Нори - водораслото за суши. С какво е полезно?

33% от общата маса на нори е съставено само от фибри
18 фев 2017 12:53, Eкип на Puls.bg
3
Нори - водораслото за суши. С какво е полезно?
Източник: Reuters, архив
Нори е популярното японското име за ядливи водорасли от рода Pyropia. В Япония и югоизточна Азия, нори се използва масово като притурка както на твърди ястия, така и на супи. В Западния свят е по-известно като тънките листове водорасло, в което се увива както традиционно рибно така и вегетарианско суши.
 
В 100 грама нори се съдържат между 30 и 50 г протеин, което го поставя в челната класация за храни, богати на белтъчини, наравно със спирулината и соевите зърна. Човешкото тяло има нужда от протеини за изграждане и поправка на мускулни влакна, биосинтеза на ензими и антитела, както и за поддръжка и растеж на клетките.
 
Изследване, публикувано в British Journal of Nutrition сочи, че нори играе роля в понижаването на нивата на LDL – опасния нископлътностен “лош“ холестерол. LDL може да пренася и оставя свои мастни молекули по стените на артериите, което привлича макрофаги и води до натрупвания на плака. Тази плака затруднява функцията на кръвоносните съдове, възпрепятства нормалния приток на кръв, влияе зле на кръвното налягане и е основният причинител на атеросклероза. Изобилието на омега-3 мастни килелини в нори се отразява благоприятно на холестеролния баланс.
 
33% от общата маса на нори е съставено само от фибри. Фибрите носят бързо и продължително чувство на ситост, подобряват храносмилането и са изключително диетични – нискокалорични и почти несъдържащи мазнини.
 
100-те грама нори съдържат близо 88% (12 мг) от необходимия дневен прием на желязо. Това прави храната идеална за хора неприемащи месо или страдащи от анемични състояния. Изследване от 2007 г. публикувано в Journal of Nutrition доказва, че водораслото не съдържа фитати – съединения, намаляващи абсорбцията на желязо от тялото. 
 
Нори е изключително полезно и за здравето на костите. В същото количество от водораслото се съдържат 280 мг калций и 300 мг магнезий или 28% и 85% от необходимия дневен прием. Всеки знае, че калцият е добър за здравината и плътността на костите, но по-малко известно е, че именно магнезият помага на човешкия метаболизъм да го усвоява по-ефективно.
 
Имайки предвид, че норито е морска храна, тя се слави и с отличното си съдържание на йод – около 50% от необходимото за възрастен човек и още 288% от дневната доза витамин А, два пъти повече фолиева киселина, витамините С, Е и К, както и минералите фосфор, цинк и калий.
 

3
Още от
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
Пешо* преди 1 година
Корейското е по-вкусно от японското.
С ориз, в салата, в супа или за мезе - сушени със сусамово олио.
Винаги си нося и си държа едно стекче в офиса.
Жената си ги лепи по лицето и много освежава кожата.
2
2
 
4
 
! Отговори
Вуте преди 1 година
Верно е т'ва къде викат за норито. Едно време баба ми само нори е яла. отглеждаше си го на село у герана като сипваше редовно сол да имитира морска вода.
1
2
 
11
 
! Отговори
ined преди 1 година
След Фукушима норито стана още по-полезно, вече ако ядеш много нори може да не светваш лампата в кенефа, защото като си го извадиш свети в тъмното.

Оригинален маникюр с арт линии (галерия)
Оригинален маникюр с арт линии (галерия)

Оригинален маникюр с арт линии (галерия)

Неща, които всяка жена трябва да знае за своите 40
Неща, които всяка жена трябва да знае за своите 40

Неща, които всяка жена трябва да знае за своите 40