходи в чалготеката вместо в университета? Виж какво си ми неграмотничко. Ама и простичко. Ходи си на старата работа. Там хем заработваше повече, хем хората не те плюеха. Некадърничко си ми. На околовръстното си беше по-добре. Хем в чалготеката си учила точно за това. Писането не ти е силата. Върни се на старото поприще докато имаш време.Иначе тези "млади възрастни" и за орална няма да те наемат. Да живее чалгата, да живее алкохола.